Ministar saobraćaja Milutin Mrkonjić izjavio je danas u Beogradu da je planirana izgradnja autoputa od Negotina preko Zaječara, Niša, Prištine i Peći do granice sa Albanijom i da bi to mogao da bude novi evropski koridor.
Ministar je naveo da se na Kosovu i Metohiji već gradi autoput od Prištine ka Peći, ali ne i deo od Prištine prema Merdarima. Trasom novog autoputa do bugarskog grada Vidina, bio bi povezan Koridor 10 (K-10) sa Koridorom četiri (K-4) kod granice Srbije sa Bugarskom i Rumunijom i ta saobraćajnica bi prema svim evropskim standardima mogla da bude novi putni koridor, istakao je ministar saobraćaja.
"Predsednik vlade Ivica Dačić je veoma praktičan čovek i zna program razvoja saobraćaja Srbije", kazao je Mrkonjić. U razgovorima koje je sredinom ove sedmice u Briselu premijer Dačić obavio sa visokom predstavnicom EU Ketrin Ešton i kosmetskim premijerom Hašimom Tačijem, dogovoreno je osnivanje zajedničke radne grupe, koja će pripremiti studiju izvodljivosti izgradnje autoputa Niš-Priština, a od EU je zatraženo da učestvuje u finansiranju projekta.
Mrkonjić je podsetio da se od poprečnih autoputeva koji treba da povežu koridore u Srbiji planira i izgradnja autoputa Pojate-Preljina i autoputeva koji bi povezali Novi Sad, Rumu, Šabac i Zvornik.
Ulaganje u saobraćajnu infrastrukturu, a posebno putnu, ima ogroman značaj za Srbiju, istakao je Mrkonjić dodajući da je ranije bilo puno polemika i oko izgradnje K- 10 u zemlji, ali da je Inđija najbolji primer koliko je važna saobraćajna insfratruktura.
Inđija je uspela da privuče dosta stranog kapitala zato što se nalazi na putnom i železničkom K-10 i Dunavu, koji je Koridor 7, kazao je Mrkonjić. Mrkonjić je dalje izneo da je u železničkom saobraćaju na K-10 u punom zamahu izgradnja dve velika objetka - novi Žeželjev most u Novom Sadu i most preko Velike Morave kod Ćuprije. Ministar je dodao da su to dva ključna mesta na železničkom K-10 u Srbiji.
Takođe i "Kineski most" preko Dunava između Zemuna i Borče u Beogradu se gradi odličnom dinamikom, dodao je Mrkonjić Tim projektom su se partneri iz Narodne Republike Kine kvalifikovali za uključivanje u izgradnju Koridora 11 (K-11) na nedostajućim denicama - od Obrenovca do Uba i od Lajkovca do Ljiga, kao i dela od Preljine ka Čačku.
Na tenderu je, kako je rekao, izabran izvođač radova za čišćenje toka Dunava, Save i Tise.
Mrkonjić je naveo da će se prvo raditi na čišćenju Dunava i da su predviđeni radovi na 82 mesta, koji bi trebalo da počnu narednih dana U pitanju su veoma značajni radovi jer Dunav nije čišćen od Drugog svetskog rata.
(Tanjug/ Foto Tanjug Bojan Maravić)