Bar tako tvrdi direktor Koridora Srbije, Dmitar Đurović.

Obilaznica oko Beograda, koja je deo Koridora 10, biće završena najkasnije za dve godine, rekao je Đurović u Privrednoj komori Srbije, gde je održan sastanak sa svim partnerima na izgradnji koridora u Srbiji.

On je kazao da su u toku pregovori za izbor izvođača radova za obilaznicu oko Beograda, sa kompanijama iz Kine, Austrije, Italije, Češke i Izraela i najavio da će ugovor biti potpisan najverovatnije u septembru, a da bi radovi mogli da krenu u martu iduće godine.

Đurović je rekao da je završena izgradnja leve trake autoputa na Koridoru 10 između Vranja i Bujanovca, na deonici Donji Neradovac - Srpska Kuća, u dužini od šest kilometara i dodao da će svih osam kilometara obe trake biti završeno u naredna tri meseca.

On je kazao da će za dva meseca biti završen pun profil autoputa na Koridoru 10 od Levosoja do makedonske granice u dužini oko 21 kilometar.

Putevi Užice su se, prema njegovim rečima, uključili u taj posao za koji je Ministarstvo finansija i privrede izdvojilo 330 miliona dinara.

Đurović je naveo da je Grčka zbog finansijske situacije u toj zemlji otkazala odobrena sredstva iz Helenik plana za deo Koridora 10, za deonicu Srpska Kuća - Levosoje blizu makedonske granice, u iznosu oko 65,5 milina evra.

Za deonicu Donji Neredovci - Srpska kuća, iz Helenik plana biće isplaćeno celih 21,7 miliona evra.

Koridori Srbije su u prethodna dva meseca ugovorili gradnju Koridora 10 u dužini oko 50 kilometara u vrednosti oko 290 miliona evra sa firmama iz Španije, Italije, Bugarske, Rusije, Bosne i Hercegovine i Grčke.

Đurović je poručio da će svi izvođači radova koji ne budu poštovali rokove biti sklonjeni sa gradilišta, odnosno da će sa njima nakon opomene biti raskinut ugovor i povučena bankarska grancija.

On je kazao da je država obezbedila 3,3 milijarde dinara za eksproprijaciju zemljišta, što je ranije bila najveća kočnica u gradnji autoputeva.

Đurović je najavio da će ove godine biti završena gradnja ukupno 40 kilometara autoputa, koridora 10 i 11, ističući da je to odličan rezultat, s obzirom da je prošle godine u Srbiji napravljeno 9,6 kilometara.

Prosek gradnje autoputeva u okruženju, kako je rekao, iznosi oko 52 kilometara godišnje, što je približno i evropskim standardima.

Hrvatska je u protekloj deceniji imala 52,2 kilometara autoputa godišnje, što je i najviše u regionu, rekao je Đurović, dodajući da je siguran da će Srbija sledeće godine imati više izgrađenihi kilometara.

On je naveo da su u Srbiji trenutno otvorena 164 gradilišta i da su Koridori Srbije osnovali radnu grupu koja kontroliše projekte i rešava probleme sa izvođačima kako bi se ubrzali radovi i sprečili česti odštetni zahtevi angažovanih kompanija.

Što se tiče Koridora 11, autoput od Uba do Lajkovca će biti završen u toku iduće godine, a kineska kompanija Šandong haj-spid grupa treba do 10. avgusta da započne radove na gradnju deonica od Obrenovca do Uba i od Lajkovca do Ljiga, kada ističe rok za početak gradnje, naveo je Đurović.

Prema njegoviom rečima, problem oko izmeštanja viševekovnog hrasta koji se nalazi na trasi Koridora 11 u selu Savinac kod Takova rešiće Ministarstvo građevine.