Od Beograda do Bara prugom normalnije 2016

  • Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Ekonomija

Od Beograda do Bara prugom normalnije 2016?

Generalni direktor Železnica Srbije Dragoljub Simonović izjavio je danas da će tokom 2014. i 2015. godine biti modernizovana pruga do Bara kroz Srbiju.

To će značajno skratiti vreme putovanja vozova i železnica će postati konkurentnija od drumskog prevoza, najavio je Simonović na sastanku u Beogradu sa delegacijom čelnika crnogorskih železnica, Luke Bar i Kontejnerskih terminala iz Crne Gore.

Kako je podsetio Simonović, remont srpskog dela pruge Beograd-Bar finansiraće se delom iz ruskog kredita od 800 miliona dolara.

U saopštenju Železnica Srbije se navodi da se na pruzi Beograd-Bar očekuje povećanje teretnog železničkog saobraćaja i da to srpske i crnogorske železnice moraju da dočekaju spremne.

Prevoz putničkih automobila iz Kragujevca za Bar uspešno se realizuje i od sredine avgusta do kraja prošle godine prevezeno ih je skoro 15.000, a za ovu godinu planiran je prevoz od skoro 120.000 Fijatovih automobila na toj relaciji.

Početkom ove godine najavljen je i prevoz 600.000 tona nikla iz Luke Bar, oko 50.000 tona peska iz Srbije za Crnu Goru, 50 kontejnerskih vozova iz Beograda za Luku Bar, oko 100.000 tona boksita iz Crne Gore za Mađarsku, navodi se u saopštenju.

Kako se dodaje, biće povećan i prevoz glinice iz Zvornika za Podgoricu, a nastaviće se i železnički transport žitarica, otpadnog gvožđa i petrol koksa barskom prugom.

Železnice Srbije su navele da je u putničkom saobraćaju manji broj vozova i broj putnika na barskoj pruzi, ali zajednički je interes da se podignu kvalitet i brzina putovanja između Beograda i Bara, kako bi se oni ponovo vratili na železnicu.

Simonović je naglasio da se sva otvorena pitanja moraju rešavati odmah ili u precizno definisanim rokovima, kako se ne bi došlo u situaciju da železnice imaju šta da prevoze, ali to ne mogu da učine zbog nedostatka vagona ili stanja infrastrukture.

Predstavnici srpskih i crnogorskih železnica i kompanija saglasili su se da na državnom nivou treba preduzeti sve što je moguće kako bi se vozovi što kraće zadržavali na graničnim prelazima.

(Beta, ilustracija: Guliver/Getty Images/Thinkstock)

Komentari 1

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Nebojša

Solun ,to nam treba,pustite nas vise Crnogoraca i njihove brace Albanaca.

special-image

PRODAVNICA

MONDO REPORTAŽE

MONDO & EU

Inicijalizacija u toku...
loader