Očekuje se da Alpina započne radove najkasnije do polovine marta, jer je ranije direktor Koridora Srbije Dimitar Đurović rekao da će biti raskinut ugovor o gradnji ukoliko do tada ne budu nastavljeni radovi.

Plan Alpine za nastavak radova trenutno analiziraju inženjeri Koridora Srbije.

Zbog kašnjenja radova i Svetska banka je najavila mogućnost povlačenja kredita za tu deonicu zbog nepoštovanja rokova, odnosno odlaganja od godinu i po dana.

Predstavnici Alpine tvrde da su za probijanje rokova krivi protesti građana zbog kojih nije moglo da se radi, kao i veliko klizište za koje se nije znalo kada je sklapan ugovor, i tvrde da će radovi biti nastavljeni početkom građevinske sezone i da nema razloga za raskid ugovora.

Koridori Srbije su u mešuvremenu najavili da će pooštriti kontrolu svih izvođača radova angažovanih na izgradnji autoputa. Đurović je naglasio da će sve firme koje ne budu ispunjavale svoje obaveze biti sankcionisane.

Prema ranijim izjavama direktora Đurovića, Alpina je tražila dodatnih 74 miliona evra za gradnju autoputa od Pirota do Dimitrovgrada, umesto prvobitnih 60 miliona evra.

Alpina gradi autoput od Pirota do Dimitrovgrada i obilaznicu oko Dimitrovgrada u dužini od oko 20 kilometara, osim tunela Pržojno Padina i Progon, koje gradi grčka firma Terna.

Đurović je rekao da Koridori Srbije pripremaju dokumentaciju za eventualni raskid ugovora sa Alpinom za obilaznicu oko Dimitrovgrada, i da bi onda bio raspisan novi tender za izbor novog izvođača.

Takođe, za nastavak radova bila bi iskorišćena postojeća bankarska garancija od šest miliona evra.

Alpina je na obilaznice oko Dimitrovgrada završila oko 75 odsto posla, kažu u Koridorima Srbije.

Alpina je, inače, ranije tužila Srbiju za raskidanje koncesije za gradnju autoputa Horgoš - Požega, a na arbitraži se utvrđuje i cena novog mosta preko Dunava kod Beške, s obzirom da Alpina traži više novca za obavljene radove.

(Tanjug, ilustracija: Guliver/Getty Images/Thinkstock)