U trgovinskom lancu DIS podsetili su da su u njihovim trgovinama formirali socijalnu korpu u petak 29. marta i da je prodaja artikala iz te korpe porasla u proseku za oko 30 odsto.

Najviše je "skočila" prodaja ulja i deterdženata - za 50 odsto, a najmanje jogurta oko pet odsto, istakli su u DIS-u.

U tom domaćem trgovinskom lancu naveli su da su cene proizvoda u socijalnoj korpi niže od četiri do 18 odsto, a artikli u toj korpi objavljeni su na sajtu kompanije i na društvenim mrežama.

Portparol kompanije Univereksport, Olivera Ćirković, rekla je Tanjugu da je za dva dana, koliko primenjuju socijalnu korpu, zabeležen rast prodaje proizvoda u okviru te akcije od 30 do 50 procenata u odnosu na redovan promet, a ima artikala čija je prodaja porasla za više od 100 odsto.

Najveći rast prodaje je kod suhomesnatih proizvoda, a u Univereksportovoj socijalnoj korpi nalazi se 16 artikala, dok se popusti kreću od pet do 15 odsto zavisno od artikla.

U Gomeksu i Mercatoru S rekli su da je rano za bilo kakav komentar u pogledu reakcije potrošača i prodaje.

U socijalnoj korpi Gomeksa nalazi se 14 artikala, a popusti se kreću od 12 pa do 37,5 odsto.

Mercator S je dodatno snizio cene 19 proizvoda, a cene su niže od dva do 32 odsto.

U dobrovoljnu akciju formiranja socijalne korpe koju je iniciralo Ministarstvo trgovine, pored anketiranih trgovaca, uključila su se i Idea, Aman, Veropulos, kao i devet proizvođača.

Trgovci sami biraju koji će proizvodi biti deo socijalne korpe i za koliko će sniziti cene, akcija je potpuno dobrovoljna i svi zainteresovani trgovci i proizvođači mogu da se priključe.

(Tanjug Foto Ilustracija Guliver Getty Thinkstock)