Ministar građevine Velimir Ilić je najavio da će samo na toj deonici biti angažovano više od 3.000 domaćih radnika.
Ilić je u mestu Brđani, gde je "Planum" započeo izgradnju trase autoputa i dva tunela "Brđanin" i "Savinac", najavio da će ceo autoput od Beograda do Čačka biti završen za 38 meseci.
Ministar je rekao da će "Energoprojekt " ovih dana započeti radove na izgradnji tunela "Šarani" i da će tako ukupno biti otvoreno pet gradilišta od Ljiga do Preljine.
Ilić je istakao da je uključivanje domaćih firmi u gradnju tog autoputa veoma važno i naveo da će "Planum" dobiti avans 15 miliona evra, a "Energoprojekt" sedam miliona.
Ministar je naveo da je jako važno i da radnici budu na vreme plaćeni s obzirom da su mnogi domaći putari propali zato što nisu na vreme dobijali novac.
"Želimo domaće građevinare ponovo da vratimo u igru i obezbedimo im učesće u kapitalnim projektima", istakao je Ilić.
"Uspeli smo za stotinak dana da dovedemo sve u red s obzirom da smo rešili pitanje avansa, PDV-a, carine, građevinskih dozvola i eksproprijacije``, rekao je Ilić, naglasivši da se sada autoput od Ljiga do Preljine gradi po zakonu.
Ministar građevine je rekao da će od sada glavni izvođač azerbejdžanska firma "Azvirt" moći da radi punim intenzitetom, s obzirom da su je u prethodnom periodu kočili nerešeni imovinsko pravni odnosi.
Prema njegovim rečima, komisija koja je zadužena za pregovore sa kineskim firmama zainteresovanim za gradnju deonica Koridora 11, danas je odabrala najpovoljnije, a taj izbor bi Vlada Srbije trebalo da potvrdi na sednici, iduće nedelje.
Ministar je kazao da će nakon toga moći da sklopi ugovor, s obzirom na to da je već dogovoreno da nam kineska "Eksim banka" da 850 miliona evra za Koridore 11 i gradnju poprečnog autoputa Pojate -Preljina.
Ilić je rekao da će Kinezi graditi deonice od Obrenovca do Uba i od Lajkovca do Ljiga, ali i od Beograda do Obrenovca, gde će se graditi veliki most preko Save i surčinska petlja.
Gradnja autoputa od Ljiga do Preljine u dužini od 40 kilometara, finansira se sredstvima azerbejdžanskog kredita od 300 miliona evra i predviđeno je da "Azvirt" obavi 51 odsto radova, a domaće firme 49 odsto.
Predstavnici "Planuma" i "Energoprojekta" su istakli da im puno znači to što su uključeni u realizaciju izgradnje autoputa od Ljiga do Preljine.
Generalni direktor "Planuma" Ratomir Todorović je kazao da će ta firma pored izgradnje tunela Brđani i Savinac između Gornjeg Milanovca i Čačka graditi i trasu i petlje od Boljkovaca do Preljine i da će zavrsiti sve na vreme u roku od 30 meseci.
Direktor "Energoprojekta niskogradnje" Stojan Čolakov je zahvalio Ministarstvu što su dobili posao istakavši da bez takvih kapitalnih investicija domaći građevinari teško mogu da prežive u uslovima krize.
U okviru autoputa Ljig-Preljina biće izgrađene i dve velike petlje, 78 mostova, pet tunela i veliki broj zaštitnih zidova od buke i regulacije rečnih korita i potoka. Gradnja tog autoputa će ukupno koštati 308 miliona evra, od čega je 300 miliona kredit Azerbejdžana, a osam će obezbediti država.
To je inače deo budućeg autoputa Beograd-Južni Jadran na trasi Koridora 11 koji treba da poveže Rumuniju, Srbiju, Crnu Goru i Italiju.
"Azvirt" izvodi radove kod Ljiga, a domaće firme "Planum" i "Putevi Užice" već grade deonicu od Uba do Lajkovca koja se finansira iz budžeta.
(Tanjug/foto: screenshot, Tanjug)
Ilić je u mestu Brđani, gde je "Planum" započeo izgradnju trase autoputa i dva tunela "Brđanin" i "Savinac", najavio da će ceo autoput od Beograda do Čačka biti završen za 38 meseci.
