Kako je Tanjugu kazao vlasnik građevinske firme Vlasinac Igda, Miomir Božilović, građevinci su spremni da plaćaju tu naknadu, ali po razumnoj ceni objašnjavajući da bi za jedno nedostajuće parking mesto trebalo izdvojiti oko 2.500 evra.

"Za stambenu zgradu od tridesetak stanova nadoknada za parking mesta čini takav izdatak da izgradnja postaje nerentabilna, te zbog toga mnoge firme odustaju od izgradnje", kaže Božilović.

Kako je Tanjugu rečeno u Gradskoj upravi, reč je o odluci Skupštine grada u delu utvrđivanja naknade za građevinsko zemljište, kojom se omogućuje investitorima da plate nedostajuća parking mesta.

Važećim propisima kojima se reguliše oblast građevinarstva, predviđeno je da su investitori u obavezi da prilikom izgradnje objekta obezbede najmanje jedno parking mesto po stambenoj jedinici, odnosno jedno parking mesto na 70 metara kvadratnih poslovnog prostora.

Kako je obezbeđivanje potrebnog broja funkcionalnih parking mesta bio problem investitorima, pa su samim tim morali da smanjuju broj stambenih jedinica, Skupština grada je donela odluku da se nedostajuća parking mesta plaćaju.

U Gradskoj upravi ističu da su se, kada je reč o cenama, vodili iskustvom drugih gradova u okruženju poput Kraljeva, gde su te cene čak i više, pa se tako za jedno nedostajuće parking mesto prosečne površine od 12 kvadratnih metara u ekstra zoni, plaća 3.040 evra, u prvoj zoni 2.533 evra, u drugoj zoni 2.026 evra…

Takođe, Skupština grada je u januaru donela i odluku o mogućnosti izgradnje uz obaveznu izradu urbanističkih projekata, koja je na zakonski način uredila procedure donošenja odgovarajućih rešenja za izgradnju.

Stavljanjem van snage ovih odluka, velika šteta bi bila naneta budžetu grada Kruševca, a samim tim bi stala izgradnja više porodičnih objekata, koja je i sada na nezavidnom nivou, zaključili su u Gradskoj upravi.

(Tanjug, ilustracija: Guliver/Getty Images/Thinkstock)