Umesto pripijenih bluzica, hostese su na pojedinim štandovima na Sajmu automobila u Beogradu danas nosile majice sa natpisom "I ovaj automobil je mogao biti 3.000 evra jeftiniji".
U Asocijaciji uvoznika vozila i rezervnih delova, koji su organizovali akciju, smatraju da je Vlada, odlukom o subvencijama za vozila Fiata, narušila ravnopravnost učesnika u tržišnoj utakmici, povredila konkurenciju i urušila slobodno tržište. Oni su zbog toga "pretili" i povlačenjem sa Sajma automobila koji je u toku, ali su od ovako radiklanog poteza ipak odustali.
U Asocijaciji uvoznika vozila i rezervnih delova, koji su organizovali akciju, smatraju da je Vlada, odlukom o subvencijama za vozila Fiata, narušila ravnopravnost učesnika u tržišnoj utakmici, povredila konkurenciju i urušila slobodno tržište. Oni su zbog toga "pretili" i povlačenjem sa Sajma automobila koji je u toku, ali su od ovako radiklanog poteza ipak odustali.
"Kao asocijacija nekoliko puta tražili smo od Vlade da donese mere koje će nam olakšati poslovanje, bez dodatnih izdataka za budžet Republike Srbije, a kojom bi građani i privreda na lakši način došli do novog vozila", navodi se u dopisu Asocijacije poslatom Vladi Srbije..
Međutim, kako tvrde u Asocijaciji, umesto toga dobili su meru kojom se favorizuje jedan proizvođač što je u suprotnosti sa svakom praksom na svim slobodnim tržištima, a naročito na tržištu EU.
U dopisu Asocijacije navodi se da su njeni članovi u privredu Srbije do sada investirali preko 300 miliona evra u poslednjih 10 godina, da zapošljavaju preko 7.000 ljudi direktno ili u okviru dilerskih mreža, da redovno izmiruju poreze i doprinose koje budžetu Republike Srbije donose 350 miliona evra godišnje.
U Asocijaciji tvrde da upravo ovakve odluke i mere mogu biti i jesu jasna prepreka i signal potencijalnim investitorima da ne dolaze i ne investiraju u Srbiju, jer ne postoji ravnopravnost investitora i zaštita investicija.
"Ukoliko postoji stvarna želja za privlačenjem investicija iz automobilskog sektora, Vlada Republike Srbije ukinuće uredbu o subvencionisanju vozila samo jednog proizvođača i pokazati da su jednaki uslovi za sve učesnike na tržištu jedini pravi način da se stvori poslovni ambijent u kojem su i druge firme proizvođači vozila spremni da ulazu i u proizvodne kapacitete", navodi se u dopisu Vladi Srbije koji je potpisao predsednik Asocijacije uvoznika vozila i rezervnih delova Miloš Petrović.
Međutim, u izjavi za današnji "Blic" ministar finansija Mlađan Dinkić tvrdi da kupovinu modela "'fijat 500L" po nižoj ceni finansira Fijat, a ne država.
Dinkić je rekao da će Fijat državne podsticaje za otvaranje novih radnih mesta preusmeriti na sniženje cene automobila "500L", koji bi u Srbiji trebalo da košta 10.990 evra.
''Fijat se obavezao da ove i sledeće godine zaposli ukupno 1.400 novih radnika, zato imaju pravo na subvenciju od 10.000 evra po radnom mestu'', rekao je Dinkić za današnji "Blic".
On je dodao da primedbe uvoznika automobila da su u ovom uredbom diskriminisani ne stoje, jer je u ovom slučaju država samo subvencionisala otvaranje novih radnih mesta.
U petak, na Sajmu automobila, ministar finansija i privrede Mlađan Dinkić i generalni direktor Fijat automobila Srbija Antonio Ćezare Ferara potpisali su protokol koji će građanima Srbije omogućiti kupovinu automobila Fijat 500L po povoljnijoj ceni - od 10.900 evra.
(MONDO/Foto:Beogradski sajam)
Međutim, kako tvrde u Asocijaciji, umesto toga dobili su meru kojom se favorizuje jedan proizvođač što je u suprotnosti sa svakom praksom na svim slobodnim tržištima, a naročito na tržištu EU.
U dopisu Asocijacije navodi se da su njeni članovi u privredu Srbije do sada investirali preko 300 miliona evra u poslednjih 10 godina, da zapošljavaju preko 7.000 ljudi direktno ili u okviru dilerskih mreža, da redovno izmiruju poreze i doprinose koje budžetu Republike Srbije donose 350 miliona evra godišnje.
U Asocijaciji tvrde da upravo ovakve odluke i mere mogu biti i jesu jasna prepreka i signal potencijalnim investitorima da ne dolaze i ne investiraju u Srbiju, jer ne postoji ravnopravnost investitora i zaštita investicija.
"Ukoliko postoji stvarna želja za privlačenjem investicija iz automobilskog sektora, Vlada Republike Srbije ukinuće uredbu o subvencionisanju vozila samo jednog proizvođača i pokazati da su jednaki uslovi za sve učesnike na tržištu jedini pravi način da se stvori poslovni ambijent u kojem su i druge firme proizvođači vozila spremni da ulazu i u proizvodne kapacitete", navodi se u dopisu Vladi Srbije koji je potpisao predsednik Asocijacije uvoznika vozila i rezervnih delova Miloš Petrović.
Međutim, u izjavi za današnji "Blic" ministar finansija Mlađan Dinkić tvrdi da kupovinu modela "'fijat 500L" po nižoj ceni finansira Fijat, a ne država.
Dinkić je rekao da će Fijat državne podsticaje za otvaranje novih radnih mesta preusmeriti na sniženje cene automobila "500L", koji bi u Srbiji trebalo da košta 10.990 evra.
''Fijat se obavezao da ove i sledeće godine zaposli ukupno 1.400 novih radnika, zato imaju pravo na subvenciju od 10.000 evra po radnom mestu'', rekao je Dinkić za današnji "Blic".
On je dodao da primedbe uvoznika automobila da su u ovom uredbom diskriminisani ne stoje, jer je u ovom slučaju država samo subvencionisala otvaranje novih radnih mesta.
U petak, na Sajmu automobila, ministar finansija i privrede Mlađan Dinkić i generalni direktor Fijat automobila Srbija Antonio Ćezare Ferara potpisali su protokol koji će građanima Srbije omogućiti kupovinu automobila Fijat 500L po povoljnijoj ceni - od 10.900 evra.
(MONDO/Foto:Beogradski sajam)
Zvezdan Terzić tražio da ga pitaju sve: Zaradili smo 420 miliona evra, neću da pričam o dugu!
"Ostanite kod kuće, izbegavajte putovanja": RHMZ izdao hitno upozorenje, prvi put se pokreće ovaj sistem
Fenerbahče otpustio Bobana Marjanovića? Povratak u Evropu pretvara se u katastrofu!
Mondo ukrštenica za 23. decembar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!
Sve što treba da znate o Crvena zvezda - Partizan: Prvi derbi u ABA ligi, a već se odlučuje cela sezona!