Procenjena vrednost investicija neophodnih za izgradnju kanala je 15 do 17 milijardi dolara, a samo za izgradnju dela kanala kroz Srbiju trebalo bi obezbediti između 10 i 12 milijardi dolara, naveo je ministar Milan Bačević, uz opasku da je reč o procenama koje su dali eksperti u sedamdesetim godinama prošlog veka.

Ministar Bačević ističe da je reč o kanalu većem od kanala Rajna - Majna ili Sena - Rona Ili Odra - Visla, jer će se kanalom Dunav - Morava - Vardar svi ti plovni sistemi vezati kao levak u Moravu preko Dunava i izaći na jedan širok prostor u solunskom zalivu.

Prema njegovim rečima, na izgradnji tog kanala aktivirali bi se svi raspoloživi kapaciteti, kojih Srbija ima i mnogo više nego što bi naša zemlja objektivno mogla da ponudi, a za kratko vreme bi se zaposlilo nekoliko stotina hiljada ljudi.

Bačević kaže da je o ulaganju u taj projekat već razgovarao sa rukovodstvom jedne kineske kompanije, čije ime nije želeo da otkrije.

Razgovara se, dodao je, i sa nekim američkim kompanijama iz Ilinoisa, a interesovanje za taj kapitalni projekat, od značaja ne samo za Balkan, pokazala je i Nemačka.

"Očekujem da ćemo do maja sledeće godine uspešno završiti mnoge razgovore koje sada vodimo", kazao je ministar Bačević i dodao da se još ne zna da li će to biti koncesija, strateško partnerstvo ili neki drugi oblik saradnje.

Prostorni plan za projekat, koji će se zvati plovni kanal Beograd-Solun, treba da pokrije površinu od oko 10.500 kvadratnih kilometara, što je ravno površini Kosova i Metohije, a razgovara se i o izradi studije za taj projekat, kazao je Bačević.

"Prostorni plan ćemo uraditi tako kvalitetno da niko ne može da stavi neke ozbiljne primedbe", uveren je ministar.

On ističe da država pre dogovora sa investitorima mora da stvori sve propisane uslove da se takav projekat zakonski kvalifikuje kao tema razgovora, što treba da omogući potpisivanje ugovora.

Bačević je nepomenuo da postoji potpuna saglasnost u sadašnjoj vladi, a takođe i predsednika Srbije Tomislava Nikolića, za realizaciju tog kapitalnog projekta koji, kako je istakao, predstavlja "vekovni san građana Srbije".

Veliku korist od tog projekta imale bi Makedonija i Grčka, ukazao je Bačević i dodao da bi slika Makedonije i severnog dela Grčke po izgradnji kanala bila potpuno neprepoznatljiva, te da će on promeniti ekonomske, političke, geostrateške i geopolitičke odnose u Evropi, na korist svih ljudi koji žive na području od Nemačke do Egejskog mora.

Bačević je rekao da je predsednik Nikolić, prilikom posete Makedoniji i Grčkoj, dobio pozitivne signale rukovodstva tih zemalja za zajedničku realizaciju projekta.

On nije isključio mogućnost da na tom projektu sarađuju kompanije sa istoka i zapada, ali je naglasio da je najvažnije da Srbija prepozna svoj interes u tom poslu i da domaće firme u što većem obimu budu angažovane.

"To je velika razvojna šansa za Srbiju, koju nemamo pravo da ne iskoristimo", zaključio je Bačević.

(Tanjug)