Železnice Srbije su, pod upravom novog rukovodstava na čelu sa Dragoljubom Simonovićem, krenule u "veliko ćišćenje". Nakon što je utvrđeno da u kompaniji postoji ogroman broj službenih vozila, a da se većina koristi bez jasnih pravila ko kada i kako može da ih koristi, uprava je počela da popisuje vozila i "višak" prodaje na tenderu.

"I dalje popisujemo vozila u svim ispostavama preduzeća. Ovaj tender je samo za automobile iz Beograda a tek bi trebalo da slično uradimo za ostale gradove. Kada prodamo automobile kupićemo kombije za prevoz radnika", najavio je direktor Simonović.

Samo troškovi za gorivo službenih automobila prošle godine (pod prethodnim rukovodstvom) Železnicu su koštali 100 miliona dinara (oko 880.000 evra) a potrošnju niko nije kontrolisao. Za opravke je dato još 53 miliona dinara (470.000 evra).

Sada su 23 najluksuznija automobila iz Beograda parkirana i "ograđena žicom", tako da nema viožnjev vikendom i van službenih potreba.

Pored rasprodaje voznog parka, kojim ne samo da su se službeno i malo manje službeno vozali direktori i njihovi pomoćnici, šefovi kabineta, savetnici, sekretarice... a nekim nesavesnim službenicima je čak služio za taksiranje "u slobodno vreme", Železnice se bave i uvođenjem kontrole u svim delovima kompanije.

Video nadzor će biti postavljen svuda, počevši od Direkcije u Beogradu, piše "Politika".

(MONDO, ilustracija: Guliver/Getty Images/Thinkstock)