Ministar je rekao Tanjugu da će se ta radna grupa baviti rešavanjem sudbine Jata i da je sastavljena od predstavnika pet ministarstava i "Jat ervejza".
"Vremena ima malo i želeo bih da prvi rezultati budu već u narednoj godini i da Jat počne da postoji kao nova kompanija", naglasio je Mrkonjić.
On je istakao da je to najvažniji zadatak u narednom periodu - "da se organizuje novo preduzeće i počne da radi".
Mrkonjić je naveo i da se Turci ponovo interesuju za Jat i da je o tome danas razgovarao sa novim ambasadorom Turske Mehmetom Kemalom Bozajem.
"Turske kompanije su tu u prvom planu... Sada su novi uslovi i nove mogućnosti i očekujem da će biti još mnogo kandidata pored Turkiš erlajnza", rekao je Mrkonjić podsetivši da su Turci ranije pokazali veliku zainteresvanost za Jat.
Prema rečima Mrkonjića, postoji kompatibilnost između Jata i turskih kompanija, što daje nadu da će biti postignut dogovor o saradnji.
Prema nezvaničnim informacijama, sastanak radne grupe sa direktorima i pravnim timom francuskog "Erbasa", koji će izneti svoju ponudu za isporuku aviona srpskoj nacionalnoj aviokompaniji, zakazan je za 10. decembar.
U Beograd će dan kasnije stići predstavnici konsultantske kuće "Task avijejšn" iz Dubaija, koji su uz "Lufthanzu konsalting" potencijalni kandidat za pomoć srpskoj vladi u restrukturiranju Jata.
Konsultantska kuća za koju se opredeli Vlada Srbije treba da pripremi predlog restrukturiranja. Ministar finansija Mlađan Dinkić je početkom novembra razgovarao sa predtavnicima Erbasa o kupovini i lizingu aviona na osnovu starog ugovora sa francuskim proizvođačem aviona. Novi Jat bi od Erbasa trebalo da kupi četiri nova aviona "A320".
"Dogovoreno je da se intenziviraju razgovori o zaključenju ugovora sa Erbasom, kojim bi se iskoristio stari ugovor, gde je država Srbija dala avans od 23,5 miliona dolara, koji nikad nije iskorišćen", navedeno je u saopštenju ministarstva koje je dostavljeno Tanjugu.
Ugovorom bi novoosnovani Jat od Erbasa kupio četiri nova aviona "A320", koji mogu da prime po 180 putnika, a Erbas bi pomogao da se na lizing nabavi još osam aviona razlicitih kategorija. Takođe, bilo bi omogućeno da JAT tehnika servisira Erbasove avione.
Razgovori će se pojačati u narednom periodu i očekuje se da bi trebalo da se okončaju do proleća, kada bi se osnovao novi Jat, navodi se u saopštenju.
Reč je starom ugovoru sa Erbasom iz 1998. o nabavci novih aviona i, prema nezvaničnim informacijama pojedinih medija, uz davno uplaćen deo avansa od 23,5 miliona dolara Srbija bi trebalo da uplati na ime depozita još 20 miliona dolara.
Uz državne garancije Jat će se zadužiti 140 miliona dolara za nabavku flote. Osnivanje nove srpske aviokompanije bila je ideja prethodne vlade koja je 2010. donela tu odluku i godinu dana kasnije raspisala tender za izbor strateškog partnera, ali se nije javio nijedan ponuđač.
Jat je bio na prodaji i 2008, ali se i na taj tender niko nije javio. Od 2007. kao potencijalni partneri Jat u medijima su pominjani ruski "Aeroflot", "Island er", "Turkiš erlajns", "Baltik aviejšn sistems", konzorcijum domaćih privrednika, "Er Azija" i nedavno "Etihad" iz Ujedinjenih Arapskih Emirata.
(Tanjug Foto Tanjug Miloš Jelesijević)
"Vremena ima malo i želeo bih da prvi rezultati budu već u narednoj godini i da Jat počne da postoji kao nova kompanija", naglasio je Mrkonjić.
On je istakao da je to najvažniji zadatak u narednom periodu - "da se organizuje novo preduzeće i počne da radi".
