Predstavnici 12 francuskih preduzeća ponudili su danas učešće u realizaciji projekata u saobraćajnoj infrastrukturi Srbije.
Mrkonjić je u Vladi Srbije, na sastanku sa Udruženjem francuskih preduzeća MEDEF, rekao da bi trebalo unaprediti saradnju između dve zemlje u toj oblasti i predstavio aktuelne projekte.
Ministar je rekao da će u narednom periodu, samo u železnički Koridor 10 u Srbiji biti uloženo oko 4,5 milijardi evra, i da bi na tom železničkom pravcu vozovi tebalo da se kreću brzinama od najmanje 160 kilometara na sat.
Francuska kompanija Almstom je ponudila srpskoj vladi stručnu pomoć u vezi sa izgradnjom brzih pruga.
Francuska preduzeća su zainteresovana za učešće u gradnji autoputeva u Srbiji, a naročito kroz model javno-privatnih partnerstava, zatim za ulaganja i privatizaciju srpskih luka, na primer Luku u Novom Sadu, kao i za saradnju u vodnom i vazdušnom saobraćaju.
Srpski ministar je kazao da bi Srbija trebalo da dobije 28. juna u Briselu datum za početak pregovora o članstvu u EU i da će to Srbiji otvoriti vrata za nova sredstva od Unije, što će u narednom periodu podstaći investicije u našoj zemlji.
"Ako budem i dalje ministar, dođite kod mene da se dogovorimo", poručio je Mrkonjić francuskim investitorima.
On je rekao da bi na železničkom pravcu od Beograda do Budimpešte vozovi mogli da se kreću velikim brzinama, podsetivši da železnički Koridor 10 podrazumeva dvokolosečnu elektrificiranu prugu za mešoviti saobraćaj i brzine od najmanje 160 kilometara na čas.
Mrkonjić je kazao da će obnova pruge Beograd-Bar kroz Srbiju početi 1. marta 2014. i da će ti radovi, koji će se finansirati sredstvima ruskog kredita sa oko 200 - 250 miliona evra, trajati dve godine.
On je kazao da francuska preduzeća nisu do sada učestvovala na tenderima za gradnju putnog Koridora 10, ali da bi Francuzi mogli da se uključe u gradnju Koridora 11, odnosno autoputa od Beograda prema crnogorskoj granici.
Mrkonjić je dodao da bi tu pojedini delovi mogli da se grade putem koncesije i da će već danas sa ministrom građevine Velimirom Ilićem, koji je za to nadležan, videti da se uključe i francuske firme.
Ministar je najavio da će autoput od Beograda do Čačka biti završen do kraja mandata ove vlade i da bi zatim mogla da počne gradnja dela od Čačka do Boljara na crnogorskoj granici, koji će trajati tri godine. Gradnja autoputa od Čačka do Boljara je sada, kako je rekao, u fazi projektovanja.
Ambasador Francuske, Fransoa Gzavije Denio, rekao je novinarima da je saradnja francuskih i srpskih preduzeća već izuzetno dobra, i naglasio da je Francuska lider u oblasti infrastrukture.
On je kazao da je MEDEF velika francuska unija poslodavaca, ocenjujući da bi mogli da se zajedno finansiraju mnogi projekti, a posebno u železničkom saobraćaju.
Predstavnik MEDEF-a, Šarl Paradi (Charles Paradis), objasnio je da su prisutne firme najviše zainteresovane za železnički i drumski saobraćaj, a posebno kroz partnerstvo privatnog i javnog sektora.
Sastanku su prisustvovali predstavnici firmi Almstom, Antea grup, CFNR, Consolis, Eads Frans...
Partizan razbio Zvezdu i odigrao najbolji meč sezone! Obradovićev tim dominirao, Grobari slavili pred Delijama
Srbija pregazila Dansku i ide na Eurobasket: Blistali Aleksa i Balša, a moglo je i ubedljivije!
"Trebalo je da ubacim 30 poena, neće niko da nas sažaljeva": Petrušev o porazu od Partizana za otrežnjenje!
Nemačka se priprema za rat sa Rusijom! Napravljen tajni plan, evo kako će postupiti u slučaju eksalacije sukoba
Obradović izašao pred Grobare, pa čuo šta mu skandiraju: Podigao prst i tražio samo jedno, pogledajte