Ovakav papreni propust javnosti je otkrio sam (novi) generalni direktor Železnica Srbije Dragoljub Simonović, koji je najavio i da će poslovodstvo utvrditi ko je odgovoran za kašnjenje u povlačenju kredita od Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD).
Kako se navodi u saopštenju Železnice Srbije, Simonović je istakao da je to preduzeće u prethodne tri godine platilo EBRD-u penale i provizije od oko dva miliona evra zbog toga što nisu realizovana dva kredita.
On je precizirao da se radi o kreditima za nabavku novih elektromotornih vozova i višesistemskih lokomotiva i za modernizaciju pruga na Koridoru 10 i pružnu mehanizaciju.
Prema Simonovićevim rečima, Železnice su u maju 2009. godine sa EBRD potpisale ugovor o zajmu od 100 miliona evra, za nabavku novih višedelnih elektromotornih vozova.
Ta sredstva su postala operativna u martu 2010. godine, dodao je on, ali srpske železnice nisu uspele skoro pune tri godine da realizuju tendersku proceduru i nabave više od 20 novih elektromotornih putničkih vozova.
Simonović je istakao da po tom osnovu na nepovučen kredit plaćene su kaznene kamate i provizije nešto manje od 1,6 miliona evra.
On je kazao da je sa EBRD 15. septembra 2010. godine potpisan ugovor o novom zajmu od 100 miliona evra, namenjenom za modernizaciju pruga na Koridoru 10, kao i za nabavku višesistemskih elektro lokomotiva I pružne mehanizacije.
Prema rečima Simonovića, ta sredstva postala su operativna još 5. jula 2011. godine, Železnice nije uspele da u potpunosti realizuju ni taj kredit u prethodnih godinu i po dana.
"Zbog toga su srpske železnice u prethodnom periodu morale da plate kaznene kamate i provizije od oko 400.000 evra", kazao je Simonović.
On je istakao da će novo poslovodstvo utvrditi razloge zbog kojih dva kredita EBRD nisu realizovana pune tri godine i na osnovu toga pokrenuti pitanje odgovornosti.
"Ne samo da nismo kupili dvadesetak novih vozova, petnaestak višesistemskih lokomotiva i popravili pruge, za šta smo imali obezbeđena sredstva, već smo morali i da platimo penale od dva miliona evra. Time je srpskim železnicama naneta izuzetno velika materijalna šteta i mi ćemo utvrditi ko je za to odgovoran i zašto je tako urađeno", poručio je Simonović.
(Beta, foto: Beta/Miloš Miškov)
Kako se navodi u saopštenju Železnice Srbije, Simonović je istakao da je to preduzeće u prethodne tri godine platilo EBRD-u penale i provizije od oko dva miliona evra zbog toga što nisu realizovana dva kredita.
On je precizirao da se radi o kreditima za nabavku novih elektromotornih vozova i višesistemskih lokomotiva i za modernizaciju pruga na Koridoru 10 i pružnu mehanizaciju.
Prema Simonovićevim rečima, Železnice su u maju 2009. godine sa EBRD potpisale ugovor o zajmu od 100 miliona evra, za nabavku novih višedelnih elektromotornih vozova.
Ta sredstva su postala operativna u martu 2010. godine, dodao je on, ali srpske železnice nisu uspele skoro pune tri godine da realizuju tendersku proceduru i nabave više od 20 novih elektromotornih putničkih vozova.
Simonović je istakao da po tom osnovu na nepovučen kredit plaćene su kaznene kamate i provizije nešto manje od 1,6 miliona evra.
On je kazao da je sa EBRD 15. septembra 2010. godine potpisan ugovor o novom zajmu od 100 miliona evra, namenjenom za modernizaciju pruga na Koridoru 10, kao i za nabavku višesistemskih elektro lokomotiva I pružne mehanizacije.
Prema rečima Simonovića, ta sredstva postala su operativna još 5. jula 2011. godine, Železnice nije uspele da u potpunosti realizuju ni taj kredit u prethodnih godinu i po dana.
"Zbog toga su srpske železnice u prethodnom periodu morale da plate kaznene kamate i provizije od oko 400.000 evra", kazao je Simonović.
On je istakao da će novo poslovodstvo utvrditi razloge zbog kojih dva kredita EBRD nisu realizovana pune tri godine i na osnovu toga pokrenuti pitanje odgovornosti.
"Ne samo da nismo kupili dvadesetak novih vozova, petnaestak višesistemskih lokomotiva i popravili pruge, za šta smo imali obezbeđena sredstva, već smo morali i da platimo penale od dva miliona evra. Time je srpskim železnicama naneta izuzetno velika materijalna šteta i mi ćemo utvrditi ko je za to odgovoran i zašto je tako urađeno", poručio je Simonović.
(Beta, foto: Beta/Miloš Miškov)
Partizan razbio Zvezdu i odigrao najbolji meč sezone! Obradovićev tim dominirao, Grobari slavili pred Delijama
Srbija pregazila Dansku i ide na Eurobasket: Blistali Aleksa i Balša, a moglo je i ubedljivije!
Uhapšeno 11 osoba zbog pada nadstrešnice na Železničkoj stanici: Preti im do 12 godina zatvora
Partizan za 55 dana mora da sakupi milione evra: Rasim Ljajić otkrio koliko crno-beli duguju!
Mondo ukrštenica za 21. novembar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!