• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Manje carine ne smanjuju cene uvoznih kola

Do pojeftinjenja automobila u Srbiji neće doći iako je od početka 2013. za većinu putničkih vozila iz uvoza iz Evropske unije (EU) ukinuta carina, jer prodavci tvrde da su već snizili cene zbog ekonomske krize.

U Srbiji je do decembra 2012. prodato svega oko 22.000 novih automobila, oko 30 odsto manje nego godinu dana ranije, mada se polovna i nova putnička vozila prodaju po sličnim ili nižim cenama, nego u zemljama bivše Jugoslavije ili Rumuniji i Bugarskoj.

Predstavnik portala "Polovni automobili" Petar Stakić rekao je Tanjugu da je za ovu godinu najavljeno stupanje na snagu Uredbe o ekološkoj taksi od 12.000 dinara po toni vozila, a porez na dodatnu vrednost (PDV) je nedavno podignut za 2,5 odsto, pa prodavci kažu da zbog svega toga trenutno ne mogu da snize cene.

"Ne treba zaboraviti da su u prodaji još uvek automobili na koje je plaćena carina, pa i njihov uvoz treba isplatiti da bi se bilo u plusu i to je jedan od razloga zbog kojih neće padati cene. Ukoliko ipak do toga dođe, spuštanje će biti simbolično, možda stotinak evra i to negde u februaru, martu... ali to su nagađanja", rekao je Stakić.

Stakić je na pitanje da li će automobili za koje je ukinuta carina biti u potpunosti oslobođeni troškova, odgovorio da će možda morati da bude plaćena carinska evidencija koja neće biti skupa. On je naveo da su cene automobila u Srbiji, posebno polovnih, u pojednim zemljama i niže nego u regionu, kao i da je srpsko tržište "polovnjaka" najveće u bivšoj Jugoslaviji.

Na primer, u Rumuniji i Bugarskoj su nešto više cene polovnjaka nego kod nas. "Čak imamo primere da zbog razvijenog sistema uvoza i dobre organizovanosti dobavljača kupci iz Bosne i Hercegovine ili Makedonije uvoze automobile iz Srbije", istakao je Stakić.

U zemljama EU modeli koji se prodaju i u Srbiji su jeftiniji, ali kada se dodaju svi troškovi uvoza i dilerska marža, "dobijemo cene kakve imamo sada", objasnio je Stakić. On je rekao da neko zbog toga može pomisliti da mu je jeftinije da sam uveze automobil, ali da to nije tačno pošto dileri automobile, uzimaju vozila na licitacijama u inostranstvu i po znatno povoljnijim cenama, što običnim kupcima nije omogućeno.

Postoji i čitav niz drugih okolnosti, od lokacije i poznavanja mesta prodaje, same kupovine i obavljanja papiroloških neophodnosti do transporta i carine - za vozila za koje one još važe, rekao je Stakić. On navodi da je u Srbiji razvijena trgovina polovnim automobilima, jer su prodavci razvili dobre veze sa inostranstvom i mogu da uvoze velike kontigente, zbog čega je, mada geografski mala zemlja, u stvari prilično veliko tržište polovnih automobila.

Predsednica Centra potrošača Srbije Vera Vida je rekla Tanjugu kako ne očekuje mnogo od ukidanja carine na uvoz automobila. U jednom ranijem istraživanju, prema Vidi, uvoznici automobila su rekli da bi vozila trebalo da budu jeftinija u proseku za oko 200 evra.

"Ukoliko se tome doda da treba da se plati ekološka taksa onda je to umanjenje mnogo niže. Ništa spektakularno tu ne očekujem", rekla je Vida. Predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova Miloš Petrović je rekao Tanjugu da je prosečan "polovnjak" u Srbiji nemačke proizvodnje i star 15-ak godina.
Prodaja novih automobila u 2012. je, kako je rekao, "poražavajuća".

Petrović je istakao da je od januara do oktobra prošle godine u Srbiju ukupno uveženo više od 100.000 automobila, ali samo 13.000 novih, kao i da je oko 89.000 polovnih stiglo iz Zapadne Evrope. Poražavajuće je za nas, kaže Petrović, što su ti automobili već davno zabranjeni u EU, "pa tako, na žalost, sav taj otpad kojeg se Evropa odriče, dolazi u Srbiju".

(Tanjug Foto Ilustracija Guliver Getty)

Komentari 6

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

AirFrance

Ma sto nemam da kupim to mi je normalno,ja sam Srbin,al sto cu ovaj sto imam sad da prodam,nije dobro!Gume,registracija,servis,ne dao Bog neka kazna,kakva crna kola,kakva kupovina,nemam pare ni za SAT reviju da kupim da gledam na slikama!

Majkl

Dta nam vredi to kada se sluze kataliskim vrednostima i time nas blago recemi deru?

Dragan

Čudite se što ne prodajete automobile? Prvo previše su skupi posebno za naš standard, služite se raznim prevarama... Drugo kome se isplati da kupuje nov automobil i da da7 ili 20000 evra za nešto što je u glavnom lošeg kvaliteta i čemu vrednost neverovatno brzo pada. Treće obavezan servis koji je preskup, preskupi "originalni" rezerni delovi, nestručno osoblje u servisima i razne prevere. Pa ko sa zdravim razumom i polu praznim novčanikom da kupi nov auto?

special image