"Dogovoreno je da se intenziviraju razgovori o zaključenju ugovora sa Erbasom, kojim bi se iskoristio stari ugovor, gde je država Srbija dala avans od 23,5 miliona dolara, koji nikad nije iskorišćen", navedeno je u saopštenju ministarstva koje je dostavljeno Tanjugu.
Ugovorom bi novoosnovani JAT od Erbasa kupio četiri nova aviona "A230", koji mogu da prime po 180 putnika, a Erbas bi pomogao da se na lizing nabavi još osam aviona razlicitih kategorija.
Takođe, bilo bi omogućeno da JAT tehnika servisira Erbasove avione.
Razgovori će se pojačati u narednom periodu i očekuje se da bi trebalo da se okončaju do proleća, kada bi se osnovao novi JAT, navodi se u saopštenju.
Reč je starom ugovoru sa Erbasom iz 1998. o nabavci novih aviona i, prema nezvaničnim informacijama pojedinih medija, uz davno uplaćen deo avansa od 23,5 miliona dolara Srbija bi trebalo da uplati na ime depozita još 20 miliona dolara.
Uz državne garancije JAT će se zadužiti 140 miliona dolara za nabavku flote.
Ako pregovori sa Erbasom budu uspešni uslediće ugovaranje motora i prema oceni stručnjaka najprihvatljivija varijanta je da to bude "CFM".
Piloti srpske aviokompanije su za sada obučeni samo za Boingove avione. Medutim, ugovorena cena o nabavci Erbasovih letilica predviđa i besplatnu obuku najmanje pet posada po avionu.
U ranijim razgovorima sa Erbasom ponuđeni rok za isporuku letilica bio je 2015. godina, ali je moguće da to bude i znatno ranije ukoliko je neka aviokompanija odustala od porudžbine.
Nacionalnu aviokompaniju "Jat ervejz" bi prvo trebalo restrukturirati, pa se onda pozabaviti njenom sudbinom, izjavio je ranije Tanjugu Predrag Vujović, ekonomista i bivši direktor Jata.
Vujović je, komentarišući plan da Jat bude oslobođen dugova radi privlačenja strateškog partnera sa kojim će država osnovati novog srpskog avioprevoznika, naveo da bi najpre trebalo odvojiti osnovnu delatnost, odnosno vazdušni saobraćaj, od svih ostalih "balasta" koje već duže vreme opterećuju poslovanje nacionalne avio kompanije.
Osnivanje nove nacionalne aviokompanije bila je ideja prethodne vlade koja je 2010. donela tu odluku i godinu dana kasnije raspisala tender za izbor strateškog partnera, ali se nije javio nijedan ponuđač.
Jat je bio na prodaji i 2008, ali se i na taj tender niko nije javio.
Od 2007. kao potencijalni partneri Jat u medijima su pominjani ruski "Aeroflot", "Island er", "Turkiš erlajns", "Baltik aviejšn sistems", konzorcijum domaćih privrednika, "Er Azija" i nedavno "Etihad" iz Ujedinjenih Arapskih Emirata, koji je trenutno najzainteresovaniji.
(Beta Foto Tanjug Miloš Jelesijević)
Ugovorom bi novoosnovani JAT od Erbasa kupio četiri nova aviona "A230", koji mogu da prime po 180 putnika, a Erbas bi pomogao da se na lizing nabavi još osam aviona razlicitih kategorija.
Takođe, bilo bi omogućeno da JAT tehnika servisira Erbasove avione.
Razgovori će se pojačati u narednom periodu i očekuje se da bi trebalo da se okončaju do proleća, kada bi se osnovao novi JAT, navodi se u saopštenju.
Reč je starom ugovoru sa Erbasom iz 1998. o nabavci novih aviona i, prema nezvaničnim informacijama pojedinih medija, uz davno uplaćen deo avansa od 23,5 miliona dolara Srbija bi trebalo da uplati na ime depozita još 20 miliona dolara.
Uz državne garancije JAT će se zadužiti 140 miliona dolara za nabavku flote.
Ako pregovori sa Erbasom budu uspešni uslediće ugovaranje motora i prema oceni stručnjaka najprihvatljivija varijanta je da to bude "CFM".
Piloti srpske aviokompanije su za sada obučeni samo za Boingove avione. Medutim, ugovorena cena o nabavci Erbasovih letilica predviđa i besplatnu obuku najmanje pet posada po avionu.
U ranijim razgovorima sa Erbasom ponuđeni rok za isporuku letilica bio je 2015. godina, ali je moguće da to bude i znatno ranije ukoliko je neka aviokompanija odustala od porudžbine.
Nacionalnu aviokompaniju "Jat ervejz" bi prvo trebalo restrukturirati, pa se onda pozabaviti njenom sudbinom, izjavio je ranije Tanjugu Predrag Vujović, ekonomista i bivši direktor Jata.
Vujović je, komentarišući plan da Jat bude oslobođen dugova radi privlačenja strateškog partnera sa kojim će država osnovati novog srpskog avioprevoznika, naveo da bi najpre trebalo odvojiti osnovnu delatnost, odnosno vazdušni saobraćaj, od svih ostalih "balasta" koje već duže vreme opterećuju poslovanje nacionalne avio kompanije.
Osnivanje nove nacionalne aviokompanije bila je ideja prethodne vlade koja je 2010. donela tu odluku i godinu dana kasnije raspisala tender za izbor strateškog partnera, ali se nije javio nijedan ponuđač.
Jat je bio na prodaji i 2008, ali se i na taj tender niko nije javio.
Od 2007. kao potencijalni partneri Jat u medijima su pominjani ruski "Aeroflot", "Island er", "Turkiš erlajns", "Baltik aviejšn sistems", konzorcijum domaćih privrednika, "Er Azija" i nedavno "Etihad" iz Ujedinjenih Arapskih Emirata, koji je trenutno najzainteresovaniji.
(Beta Foto Tanjug Miloš Jelesijević)
Ko je supruga Granita Džake: Odrasla je na Kosovu, redovno provocira Srbiju, a zbog jednog su im pretili smrću
Mondo ukrštenica za 14. oktobar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!
Ko su uhapšena braća Ćulum, pripadaju trećem najopasnijem klanu u Evropi: Proglašeni za državnu opasnost
Ovako izgleda zapušten restoran Jovane Jeremić: Komšije razvezale jezik, sa sinom ne pričaju, a sa voditeljkom?
"Nova uprava Zvezde doneće mir, Čović mora da vodi računa": Ostoja Mijailović o promenama u večitom rivalu