Putarina bi trebalo da poskupi za 20 odsto, "za iznos PDV-a", rekao je Drobnjak za RTS i naveo da putarina na našim drumovima nije menjana pet godina.

On je za ponedeljak najavio sednicu Upravnog odbora na kojoj će tema biti inicijativa za poskupljenje putarine.

Cena putarine na srpskim autopuitevima nije menjana od 2008 godine, i iz Puteva Srbije smatraju da je krajnje vreme da se to promeni jer je, kako je rekao Drobnjak, recimo u Hrvatskoj dosta skuplja.

Na primedbe da je tamo i kvalitet puta mnogo bolji, Drobnjak odgovara da se na našim autoputevima bezbedno može voziti propisanom brzinom do 120 kilometara na čas "kao i u Hrvatskoj".

Mi imamo 14 do 15 milijardi od putarine, ove godine imamo pet milijardi od subvencije. To je 20 milijardi, a Putevi Srbije imaju obaveze od nekih 12 milijardi, što znači da nam ostaje osam za zimsko i letnje održavanje puteva", objasnio je Drobnjak.

On je rekao da je za održavanje 10.000 kilometara puteva u Srbiji potrebno 15 milijardi dinara, a ne osam koliko se sada izdvaja, a za normalno funkcionisanje Puteva Srbije čak 40 milijardi dinara.
On je ukazao da su prihvatili da održavaju i lokalne puteve ukupne dužine oko 6.000 kilometara, za koje su bili nadležni opštine i gradovi a za koje su od Vlade dobili 900 miliona dinara, ali taj posao, kaže, košta 15 do 20 odsto više.

Drobnjak je rekao i da su predstavnici lokalnih samouprava tvrdili da mogu da održavaju puteve u svojim opštinama, ukoliko dobiju pare, ali da je sa početkom zime, poslove zimske službe preuzelo preduzeće Putevi Srbije.

Drobnjak kaže i da će od aprila, sa krajem zimske sezone, održavanje puteva biti isključivo u nadležnosti lokalnih samouprava.

Zoran Drobnjak tvrdi i da lokalna putarska preduzeća ne znaju da održavaju puteve bolje od preduzeća koje angažuju Putevi Srbije.

(MONDO, ilustracija: Guliver/Getty Images/Thinkstock)