On je naveo i da bi trebalo zaposliti i po 100 pilota i stjuardesa.

Vukašinović je agenciji Beta kazao da bi se radi na tome da radnici kroz socijalni program dobiju bar 300 evra po godini radnog staža i dodao da viška zaposlenih uglavnom ima u neoperativnim službama.

"Suština je da se napravi ozbiljna kvantitativna analiza i vidi koji su radnici višak, a na kojim pozicijama nedostaju", kazao je on i dodao da će Vlada Srbije obezbediti novac za socijalni program.

Vukašinović je rekao da je potrebno podmladiti kadrovsku strukturu kompanije jer će veliki broj pilota i kabinskog osoblja Jata za dve ili tri godine otići u penziju.

Jat ervejz ima 1.250 zaposlenih i flotu od 10 aviona tipa "boing 373-300" (Boeing) i četiri ATR-a.

Vukašinović je istakao da će srpska aviokompanija sa Etihadom kao strateškim partnerom imati flotu od 10 novih Erbasovih (Airbus) aviona tipa "A319" i četiri "ATR 72-500".

"To je revolucija za jednu aviokompaniju", ocenio je on i dodao da je već izabrano 20 pilota koji će se obučavati za upravljanje Erbasovim avionima.

Kako je najavio Vukašinović, prva dva Erbasa na lizing trebalo bi da stignu u narednih mesec dana.

Vukašinović je istakao da Boingovi avioni koje Jat sada koristi, "neće ići u staro gvožđe, niti će biti prodati", već će leteti kod ćerki-firmi kao što je Aeromak u Makedoniji ili na Bliskom istoku. "Ti avioni će donositi profit kompaniji", dodao je on.

Sporazum o strateškom partnerstvu Jat ervejza i Etihad ervejza iz Ujedinjenih Arapskih Emirata biće potpisan 1. avgusta.

Po navodima medija, ime srpske aviokompanije biće promenjeno u Er Srbija (Air Serbia), država će zadržati većinski udeo od 51 odsto, a Etihad će preuzeti upravljanje.

Vlada Srbije je 17. juna potpisala sa Etihadom memorandum o razumevanju, za unapređenje razgovora o mogućem investiranju Etihada u Jat ervejz.

Predsednik Etihada Džejms Hogan je tada najavio da bi na osnovu uvida u poslovanje i pregleda dokumentacije, Etihad mogao da da ponudu za Jat za 30 dana.

Etihad i Jat su 15. aprila potpisali ugovor o saradnji kroz zajedničke letove i prodaju karata. Etihad ervejz je na osnovu tog dokumenta 15. juna uveo svakodnevne letove na liniji Beograd-Abu Dabi.

Država je u prošloj deceniji neuspesno pokušala da privatizuje Jat ervejz. Na prodaju je ponuđen 2008. godine, ali se i na taj tender niko nije javio.

Etihad, jedna od najbrže rastućih aviokompanija u svetu, osnovana je 2003. godina u Ujedinjenim Arapskim Emiratima. Suvlasnik je avikompanija Er Berlin, Er Sejšeli, Virdžin Australija, Er Lingus, a u toku je preuzimanje i manjinskog udela u indijskom Džet ervejzu.

Etihad ervejz, nacionalna kompanija UAE, 2012. godine je prevezla 10,3 miliona putnika. U prvom kvartalu ove godine od prevoza putnika imala je prihod od 900 miliona dolara, što je rast od 19 odsto, od prevoza robe prihod je bio 193 miliona dolara, što je 17 odsto više nego u istom periodu 2012.