"Dizel motorni voz koji je danas pušten u redovan saobraćaj deseta je putnička garnitura koja će saobraćati u Srbiji od ukupno 12 novih vozova", izjavio je generalni direktor Železnica Srbije Dragoljub Simonović.

Prema njegovim rečima, nakon tri pune decenije kupljeni su novi vozovi zahvaljujući kreditu međunarodne želežničke banke Eurofime od 43 miliona švajcarskih franaka.
Reč je o 12 novih dizel motornih vozova serije 711, čiji je proizvođač ruska kompanija "Metrovagonmaš".

"Pored ove garniture koja će saobraćati između Požege i Kraljeva, još dve saobraćaju od Subotice do Sombora, odnosno Horgoša i Kanjiže, tri od Niša do Dimitrovgrada, Zaječara i Kuršumlije, dve iz beogradske Dunav stanice do Vršca, odnosno Zrenjanina i još dve u kraljevačkom želežničkom čvoru do Zvečana i Lapova", rekao je Simonović.

On je naglasio da je preostalo da se u redovan putnički saobraćaj uključe još dve garniture i to između Subotice i Kikinde i Rume i Šapca.

" Novi dizel motorni vozovi omoćiće znatno efikasniji, kvalitetniji i udobniji putnički želežnički saobraćaj nego do sada. Namenjeni su prevozu putnika u lokalnom i regionalnom saobraćaju, na neelektrificiranim prugama", naveo je on.

Simonović je podsetio da je od oko 3.800 kilometara srpskih pruga elektrificirana svega jedna trećina, odnosno nešto manje od 1.300 kilometara.

Voz koji je danas pušten u saobraćaj je dvodelan, ima 120 mesta za sedenje i 126 za stajanje i dostiže brzinu od 120 kilometara na čas. Opremljen je najsavremenijom opremom, glavne komponente proizveli su najpoznatiji evropski proizvođači, po međunarodnim standardima.

Simonović je istakao da je broj putnika iz meseca u mesec sve veći na relacijama gde saobraćaju novi dizel motorni vozovi i da se procenat povećanja broja putnika kreće između 25 i 30 odsto.

On je dodao da će novi vozovi na neelektrificiranim prugama sukcesivno zameniti putničke šinobuse i makose, stare više od 30 godina koji danas još uvek saobraćaju.

Simonović je izrazio očekivanje da će zahvaljući nabavci novih vozova i lokomotiva Železnice Srbije u narednih nekoliko godina u značajnoj meri popraviti stanje u putničkom, posebno lokalnom i regionalnom saobraćaju.

Prema njegovim rečima, srpske železnice u tome imaju punu podršku Vlade Srbije . "Ovih dana Želežnice Srbije potpisale su ugovor sa švajcarskim Stadlerom o nabavci novog 21 elektromotornog putničkog voza u vrednosti od 99 miliona evra zahvaljući kreditu Evropske banke za obnovu i razvoj, koji bi u Srbiji trebalo da stignu u naredne dve do dve i po godine", podsetio je Simonović.

On je istakao da je u toku i tender za nabavku višesistemskih električnih lokomotiva u vrednosti od 65 milioan evra, koje će biti nabavljene takođe zahvaljujući kreditu Evropske banke za obnovu i razvoj.

"Ukoliko se javna nabavka bude odvijala planiranom dinamikom, krajem 2014. ili početkom 2015. godine prva takva lokomotiva stići će u Srbiju", kazao je Simonović i dodao da će iz ruskog kredita biti izdvojeno 100 miliona dolara za nabavku novih vozova.

Simonović je posebno naglasio da će u budućem periodu vozovi biti čisti, saobraćaće na vreme, ali i to da će se uvesti nekoliko "crvenih linija" za žalbe nezadovoljnih putnika.

On je dodao da su srpske žleznice vratile u saobraćaj novi voz pokazavši da zbog bahatog i neodgovornog kamenovanja vozova neće čitav region ostaviti bez novih garnitura i izrazio očekivanje da će putnici, železničari i državni organi učini sve da te nove garniture sačuvaju i zaštite.
" Kamenovanjem vozova ne samo da se nanosi velika materijalna šteta srpskih železnicama, već se direktno ugrožava i bezbednost želežničkog saobraćaja", rekao je Simonović.

On je istakao da odgovorni za kamenovanje moraju biti kažnjeni i dodao da će Železnice Srbije nastaviti da modernizuju putnički železnički saobraćaj u celoj Srbiji, kao i na tržištu transportnih usluga gde zauzimaju sve značajniju poziciju.

Puštanju u rad novog voza prisustvovali su i gradonačelnik Čačka Vojislav Ilić i predstavnici lokalne samouprave.

(Tanjug Foto Beta Vladimir Milovanović)