
"Samo za potrošnju službenih vozila mog kabineta uštedeli smo za dva meseca 6,6 miliona dinara (oko 60.000 evra)", kazao je Simonović novinarima nakon potpisivanja ugovora o nabavci vozova od švajcarske kompanije Štadler busnang.
"Vozila su sada parkirana u garažama i oko garaža. Niko nema pravo da za vikend ide kući i da se vozika, ako to ne radi službeno", naglasio je Simonović i dodao da su 23 luksuzna automobila parkirana
u plac ograđen žicom.
Čelnik Železnice Srbije kazao je i da se priprema prodaja 103 vozila iz voznog parka toj državnog preduzeća. Simonović je kazao i da se vrši kontrola potrošnje goriva u lokomotivama i da se "polako uvodi red".
"Odgovorni će biti pozvani na odgovornost. Unutrašnja kontrola je dobila signal da 'cešlja'. Neće biti sputavana ni jedna prijava, bilo da je prekršajna ili krivična. Sve ide svojim tokom, čuće se", kazao je on.
Simonović je kazao da javne nabavke u Železnici Srbije još nisu pokrenute u punoj meri već da se obavljaju one neophodne za normalno obavljanje saobraćaja. Simonović je podsetio da je pre oko dva
meseca dolaskom na čelo Železnice Srbije zaustavio javne nabavke i zatražio analizu i proveru svih dotadašnjih nabavki.
"Nisam potpuno siguran da je sva čisto. Svestan sam da nikada neću biti u stanju da rešim da sve bude čisto, ali ću svesti (zloupotrebe) na onu meru koja postoji u uređenim državama. Stvoriću ambijentn da svi mogu da konkurišu, a ko ponudi najbolju cenu dobiće posao", istakao je on.
Simonović je ponovio i da se zalaže da se deo novac iz ruskog kredita od 800 miliona dolara umesto u gradnju pruge Valjevo-Loznica uloži u modernizaciju pruge na Koridoru 10.
"Koridor 10 je kičma za Srbije, sve drugo je važno, ali mnogo manje", istakao je generalni direktor Železnice Srbije Dragoljub Simonović.
Simonović je zaključio kompanijom Štadler ugovor o nabavci 21 novog elektromotornog putničkog voza
Kupovina vozova je obezbeđena kreditom Evropske banke za obnovu i razvoj(EBRD), koji je odobren još 2009. godine.
Prvi voz bi u Srbiju trebalo da stigne do oktobra 2014.
Simonović je na potpisivanju ugovora u Železnicama Srbije istakao da ulaganje novca u nove vozove kasni tri godine i da je za to vreme to javno preduzeće isplatilo pet miliona evra penala EBRD za tri kreditne linije, koje nisu iskorišćene.
"Mi smo za dva meseca sproveli ovaj tender. Da je to urađeno pre tri godine imali bi jedan i po voz besplatno", rekao je on i ocenio da su, osim za penale, dodatni gubici železnice još između pet i šest milona evra.
Simonović je najavio da će Štadler vozovi vidno promeniti sliku Železnica Srbije već od septembra iduće godine.
"Ovaj biser od voza, četvorodelne garniture, govori u kom pravcu ide srpska železnica, voz, koji trči 160 kilometara na sat, doduše na našim prugama 50km/h, ali ćemo i to da rešimo", rekao je on.
Kako je naveo, u vozu mogu da sede 234 putnika, a 230 može da stoji, a "to je mnogo bolje nego do sad".
Prema rečima Simonovića, rok za isporuku svih vozova je avgust 2015. godine, što, kako je naveo znači da će Srbija na svakih 15 do 20 dana imati novi voz.
Izvršni potpredsednik za marketing i prodaju Štadlera Peter Jenelten je izrazio zadovoljstvo zbog konačnog zaključenja ugovora, koji je rezultat dugog procesa.
Izabrali ste Štadler, a mi ćemo vam isporučiti naš proizvod, koji se najbolje prodaje- brzi inovativni
regionalni voz, naveo je on i predočio da je do sada 890 takvih modela voza prodato u Evropi.
Ovaj model voza se koristi već u 13 zemalja Evrope, a sad će Srbija postati 14. ukazao je Jenelten.
Nabavka novih vozova omogućena je novcem iz kredita EBRD za Projekat obnove železnice III, rečeno je na potpisivanju, koji prethodno rukovodstvo nije realizovalo u predviđenim rokovima, zbog čega je preduzeće moralo da plati kaznene kamate i provizije od dva ,iliona evra samo za taj projekat.
