Ministar Mrkonjić je rekao Tanjugu da je u Strategiji razvoja saobraćaja Srbije do 2027. godine, koja je usaglašena sa Evropskom unijom (EU), već planirana izgradnja tog putnog pravca kroz Srbiju, jer bi to bilo ekonomski opravdano.
Ministar je naveo da se na Kosovu i Metohiji već gradi autoput od Prištine ka Peći, ali ne i deo od Prištine prema Merdarima. Trasom novog autoputa do bugarskog grada Vidina, bio bi povezan Koridor 10 (K-10) sa Koridorom četiri (K-4) kod granice Srbije sa Bugarskom i Rumunijom i ta saobraćajnica bi prema svim evropskim standardima mogla da bude novi putni koridor, istakao je ministar saobraćaja.
"Predsednik vlade Ivica Dačić je veoma praktičan čovek i zna program razvoja saobraćaja Srbije", kazao je Mrkonjić. U razgovorima koje je sredinom ove sedmice u Briselu premijer Dačić obavio sa visokom predstavnicom EU Ketrin Ešton i kosmetskim premijerom Hašimom Tačijem, dogovoreno je osnivanje zajedničke radne grupe, koja će pripremiti studiju izvodljivosti izgradnje autoputa Niš-Priština, a od EU je zatraženo da učestvuje u finansiranju projekta.
Mrkonjić je podsetio da se od poprečnih autoputeva koji treba da povežu koridore u Srbiji planira i izgradnja autoputa Pojate-Preljina i autoputeva koji bi povezali Novi Sad, Rumu, Šabac i Zvornik.
Ulaganje u saobraćajnu infrastrukturu, a posebno putnu, ima ogroman značaj za Srbiju, istakao je Mrkonjić dodajući da je ranije bilo puno polemika i oko izgradnje K- 10 u zemlji, ali da je Inđija najbolji primer koliko je važna saobraćajna insfratruktura.
Inđija je uspela da privuče dosta stranog kapitala zato što se nalazi na putnom i železničkom K-10 i Dunavu, koji je Koridor 7, kazao je Mrkonjić. Mrkonjić je dalje izneo da je u železničkom saobraćaju na K-10 u punom zamahu izgradnja dve velika objetka - novi Žeželjev most u Novom Sadu i most preko Velike Morave kod Ćuprije. Ministar je dodao da su to dva ključna mesta na železničkom K-10 u Srbiji.
Takođe i "Kineski most" preko Dunava između Zemuna i Borče u Beogradu se gradi odličnom dinamikom, dodao je Mrkonjić Tim projektom su se partneri iz Narodne Republike Kine kvalifikovali za uključivanje u izgradnju Koridora 11 (K-11) na nedostajućim denicama - od Obrenovca do Uba i od Lajkovca do Ljiga, kao i dela od Preljine ka Čačku.
Na tenderu je, kako je rekao, izabran izvođač radova za čišćenje toka Dunava, Save i Tise.
Mrkonjić je naveo da će se prvo raditi na čišćenju Dunava i da su predviđeni radovi na 82 mesta, koji bi trebalo da počnu narednih dana U pitanju su veoma značajni radovi jer Dunav nije čišćen od Drugog svetskog rata.
(Tanjug/ Foto Tanjug Bojan Maravić)
Ministar je naveo da se na Kosovu i Metohiji već gradi autoput od Prištine ka Peći, ali ne i deo od Prištine prema Merdarima. Trasom novog autoputa do bugarskog grada Vidina, bio bi povezan Koridor 10 (K-10) sa Koridorom četiri (K-4) kod granice Srbije sa Bugarskom i Rumunijom i ta saobraćajnica bi prema svim evropskim standardima mogla da bude novi putni koridor, istakao je ministar saobraćaja.
"Predsednik vlade Ivica Dačić je veoma praktičan čovek i zna program razvoja saobraćaja Srbije", kazao je Mrkonjić. U razgovorima koje je sredinom ove sedmice u Briselu premijer Dačić obavio sa visokom predstavnicom EU Ketrin Ešton i kosmetskim premijerom Hašimom Tačijem, dogovoreno je osnivanje zajedničke radne grupe, koja će pripremiti studiju izvodljivosti izgradnje autoputa Niš-Priština, a od EU je zatraženo da učestvuje u finansiranju projekta.
Mrkonjić je podsetio da se od poprečnih autoputeva koji treba da povežu koridore u Srbiji planira i izgradnja autoputa Pojate-Preljina i autoputeva koji bi povezali Novi Sad, Rumu, Šabac i Zvornik.
Ulaganje u saobraćajnu infrastrukturu, a posebno putnu, ima ogroman značaj za Srbiju, istakao je Mrkonjić dodajući da je ranije bilo puno polemika i oko izgradnje K- 10 u zemlji, ali da je Inđija najbolji primer koliko je važna saobraćajna insfratruktura.
Inđija je uspela da privuče dosta stranog kapitala zato što se nalazi na putnom i železničkom K-10 i Dunavu, koji je Koridor 7, kazao je Mrkonjić. Mrkonjić je dalje izneo da je u železničkom saobraćaju na K-10 u punom zamahu izgradnja dve velika objetka - novi Žeželjev most u Novom Sadu i most preko Velike Morave kod Ćuprije. Ministar je dodao da su to dva ključna mesta na železničkom K-10 u Srbiji.
Takođe i "Kineski most" preko Dunava između Zemuna i Borče u Beogradu se gradi odličnom dinamikom, dodao je Mrkonjić Tim projektom su se partneri iz Narodne Republike Kine kvalifikovali za uključivanje u izgradnju Koridora 11 (K-11) na nedostajućim denicama - od Obrenovca do Uba i od Lajkovca do Ljiga, kao i dela od Preljine ka Čačku.
Na tenderu je, kako je rekao, izabran izvođač radova za čišćenje toka Dunava, Save i Tise.
Mrkonjić je naveo da će se prvo raditi na čišćenju Dunava i da su predviđeni radovi na 82 mesta, koji bi trebalo da počnu narednih dana U pitanju su veoma značajni radovi jer Dunav nije čišćen od Drugog svetskog rata.
(Tanjug/ Foto Tanjug Bojan Maravić)
Zvezdina proslava jesenje titule sa stilom: Nova goleada na Marakani!
Završen protest studenata u Beogradu: Saobraćaj bio blokiran u centralnim gradskim ulicama
Ameri hoće Stojakovića da bi nas pobedili: Srbija i Grčka u strahu, SAD hoće da otme Andreja!
Određene sudije za večiti derbi: Srbin i Hrvati sude Crvena zvezda - Partizan!
Tri noćenja na Zlatiboru 460.000 dinara! Turisti šokirani cenama za Novu godinu, od cifre će vam se zavrteti