Ministar saobraćaja i pomoćnik ministra za vazdušni saobraćaj Milutin Popović razgovarali su u Vladi Srbije sa predstavnicima Erbasa o konkretizaciji aktivnosti u cilju popunjavanja i modernizacije flote Jata, a realizacija te nabavke bi značajno doprinela da se ostvare svi planovi za srpsku aviokompaniju, saopštilo je Ministarstvo saobraćaja.
Mrkonić je dogovorio aktivnosti oko nabavke aviona putem lizinga, a početak razgovora sa Erbasom je, kako je navedeno, realizovan u sklopu pripremnih sastanaka za posetu premijera Ivice Dačić Francuskoj.
"Kao jedan od definisanih zadataka formirane Radne grupe za revitalizaciju Jata upravo je kao jedan od prioriteta određena kupovina ili lizingovanje novih letilica", navedeno je u saopštenju.
Prema odluci Vlade Srbije, Ministarstvo saobraćaja je zaduženo za kordinaciju svih aktivnosti u postupku reorganizacije nacionalnog avioprevoznika.
Poseta francuske delegacije na čelu sa potpredsednicom kompanije Monikom Brenson i regionalnim direktorom Gregorisom Sasiosom, u sklopu je aktivnosti Radne grupe formirane pre nekoliko meseci.
Tako je na korak da se ispuni obećanje "da će se realizovati nabavka aviona novije generacije za koje još nije istekao garantni rok", što će značajno uticati da se ponovo aktiviraju neke nove linije za koje su na osnovu ozbiljnih analiza ustanovljeno da bi mogle biti profitabilne, kažu u ministarstvu.
Između ostalog, ministar Mrkonjić je inicijativu predstavnika francuske kompanije, da se posle razmene pisama o namerama pristupi pregovorima o kupovini aviona, kao i o svim mogućim modalitetima koji će se razmotriti tokom razgovora, prokomentarisao kao jedan od najznačajnijih koraka u rešavanju problema Jata.
Mrkonjić je na kraju naglasio da je početak pregovora od kapitalnog značaja, s obzirom da se ministarstvo saobraćaja već nekoliko meseci ozbiljno bavi rekonstrukcijom nacionalnog avio prevoznika.
On je rekao da rešenost francuskog prizvođača aviona i potpuno razumevanje da se pronađe najadekvatniji model saradnje očekivan i dokaz dobre saradnje između dve prijeteljske zemlje Srbije i Francuske.
Mrkonjić je naveo da je to, takođe, deo pripremnih aktivnosti u sklopu predstojeće posete premijera Srbije Ivice Dačića Francuskoj i razgovora sa predsednikom francuske Vlade Žan Markom Eroom na kojoj će sasvim izvesno biti reči o saradnji u oblasti vazdušnog saobraćaja, navedeno je u saopštenju.
Sa ministrom Mrkonjićem juče je razgovarala i privredna delegacija iz Izraela a tema je bila modaliteti ulaganja u saobraćajnu infrastrukturu Srbije.
Izraelske kompanije Izrael elektrik i grupa kompanija Merhav zainteresovane su, pre svega, za obnovu železničke pruge na Koridoru 10, saopštilo je danas Ministarstvo saobraćaja.
Raspon najavljene saradnje o kojoj su juče razgovarali sa Mrkonjićem u Vladi Srbije moguće je ostvariti ulaganjima u železnički Koridor 10, obilaznicu oko Beograda, kao i u projekat izgradnje pruge između Beograda i Budimpešte.
Mrkonjić je posebno istakao da je reč o investicijama koje su planirane Master planom privrednog razvoja Srbije do 2020. godine, od kojih su mnoge u poodmaklim fazama izvođenja, dok se na novim projektima intenzivno radi na projektnoj dokumentaciji i studijama izvodljivosti, što je slučaj i sa realizacijom nedavno pokrenute inicijative o povezivanju Beograda i Budimpešte vozovima koji će razvijati brzine veće od 160 kilometara na čas.
Ministar je, takođe, predložio da bi eventualni modeli saradnje podrazumevali sve varijante od kredita, modela privatno-javnog partnerstva i koncesija.