Mrkonjić je naveo i da se Turci ponovo interesuju za Jat i da je o tome danas razgovarao sa novim ambasadorom Turske Mehmetom Kemalom Bozajem.
"Turske kompanije su tu u prvom planu... Sada su novi uslovi i nove mogućnosti i očekujem da će biti još mnogo kandidata pored Turkiš erlajnza", rekao je Mrkonjić podsetivši da su Turci ranije pokazali veliku zainteresvanost za Jat.
Prema rečima Mrkonjića, postoji kompatibilnost između Jata i turskih kompanija, što daje nadu da će biti postignut dogovor o saradnji.
Prema nezvaničnim informacijama, sastanak radne grupe sa direktorima i pravnim timom francuskog "Erbasa", koji će izneti svoju ponudu za isporuku aviona srpskoj nacionalnoj aviokompaniji, zakazan je za 10. decembar.
U Beograd će dan kasnije stići predstavnici konsultantske kuće "Task avijejšn" iz Dubaija, koji su uz "Lufthanzu konsalting" potencijalni kandidat za pomoć srpskoj vladi u restrukturiranju Jata.
Konsultantska kuća za koju se opredeli Vlada Srbije treba da pripremi predlog restrukturiranja. Ministar finansija Mlađan Dinkić je početkom novembra razgovarao sa predtavnicima Erbasa o kupovini i lizingu aviona na osnovu starog ugovora sa francuskim proizvođačem aviona. Novi Jat bi od Erbasa trebalo da kupi četiri nova aviona "A320".
"Dogovoreno je da se intenziviraju razgovori o zaključenju ugovora sa Erbasom, kojim bi se iskoristio stari ugovor, gde je država Srbija dala avans od 23,5 miliona dolara, koji nikad nije iskorišćen", navedeno je u saopštenju ministarstva koje je dostavljeno Tanjugu.
Ugovorom bi novoosnovani Jat od Erbasa kupio četiri nova aviona "A320", koji mogu da prime po 180 putnika, a Erbas bi pomogao da se na lizing nabavi još osam aviona razlicitih kategorija. Takođe, bilo bi omogućeno da JAT tehnika servisira Erbasove avione.
Razgovori će se pojačati u narednom periodu i očekuje se da bi trebalo da se okončaju do proleća, kada bi se osnovao novi Jat, navodi se u saopštenju.
Reč je starom ugovoru sa Erbasom iz 1998. o nabavci novih aviona i, prema nezvaničnim informacijama pojedinih medija, uz davno uplaćen deo avansa od 23,5 miliona dolara Srbija bi trebalo da uplati na ime depozita još 20 miliona dolara.
Uz državne garancije Jat će se zadužiti 140 miliona dolara za nabavku flote. Osnivanje nove srpske aviokompanije bila je ideja prethodne vlade koja je 2010. donela tu odluku i godinu dana kasnije raspisala tender za izbor strateškog partnera, ali se nije javio nijedan ponuđač.
Jat je bio na prodaji i 2008, ali se i na taj tender niko nije javio. Od 2007. kao potencijalni partneri Jat u medijima su pominjani ruski "Aeroflot", "Island er", "Turkiš erlajns", "Baltik aviejšn sistems", konzorcijum domaćih privrednika, "Er Azija" i nedavno "Etihad" iz Ujedinjenih Arapskih Emirata.
(Tanjug Foto Tanjug Miloš Jelesijević)
"Neka me streljaju, okrenuću se ka zidu, ni 'a' neću reći": Blažić opet šokirao na suđenju - Znam šta me čeka u zatvoru
Tuča u Skupštini Srbije! Guranje, čupanje, prskanje, a Ana Brnabić pozvala obezbeđenje (Foto, video)
Primim 160€ penziju, a samo ugalj i drva koštaju 355: Težak život Ukrajinaca, mnogi uzeli rusko državljanstvo
"Dali smo sve da ubedimo Pešića da ostane": Petrušev objasnio šta je najveća razlika u reprezentaciji
Sloboda Mićalović napadnuta na parkingu: Evo kako je poznata glumica završila u Urgentnom centru