• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

MONDO: Auto na struju će se praviti u Srbiji?

Mali automobil na struju MIA možda će se praviti u Srbiji i na našem tržištu prodavati za 10.000 evra. Cena za trosed možda nije mala, ali kada se pomisli na uštede za gorivo...

Neobičan automobil ovih dana privlači pažnju Beograđana. Mali auto sa vozačkim sedištem na sred prednjeg dela kabine i još dva za suvozače na zadnjem delu, gotovo se i ne vidi kada ga okruže brojni znatiželjnici u centru Beograda i zaviruju u njegovu unutrašnjost.

Kako je za MONDO objašnjeno radi se o električnom, ekološkom vozilu MIA koje će se možda proizvoditi u Srbiji.

Ovaj automobil na električnu energiju proizvodi se u više modela, a cena za naše tržište najmanjeg modela sa fotografije, sa osnovnom opremom, bila bi oko 10.000 evra.

Mali jeste, ali ima sve što poseduje i svaki drugi automobil: klimu, muziku, er beg... samo što je mnogo zgodniji za vožnju po gradu, praktičniji za parkiranje i nema troškova za benzin ili dizel.

MIA je sto odsto električno vozilo koje troši 10 kilovat sati na 100 kilometara. U nju može biti ugrađena litijum-gvožđe-fosfatna baterija od 8 kilovat sati sa kojom je moguće preći 80 do 90 kilometara ili moćnija baterija od 12 kilovat sati sa kojom se prelazi do 120 kilometara.

Maksimalna brzina koju ovaj automobil može da postigne je 100 kilometara na čas.

Iako izgleda kao igračka ovaj automobil je prošao sve bezbednosne testove i izrađen je po vrlo strogim evropskim standardima.

S obzirom na to da je najmanji model dugačak svega 2,87 metara, a najveći 3,19 metara i da teži 850 kilograma automobil je odličan izbor za vožnju po gradu.

Vozač je pozicioniran u centru, dok su dva suvozačka mesta iza njega, sa dovoljno prostora i za duge noge naše visoke nacije.

S obzirom na to da su vrata klizeća, to umnogome olakšava izlaženje i ulaženje u automobil i kada uspete da ga uparkirate u skučeni prostor između druga dva četvorotočkaša.

Ono što je najvažnije je da vas, prema francuskim cenama struje, 100 pređenih kilometara košta svega jedan evro, a proizvođači tvrde da je održavanje ovog automobila jeftinije nego kod konvencionalnih benzinaca i dizelaša.

Baterije od 8 kilovat sati pune se za tri časa, a one od 12 kilovat sati za pet časova. Sve što vam treba je utikač šuko od 220 volti i 16 ampera, a može da se puni kod kuće ili na benzinskim stanicama.

Da biste punili ove baterije nije potrebno da čekate da se isprazne, možete ih puniti kad god hoćete, a 10 minuta provedenih kraj utikača, biće dovoljno za osam kilometara. Ako se "ne vadite iz kola" možete dva puta da ga napunite po pet sati i pređete čitavih 250 kilometara.

U Francuskoj fabrici proizvode se četiri modela automobila za ličnu i profesionalnu upotrebu, različitih veličina.

Fabrika godišnje prozivede 12.000 vozila koja prodaje širom sveta, a najviše dilera ima po Evropi. Za izgled je zadužen Murat Gunak koji se već dokazao radom u Mercedesu, Pežou i Folksvagenu gde je bio i glavni dizajner.

MIA se proizvodi u četiri osnovna modela i dva specijalna.

Na fotografiji je trosed MIA, nešto veći je MIA L dugačak 3,19 metara sa četiri sedišta – centralnim vozačevim i još tri pozadi. MIA U odličan je izbor za svakog ko se bavi nekim privatnim biznisom i treba da raznosi robu po gradu. To je vrsta kombija sa jednim vozačkim centralnim sedištem i mogućnošću dodatka drugog sedišta za kolegu. Kapacitet gepeka je 1.500 litara.

Proizvode se i dva modela "specijalnog izdanja" MIA BluStar i MiAmore zanimljivog dizajna i boja.



Proizvođač posebno ističu glavnu prednost ovog vozila nad drugim – ono je 100 odsto ekološko, proizvodi 0 ugljen dioksida i 95 odsto vozila moguće je reciklirati. Baterija, tj. 90 odsto nje, takođe se reciklira u specijalizovanim fabrikama u Francuskoj.

U Britaniji ovo najmanje vozilo košta čak 22.000 evra, a cena većih modela, zavisno od opreme, kreće se i do 30.000 evra. Skupo jeste, ali proizvođač kaže da se vrlo brzo isplati, naročito kada se ima u vidu ušteda na ceni goriva. Ipak, u Srbiji je ova cifra visoka za trosed, ali ako bi fabrika bila ovde otvorena, kažu predstavnici firme, malu MIU bi mogli da vozimo i za 10.000 evra – više za 900 evra nas je koštao Fiatov novi "fića nacionale" s popustom, a za MIU ne moramo da plaćamo benzin.

(A. Ć. MONDO/Foto: A. Ć i MIA elestric)

Komentari 23

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Ciga

Ovo "mozda" zvuci kao u onom vicu... Pita dete caleta: - Cale kakve su sanse da ove godine odemo na more? - Sine, 40% idemo, a 100% ne idemo!!!

Dr.

Ovo je genijalno vozilo. Malo je skuplje za naše uslove, ali nadam se da ću ga voziti u bližoj budućnosti.

paja

pored fabrike cipova?

special image