Ugovor ima pet delova - o izgradnji drugog koloseka pruge Beograd-Pančevo, obnovi šest deonica na Koridoru 10, izgradnju pruge Stara Pazova - Novi Sad, rekonstrukciji pruge Beograd-Bar i isporuci ruskih dizel-motornih vozova.
Ugovor su u Vladi Srbije potpisali direktor Železnice Srbije Dragoljub Simonović i generalni direktor "RŽD internacionala" Sergej Pavlov, u prisustvu predsednika Vlade Srbije Ivice Dačića i ministra saobraćaja Milutina Mrkonjića.
Dačić je, nakon potpisivanja ugovora, rekao da ugovor između dve železnice nije samo potvrda dobrih odnosa Srbije i Rusije, već je pre svega od životnog značaja za razvoj srpske železnice i opšteg razvoja zemlje.
"Realizacija ugovora biće podrška podizanju ekonomskih aktivnosti naših kommpanija, a samim tim i cele Srbije", kazao je Dačić.
On je izrazio zadovoljstvo time što je ugovor između srpskih i ruskih železnica potpisan dan uoči sporazuma o strateškom partnerstvu Srbije i Rusije, koji će doprineti partnerskim odnosima - od ekonomije, bezbednosti, politike, pa do nauke i kulture.
Dačić je kazao da će srpske kompanije obaviti najmanje polovinu poslova iz ovog ugovora i dodao da će 100 miliona dolara biti uloženo u nabavku dizel vozova, a ostalo u modernizaciju pruga u Srbiji.
Direktor Ruskih železnica Vladimir Jakunjin rekao je da je ukupna vrednost ugovora oko 940 miliona dolara, od kojih će 800 milona finansirati Rusija, a preostalo Srbija.
On je napomenuo da je rok za realizaciju ugovora pet godina, a da će isporuka oko 25 vozova početi odmah po potpisivanju ugovora.
Prema informacijama Železnica Srbije, izgradnja drugog koloseka i elekrtifikacija 15 kilometara pruge između Beograda i Pančeva staje oko 50 miliona evra, a aneks ugovora biće potpisan u drugoj polovini juna.
Predviđeno je i ulaganje oko 29 miliona evra u rekonstrukciju šest deonica dugih 112 kilometara na koridoru 10, a u modernizaciju pruge Stara Pazova - Novi Sad biće uloženo oko 300 miliona evra. U obnovu 200 kilometara pruge Beograd-Bar biće uloženo 250 miliona evra.
Radovi na pruzi Beograd-Pančevo trebalo bi da počnu u septembru ove godine, a na pruzi na Koridoru 10 u poslednjem kvartalu ove godine. Kako je najavljeno, do kraja ove godine trebalo bi da budu sklopljeni pojedinačni ugovori za svih pet poslova.
Prema uslovima kreditnog aranžmana, veći deo poslova obaviće ruske kompanije, ali će biti angažovane i srpske.
O ruskom kreditu za modernizaciju srpske železnice razgovaralo se od 2009. godine, a ugovor o kreditu od 800 miliona dolara potpisan je u januaru ove godine. Ugovor predviđa kamatu od 4,1 odsto godišnje, uz grejs period od četiri godine i period otplate od 10 godina.
(Beta/Foto: Rade Prelić, Tanjug)
Ugovor su u Vladi Srbije potpisali direktor Železnice Srbije Dragoljub Simonović i generalni direktor "RŽD internacionala" Sergej Pavlov, u prisustvu predsednika Vlade Srbije Ivice Dačića i ministra saobraćaja Milutina Mrkonjića.
Dačić je, nakon potpisivanja ugovora, rekao da ugovor između dve železnice nije samo potvrda dobrih odnosa Srbije i Rusije, već je pre svega od životnog značaja za razvoj srpske železnice i opšteg razvoja zemlje.
"Realizacija ugovora biće podrška podizanju ekonomskih aktivnosti naših kommpanija, a samim tim i cele Srbije", kazao je Dačić.
On je izrazio zadovoljstvo time što je ugovor između srpskih i ruskih železnica potpisan dan uoči sporazuma o strateškom partnerstvu Srbije i Rusije, koji će doprineti partnerskim odnosima - od ekonomije, bezbednosti, politike, pa do nauke i kulture.
Dačić je kazao da će srpske kompanije obaviti najmanje polovinu poslova iz ovog ugovora i dodao da će 100 miliona dolara biti uloženo u nabavku dizel vozova, a ostalo u modernizaciju pruga u Srbiji.
Direktor Ruskih železnica Vladimir Jakunjin rekao je da je ukupna vrednost ugovora oko 940 miliona dolara, od kojih će 800 milona finansirati Rusija, a preostalo Srbija.
On je napomenuo da je rok za realizaciju ugovora pet godina, a da će isporuka oko 25 vozova početi odmah po potpisivanju ugovora.
Prema informacijama Železnica Srbije, izgradnja drugog koloseka i elekrtifikacija 15 kilometara pruge između Beograda i Pančeva staje oko 50 miliona evra, a aneks ugovora biće potpisan u drugoj polovini juna.
Predviđeno je i ulaganje oko 29 miliona evra u rekonstrukciju šest deonica dugih 112 kilometara na koridoru 10, a u modernizaciju pruge Stara Pazova - Novi Sad biće uloženo oko 300 miliona evra. U obnovu 200 kilometara pruge Beograd-Bar biće uloženo 250 miliona evra.
Radovi na pruzi Beograd-Pančevo trebalo bi da počnu u septembru ove godine, a na pruzi na Koridoru 10 u poslednjem kvartalu ove godine. Kako je najavljeno, do kraja ove godine trebalo bi da budu sklopljeni pojedinačni ugovori za svih pet poslova.
Prema uslovima kreditnog aranžmana, veći deo poslova obaviće ruske kompanije, ali će biti angažovane i srpske.
O ruskom kreditu za modernizaciju srpske železnice razgovaralo se od 2009. godine, a ugovor o kreditu od 800 miliona dolara potpisan je u januaru ove godine. Ugovor predviđa kamatu od 4,1 odsto godišnje, uz grejs period od četiri godine i period otplate od 10 godina.
(Beta/Foto: Rade Prelić, Tanjug)
Kevin Panter srušio Partizan: Crno-beli se čudesno vratili, ali onda ih srušio bivši kapiten!
Svetislav Pešić u emisiji izdiktirao spisak Srbije: Pozvao trojicu iz Zvezde, a četvoricu iz Partizana
"U seriji Sablja je izgovorena velika neistina": Vuk Drašković bez dlake na jeziku, pomenuo i pobunu Crvenih beretki
"Pomislio sam da su sve shvatili, a onda ne uradimo najlakšu stvar na svetu": Željko Obradović o Partizanovih 2-7
Željko Obradović o ključnom momentu poraza Partizana: "Moramo to da naučimo, nedopustivo je"