• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Potpis na ugovor o ruskom kreditu 22. maja

Srpske i ruske železnice potpisaće 22. maja u Beogradu ugovor o realizaciji ruskog kredita od 800 miliona dolara, namenjenog razvoju železnice u Srbiji, najavili su danas generalni direktor Železnica Srbije Dragoljub Simonović i predstavnik ruskih železnica Mansurbek Sultanov.

Oni su to najavili tokom vožnje "Plavim vozom" kojim su celo rukovodstvo Železnica Srbije i predstavnici oko 70 domaćih i stranih preduzeća doputovali od Beograda do Mokre Gore gde je počeo Prvi međunarodni železnički biznis forum, čiji medijski sponzor je Novinska agencija Tanjug, a koji će trajati do 28. aprila.

Simonović je izjavio da je reč o krovnom ugovoru i da će zajedno sa tim aranžmanom biti potpisan i prvi aneks za obavljanje radova na drugom koloseku pruge Beograd -Pančevo.

On je rekao da bi radovi na toj deonici mogli da počnu već u junu, kao i da će početi radovi na deonici Ruma-Golubinci na železničkom Koridoru 10.

Čelnik srpske železnice je kazao da će ove godine biti nastavljena izgradnja železničke stanice Prokop u Beogradu sredstvima iz kuvajtskog kredita i da se očekuje realizacija češkog zajma za elektrifikaciju pruge Niš-Dimitrovgrad na železničkom Koridoru 10.

Sultanov je kazao Tanjugu da generalni ugovor obuhvata sve što je predviđeno da se finansira ruskim kreditom za razvoj srpske železnice, a to su pruga Beograd - Pančevo, izgradnja šest deonica na železničkom Koridoru 10 u dužini oko 110 kilometara, gradnja pruge Stara Pazova - Novi Sad, obnova pruge Beograd - Bar kroz Srbiju i nabavka 26 novih dizel motornih vozova iz Rusije.

Predstavnik ruskih železnica je rekao da će Srbija učestvovati u realizaciji tih projekata u vrednosti od 15 odsto, tako da će ukupna vrednost radova iznositi oko 940 miliona dolara.

Na Prvom međunarodnom železničkom biznis forumu pod nazivom "Modernizacija i restrukturiranje železnice", učestvuju predstavnici oko sto domaćih i stranih kompanija, predstavnici državnih organa, naših i inostranih organizacija i ustanova, kao i brojni eksperti.

Simonović je rekao da je železnički biznis forum počeo već u "Plavom vozu", gde je, zajedno sa saradnicima, održao sastanke s predstavnicima više stranih kompanija.

On je istakao da takav početak ovog skupa odražava novu eru u razvoju srpskih železnica, zbog čega je i odlučio i da svi zajedno otputuju vozom u Mokru Goru.

Prema rečima Simonovića, Železnice Srbije će u veoma kratkom roku primeniti novi pristup u poslovanju koji treba da omogući povećanje broja putnika i tereta u toj vrsti saobraćaja.

Na forumu će, kako je naglasio čelnik Železnica Srbije, biti razmatran plan ubrazanog razvoja domaće železnice i kako da se što bolje iskoriste međunarodni krediti i ubraza realizacija projekata.

Simonović je kazao da će na forumu poručiti stranim i domaćim investitorima da svi mogu računati na iste mogućnosti za učešće u obnovi želežničkog sistema Srbije i da neće biti favorita prilikom raspisivanja tendera za javne nabavke.

U "Plavom vozu" su obavljeni i razgovori s predstavnicima velikih preduzeća iz Rusije, Kine, Italije, Nemačke, Švajcarske, Češke i drugih zemalja o budućoj saradnji sa Železnicama Srbije, ukazao je Simonović.

Prema programu foruma, u Drvengradu će sutra biti održan tematski skup "Modernizacija i restrukturiranje Železnica Srbije", na kome će biti predstavljeni planovi i otvorena diskusija.

Učešnici skupa imaće priliku i da uživaju u vožnji muzejskim vozom "Nostalgija" uskopružnom šarganskom osmicom na Mokroj Gori.

"Plavi voz", kojim su učesnici foruma doputovali u podnožje Mećavnika, na domak Mokre Gore, nekada je koristio doživotni predsednik bivše SFRJ Josip Broz Tito.

(Tanjug, foto ilustracija: Guliver/Getty Images/Thinkstock/MONDO)

Tagovi

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image