Ovakvom situacijom ugroženo je 10.000 radnih mesta, a dovedena je u pitanje i bezbednost učesnika u saobraćaju.

U saopštenju se podseća da je SKGO početkom godine ukazivala na slabosti predloženih rešenja za održavanje putne infrastrukture i tražila da se određivanje visine takse za registraciju motornih vozila prepusti gradovima i opštinama.

U proteklom periodu u nadležnost lokalne samouprave prebačeno je 6.000 kilometara regionalnih puteva za koje su sada odgovorni gradovi i opštine.

Neke od naknada za održavanje puteva neopravdano su svrstane u "parafiskalne namete", a njihovim ukidanjem, gradovi i opštine ostali su bez skoro tri milijarde dinara koje su sada mogle da budu slamka spasa za putare i da znatno unaprede stanje lokalne putne infrastrukture.

Rebalansom budžeta, navodi SKGO, sredstva za održavanje regionalnih puteva biće najverovatnije smanjena za 50 odsto na 1,5 milijardi i lokalna samouprava neće biti u mogućnosti da obavezu održavanja lokalnih puteva ispunjava na odgovarajući način.

Radnici svih 26 putarskih preduzeća u Srbiji stupili su juče u štrajk nezadovoljni nedostatkom novca za održavanje puteva i stanjem u putnoj privredi.

Ministar saobraćaja Mrkonjić je poručio da su zahtevi putara opravdani, kao i da Vlada radi na rešavanju problema.