Istraživanjem su obuhvaćeni stanovnici šest gradova Srbije- Novog Sada, Niša, Požarevca, Bora, Vršca i Šapca, sa ciljem da se odredi nivo ekoloske svesti prošečnog potrošača.

Da su ekološko svesni, smatra 42 posto ispitanika, a u nekoj od ekoloških kampanja učestvovalo je svega 33 posto.

Od 31 kompanije pozvane da odgovore na pitanja o odnosu prema životnoj sredini, APOS- u su se odazvale svega tri.

Da proizvod mora da ima deklaraciju, zna 68 odsto kupaca, ali nemaju dovoljno informacija o proizvodima od recikliranog materijala, kao i da na ambalaži takvog proizvoda treba da bude utisnut odgovarajući znak.

Istraživanje je pokažalo da potrošač više veruje preporuci poznanika ili prijatelja nego reklami.
U Srbiji se najčešće kupuje na akcijskim sniženjima, dok kupovina putem interneta još nije zaživela u većoj meri.

Kupci se najčešće informišu preko televizije, radia i interneta, a samo mali broj je čuo za specijalizovane časopise za potrošače.

Zainteresovanost potrošača za kupovinu automobila je u porastu, takođe pokazuje istraživanje APOS-a.
(Tanjug)