• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

D-2 i BMB -95 se toče još pola godine

Zbog činjenice da naftne kompanije imaju zalihe starih vrsta goriva dizela D-2 i bezolovnog benzina BMB -95, njihova prodaja produžena do kraja jula.

Upotreba dizela D2 i bezolovnog benzina od 95 oktana biće produžena do 31. jula 2013. godine, jer kod svih naftnih kompanija koje posluju u Srbiji postoje zalihe tog goriva koje treba da budu potrošene, izjavio je danas u Beogradu pomoćnik ministra energetike, razvoja i zaštite životne sredine Petar Stanojević.

Kao jedan od razloga da bude produžena upotreba tih derivata dok ima zaliha kod svih distributera u Srbiji, pomoćnik ministra Stanojević je u izjavi za Tanjug naveo i to što je D2 jeftiniji u proseku za šest dinara po litru od evrodizela, a BMB 95 za oko 8,5 dinara od evropremijum bezina, što je značajno s obzirom da je 83 odsto potrošača u Srbiji do sada koristilo benzin BMB 95, a 31 odsto D-2.

Posle 31. jula upotreba pomenutih naftnih derivata koje je do modernizacije rafinerije u Pančevu proizvodila Naftna industrija Srbije (NIS), biće potpuno ukinuta.

Od 1. avgusta biće uvedeno na tržište novo gorivo pod nazivom "dizel gas oil 01", čija cena bi trebalo da bude u novou sadašnjeg D-2, najavio je Stanojević.

Upotreba i uvoz tog novog derivata, namenjenog poljoprivredi, industriji, vojsci i brodarskoj industriji koji imaju zastarele vozne parkove i nisu im neophodni derivati visokog kvaliteta, biće omogućena donošenjem novog pravilnika o tehničkim i drugim zahtevima za tečna goriva naftnog porekla koji će stupiti na snagu od Nove godine, precizirao je Stanojević.

"Derivati D-2 i BMB 95 definitivno odlaze u prošlost 31. jula, a alternativno motorno gorivo 'dizel gas oil 01' će trajati onoliko koliko tržište bude imalo potrebu za njim," ukazao je pomoćnik ministra i dodao kako očekuje da bi to moglo biti za nekoliko godina.

Domaći dizel D2 i benzin premijum BMB od 95 oktana, koji ne odgovaraju evro 5 kvalitetu, trebalo je da budu povučeni sa tržišta od 1. januara 2013. godine, jer se Srbija opredelila za uvoz benzina i dizela koji odgovaraju isključivo evropskom standardu kvaliteta.

Stanojević je precizirao da se sa "dizel gas oil 01", koji će biti uveden na srpsko tržište trguje na svim svetskim berzama, gde on može da se kupi i svako može da ga uveze u Srbiju, a ni NIS u neće biti nikakav problem da proizvede to gorivo u svojoj rafineriji.

Pomenuti derivat je jeftiniji za oko 30 dolara po toni od evrodizela, a s obzirom da se u Srbiji troši oko 31 odsto D-2, procenjeno je da je korišćenjem "dizel gas oil 01" moguća godišnja ušteda od oko milijardu dinara za privredu i poljoprivredu, naveo je Stanojević.

Pomoćnik ministra je najavio da će tačno biti određeni svi potrošači koji će imati pravo da kupuju "dizel gas oil 01" i to gorivo se neće naći na putevima u Srbiji, jer nije namenjeno putničkim vozilima.

Stanojević je naveo da će "dizel gas oila 01" imati 10 puta manje sumpora od D-2, odnosno da će imati 1.000 ppm sumpora, dok D-2 sadrži 10.000 ppm sumpora, naglasivši da je upotreba tog derivata dozvoljena po svim evropskim standardima i propisima.

Stanojević je, takođe, naglasio da "nema uvoza prljavog goriva u Srbiju" i da su sa svim naftnim kompanijama, potrošačima i zainteresovanim stranama vođeni razgovori i da se nikada ranije nije odlučivalo na ovako transparentan i otvoren način.

Pomoćnik ministraje dodao da je novim Pravilnikom prvi put u Srbiji uvedena mogućnost aditiranja goriva, pa će biti legalno prodavati aviodizel i druge vrste goriva koji imaju dodatke, koji poboljšavaju kvalitet goriva.

(Tanjug Foto Ilustracija Guliver Getty)

Tagovi

Komentari 3

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

stari

Znajući kako to ide u našoj državi bojim se da će se na našim pumpama točiti staro gorivo sa novim imenom i cenom.

dragant

ako se hoce u evropu, zasto nam se kvalitet goriva razlikuje od zakona u evropskoj uniji. Pa nasi vozaci sa nasim gorivom u inostranstvu placaju kazne

ja cu i dalje da vozim na plin

ma pazi do i do sada se vozilo pa sta je falilo.to se dosetio neki pametnjakovic da menja.nemoj da ukidate nego smanjite cene.preterano

special image