(MONDO/Agencije Foto Tanjug Zoran Žestić)
"Vozila su sada parkirana u garažama i oko garaža. Niko nema pravo da za vikend ide kući i da se vozika, ako to ne radi službeno", naglasio je Simonović i dodao da su 23 luksuzna automobila parkirana
u plac ograđen žicom.
Čelnik Železnice Srbije kazao je i da se priprema prodaja 103 vozila iz voznog parka toj državnog preduzeća. Simonović je kazao i da se vrši kontrola potrošnje goriva u lokomotivama i da se "polako uvodi red".
"Odgovorni će biti pozvani na odgovornost. Unutrašnja kontrola je dobila signal da 'cešlja'. Neće biti sputavana ni jedna prijava, bilo da je prekršajna ili krivična. Sve ide svojim tokom, čuće se", kazao je on.
Simonović je kazao da javne nabavke u Železnici Srbije još nisu pokrenute u punoj meri već da se obavljaju one neophodne za normalno obavljanje saobraćaja. Simonović je podsetio da je pre oko dva
meseca dolaskom na čelo Železnice Srbije zaustavio javne nabavke i zatražio analizu i proveru svih dotadašnjih nabavki.
"Nisam potpuno siguran da je sva čisto. Svestan sam da nikada neću biti u stanju da rešim da sve bude čisto, ali ću svesti (zloupotrebe) na onu meru koja postoji u uređenim državama. Stvoriću ambijentn da svi mogu da konkurišu, a ko ponudi najbolju cenu dobiće posao", istakao je on.
Simonović je ponovio i da se zalaže da se deo novac iz ruskog kredita od 800 miliona dolara umesto u gradnju pruge Valjevo-Loznica uloži u modernizaciju pruge na Koridoru 10.
"Koridor 10 je kičma za Srbije, sve drugo je važno, ali mnogo manje", istakao je generalni direktor Železnice Srbije Dragoljub Simonović.
Simonović je zaključio kompanijom Štadler ugovor o nabavci 21 novog elektromotornog putničkog voza
Kupovina vozova je obezbeđena kreditom Evropske banke za obnovu i razvoj(EBRD), koji je odobren još 2009. godine.
Prvi voz bi u Srbiju trebalo da stigne do oktobra 2014.
Simonović je na potpisivanju ugovora u Železnicama Srbije istakao da ulaganje novca u nove vozove kasni tri godine i da je za to vreme to javno preduzeće isplatilo pet miliona evra penala EBRD za tri kreditne linije, koje nisu iskorišćene.
"Mi smo za dva meseca sproveli ovaj tender. Da je to urađeno pre tri godine imali bi jedan i po voz besplatno", rekao je on i ocenio da su, osim za penale, dodatni gubici železnice još između pet i šest milona evra.
Simonović je najavio da će Štadler vozovi vidno promeniti sliku Železnica Srbije već od septembra iduće godine.
"Ovaj biser od voza, četvorodelne garniture, govori u kom pravcu ide srpska železnica, voz, koji trči 160 kilometara na sat, doduše na našim prugama 50km/h, ali ćemo i to da rešimo", rekao je on.
Kako je naveo, u vozu mogu da sede 234 putnika, a 230 može da stoji, a "to je mnogo bolje nego do sad".
Prema rečima Simonovića, rok za isporuku svih vozova je avgust 2015. godine, što, kako je naveo znači da će Srbija na svakih 15 do 20 dana imati novi voz.
Izvršni potpredsednik za marketing i prodaju Štadlera Peter Jenelten je izrazio zadovoljstvo zbog konačnog zaključenja ugovora, koji je rezultat dugog procesa.
Izabrali ste Štadler, a mi ćemo vam isporučiti naš proizvod, koji se najbolje prodaje- brzi inovativni
regionalni voz, naveo je on i predočio da je do sada 890 takvih modela voza prodato u Evropi.
Ovaj model voza se koristi već u 13 zemalja Evrope, a sad će Srbija postati 14. ukazao je Jenelten.
Nabavka novih vozova omogućena je novcem iz kredita EBRD za Projekat obnove železnice III, rečeno je na potpisivanju, koji prethodno rukovodstvo nije realizovalo u predviđenim rokovima, zbog čega je preduzeće moralo da plati kaznene kamate i provizije od dva ,iliona evra samo za taj projekat.
(MONDO/Agencije Foto Tanjug Zoran Žestić)
Pridruži se MONDO zajednici.