(MONDO/agencije, foto: Medija centar Beograd)
Mrkonić je dogovorio aktivnosti oko nabavke aviona putem lizinga, a početak razgovora sa Erbasom je, kako je navedeno, realizovan u sklopu pripremnih sastanaka za posetu premijera Ivice Dačić Francuskoj.
"Kao jedan od definisanih zadataka formirane Radne grupe za revitalizaciju Jata upravo je kao jedan od prioriteta određena kupovina ili lizingovanje novih letilica", navedeno je u saopštenju.
Prema odluci Vlade Srbije, Ministarstvo saobraćaja je zaduženo za kordinaciju svih aktivnosti u postupku reorganizacije nacionalnog avioprevoznika.
Poseta francuske delegacije na čelu sa potpredsednicom kompanije Monikom Brenson i regionalnim direktorom Gregorisom Sasiosom, u sklopu je aktivnosti Radne grupe formirane pre nekoliko meseci.
Tako je na korak da se ispuni obećanje "da će se realizovati nabavka aviona novije generacije za koje još nije istekao garantni rok", što će značajno uticati da se ponovo aktiviraju neke nove linije za koje su na osnovu ozbiljnih analiza ustanovljeno da bi mogle biti profitabilne, kažu u ministarstvu.
Između ostalog, ministar Mrkonjić je inicijativu predstavnika francuske kompanije, da se posle razmene pisama o namerama pristupi pregovorima o kupovini aviona, kao i o svim mogućim modalitetima koji će se razmotriti tokom razgovora, prokomentarisao kao jedan od najznačajnijih koraka u rešavanju problema Jata.
Mrkonjić je na kraju naglasio da je početak pregovora od kapitalnog značaja, s obzirom da se ministarstvo saobraćaja već nekoliko meseci ozbiljno bavi rekonstrukcijom nacionalnog avio prevoznika.
On je rekao da rešenost francuskog prizvođača aviona i potpuno razumevanje da se pronađe najadekvatniji model saradnje očekivan i dokaz dobre saradnje između dve prijeteljske zemlje Srbije i Francuske.
Mrkonjić je naveo da je to, takođe, deo pripremnih aktivnosti u sklopu predstojeće posete premijera Srbije Ivice Dačića Francuskoj i razgovora sa predsednikom francuske Vlade Žan Markom Eroom na kojoj će sasvim izvesno biti reči o saradnji u oblasti vazdušnog saobraćaja, navedeno je u saopštenju.
Sa ministrom Mrkonjićem juče je razgovarala i privredna delegacija iz Izraela a tema je bila modaliteti ulaganja u saobraćajnu infrastrukturu Srbije.
Izraelske kompanije Izrael elektrik i grupa kompanija Merhav zainteresovane su, pre svega, za obnovu železničke pruge na Koridoru 10, saopštilo je danas Ministarstvo saobraćaja.
Raspon najavljene saradnje o kojoj su juče razgovarali sa Mrkonjićem u Vladi Srbije moguće je ostvariti ulaganjima u železnički Koridor 10, obilaznicu oko Beograda, kao i u projekat izgradnje pruge između Beograda i Budimpešte.
Mrkonjić je posebno istakao da je reč o investicijama koje su planirane Master planom privrednog razvoja Srbije do 2020. godine, od kojih su mnoge u poodmaklim fazama izvođenja, dok se na novim projektima intenzivno radi na projektnoj dokumentaciji i studijama izvodljivosti, što je slučaj i sa realizacijom nedavno pokrenute inicijative o povezivanju Beograda i Budimpešte vozovima koji će razvijati brzine veće od 160 kilometara na čas.
Ministar je, takođe, predložio da bi eventualni modeli saradnje podrazumevali sve varijante od kredita, modela privatno-javnog partnerstva i koncesija.
(MONDO/agencije, foto: Medija centar Beograd)
Ko je supruga Granita Džake: Odrasla je na Kosovu, redovno provocira Srbiju, a zbog jednog su im pretili smrću
Mondo ukrštenica za 14. oktobar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!
Ko su uhapšena braća Ćulum, pripadaju trećem najopasnijem klanu u Evropi: Proglašeni za državnu opasnost
Ovako izgleda zapušten restoran Jovane Jeremić: Komšije razvezale jezik, sa sinom ne pričaju, a sa voditeljkom?
"Nova uprava Zvezde doneće mir, Čović mora da vodi računa": Ostoja Mijailović o promenama u večitom rivalu