Ministar je rekao da će "Energoprojekt " ovih dana započeti radove na izgradnji tunela "Šarani" i da će tako ukupno biti otvoreno pet gradilišta od Ljiga do Preljine.
Ilić je istakao da je uključivanje domaćih firmi u gradnju tog autoputa veoma važno i naveo da će "Planum" dobiti avans 15 miliona evra, a "Energoprojekt" sedam miliona.
Ministar je naveo da je jako važno i da radnici budu na vreme plaćeni s obzirom da su mnogi domaći putari propali zato što nisu na vreme dobijali novac.
"Želimo domaće građevinare ponovo da vratimo u igru i obezbedimo im učesće u kapitalnim projektima", istakao je Ilić.
"Uspeli smo za stotinak dana da dovedemo sve u red s obzirom da smo rešili pitanje avansa, PDV-a, carine, građevinskih dozvola i eksproprijacije``, rekao je Ilić, naglasivši da se sada autoput od Ljiga do Preljine gradi po zakonu.
Ministar građevine je rekao da će od sada glavni izvođač azerbejdžanska firma "Azvirt" moći da radi punim intenzitetom, s obzirom da su je u prethodnom periodu kočili nerešeni imovinsko pravni odnosi.
Prema njegovim rečima, komisija koja je zadužena za pregovore sa kineskim firmama zainteresovanim za gradnju deonica Koridora 11, danas je odabrala najpovoljnije, a taj izbor bi Vlada Srbije trebalo da potvrdi na sednici, iduće nedelje.
Ministar je kazao da će nakon toga moći da sklopi ugovor, s obzirom na to da je već dogovoreno da nam kineska "Eksim banka" da 850 miliona evra za Koridore 11 i gradnju poprečnog autoputa Pojate -Preljina.
Ilić je rekao da će Kinezi graditi deonice od Obrenovca do Uba i od Lajkovca do Ljiga, ali i od Beograda do Obrenovca, gde će se graditi veliki most preko Save i surčinska petlja.
Gradnja autoputa od Ljiga do Preljine u dužini od 40 kilometara, finansira se sredstvima azerbejdžanskog kredita od 300 miliona evra i predviđeno je da "Azvirt" obavi 51 odsto radova, a domaće firme 49 odsto.
Predstavnici "Planuma" i "Energoprojekta" su istakli da im puno znači to što su uključeni u realizaciju izgradnje autoputa od Ljiga do Preljine.
Generalni direktor "Planuma" Ratomir Todorović je kazao da će ta firma pored izgradnje tunela Brđani i Savinac između Gornjeg Milanovca i Čačka graditi i trasu i petlje od Boljkovaca do Preljine i da će zavrsiti sve na vreme u roku od 30 meseci.
Direktor "Energoprojekta niskogradnje" Stojan Čolakov je zahvalio Ministarstvu što su dobili posao istakavši da bez takvih kapitalnih investicija domaći građevinari teško mogu da prežive u uslovima krize.
U okviru autoputa Ljig-Preljina biće izgrađene i dve velike petlje, 78 mostova, pet tunela i veliki broj zaštitnih zidova od buke i regulacije rečnih korita i potoka. Gradnja tog autoputa će ukupno koštati 308 miliona evra, od čega je 300 miliona kredit Azerbejdžana, a osam će obezbediti država.
To je inače deo budućeg autoputa Beograd-Južni Jadran na trasi Koridora 11 koji treba da poveže Rumuniju, Srbiju, Crnu Goru i Italiju.
"Azvirt" izvodi radove kod Ljiga, a domaće firme "Planum" i "Putevi Užice" već grade deonicu od Uba do Lajkovca koja se finansira iz budžeta.
(Tanjug/foto: screenshot, Tanjug)
Teodosić ovakav meč nije imao 14 godina! Navijači Partizana pamte kad je poslednji put imao nula asistencija!
"Obradović više ne računa na njega, Partizan traži drugog igrača": Otkriveno kakvo pojačanje žele crno-beli
Nemačka se priprema za rat sa Rusijom! Napravljen tajni plan, evo kako će postupiti u slučaju eksalacije sukoba
Uspavana Zvezda nije došla na derbi: Protiv Partizana ovakav nemaš šta da tražiš na terenu
Obradović izašao pred Grobare, pa čuo šta mu skandiraju: Podigao prst i tražio samo jedno, pogledajte