
Nakon serija knjiga o popularnoj psihologiji, Srbiju polako zahvata svetski trend objavljivanja knjiga koje se bave ozbiljnim ekonomskim temama, ali na način da ih mogu razumeti i oni koji nisu stručnjaci u toj oblasti. Medjutim, iako postoji interesovanje čitalaca, u Srbiji gotovo da nema ljudi koji pišu takve knjige.
Bez obzira na to što je malo, srpsko tržište pokazuje da postoji interesovanje za „primenjenom ekonomijom“, tvrde poznavaoci.
"Osnovna zamisao ovih knjiga je da prikažu u kom smeru se kreće svet i da nemamo više vremena da se osvrćemo na to što je bilo. Tako je glavna poruka jedne od njih 'Ili stvaraj istoriju ili idi u nju'“, kaže za "Blic" Aleksandra Mišić iz kuće „Plato“.
Prema mišljenju glavnog urednika magazina „Ekonomist“ Mijata Lakićevića, jedan od razloga je što na našim fakultetima vladaju konzervativne ideje.
"U Srbiji postoji mišljenje da je nauka nešto dosadno. Ljudi nisu naučeni da govore jednostavno", kaže on.
Direktor Centra za izdavačku delatnost Ekonomskog fakulteta DJordje Kaličanin smatra da bi se domaći pisci snašli i u ovim vodama.
"Siguran sam da bi se i naši profesori snašli u tom poslu. Mi jesmo otvoreni za takve knjige, ali moramo da imamo jednu opravdanu ekonomsku računicu. Naša ekonomska literatura se bavi onim što je bilo, a ne što će biti. Iako ih do sada nisam srela, verujem da kod nas ima ljudi koji bi mogli da napišu popularnu knjigu, a koja bi se ticala poslovanja u Srbiji. Lično sam sklona da verujem da će to biti neko iz mladje generacije", smatra Aleksandra Mišić.
Ipak, čini se da poslovni ljudi, koji bi mogli najviše da nauče iz ovakve literature, ne pokazuju previše interesovanja.
"Ja često kupim po dvadesetak takvih knjiga, pa ih onda poklanjam direktorima s kojima saradjujem", kaže Vladimir Majstorović iz kompanije „Srma konsalting“, koja organizuje konferenciju „Uspešno rukovodjenje prodajom“, na kojoj će predavanja održati izvršni direktor kompanije „Marketing Dynamics“ Alan Melkman kao i Prit Alamej iz „Webmeda Group“, poznat po inovativnom načinu organizacije prodaje koja je doprinela najvećem profitu jedne firme u Baltičkom regionu.
(MONDO)
Bez obzira na to što je malo, srpsko tržište pokazuje da postoji interesovanje za „primenjenom ekonomijom“, tvrde poznavaoci.
"Osnovna zamisao ovih knjiga je da prikažu u kom smeru se kreće svet i da nemamo više vremena da se osvrćemo na to što je bilo. Tako je glavna poruka jedne od njih 'Ili stvaraj istoriju ili idi u nju'“, kaže za "Blic" Aleksandra Mišić iz kuće „Plato“.
Prema mišljenju glavnog urednika magazina „Ekonomist“ Mijata Lakićevića, jedan od razloga je što na našim fakultetima vladaju konzervativne ideje.
"U Srbiji postoji mišljenje da je nauka nešto dosadno. Ljudi nisu naučeni da govore jednostavno", kaže on.
Direktor Centra za izdavačku delatnost Ekonomskog fakulteta DJordje Kaličanin smatra da bi se domaći pisci snašli i u ovim vodama.
"Siguran sam da bi se i naši profesori snašli u tom poslu. Mi jesmo otvoreni za takve knjige, ali moramo da imamo jednu opravdanu ekonomsku računicu. Naša ekonomska literatura se bavi onim što je bilo, a ne što će biti. Iako ih do sada nisam srela, verujem da kod nas ima ljudi koji bi mogli da napišu popularnu knjigu, a koja bi se ticala poslovanja u Srbiji. Lično sam sklona da verujem da će to biti neko iz mladje generacije", smatra Aleksandra Mišić.
Ipak, čini se da poslovni ljudi, koji bi mogli najviše da nauče iz ovakve literature, ne pokazuju previše interesovanja.
"Ja često kupim po dvadesetak takvih knjiga, pa ih onda poklanjam direktorima s kojima saradjujem", kaže Vladimir Majstorović iz kompanije „Srma konsalting“, koja organizuje konferenciju „Uspešno rukovodjenje prodajom“, na kojoj će predavanja održati izvršni direktor kompanije „Marketing Dynamics“ Alan Melkman kao i Prit Alamej iz „Webmeda Group“, poznat po inovativnom načinu organizacije prodaje koja je doprinela najvećem profitu jedne firme u Baltičkom regionu.
(MONDO)
Pridruži se MONDO zajednici.