"Za kratko vreme, Jat ervejz će poslovati kao Er Srbija,ali formalno pravno neće odmah promeniti ime. Kada se to i dogodi, kompanija će izmeniti i svoj operativni aviokompanijski sertifikat (Airline Operating Certificate AOC)", kazali su u Etihad ervejzu.

Vlada Srbije potpisala je 1. avgusta sa Etihad ervejzom sporazum o strateškom partnerstvu kojim će kompanija iz Ujedinjenih Arapskih Emirata postati vlasnik 49 odsto kapitala srpske avikompanije i na osnovu kojeg će Jat ervejz promeniti ime u Er Srbija.

U Etihad ervejzu su kazali da je u Beogradu u toku drugi krug razgovora sa zaposlenima u Jatu u okviru kojih se upoznaju sa predloženom organizacionom strukturom kompanije i opcijama koje imaju na raspolaganju.

Kako su naveli, zaposleni u Jat ervejzu mogu da se do 6. septembra prijave za dobrovoljni odlazak iz kompanije uz otpremnine u okviru programa koji finansira Vlade Srbije ili da se prijave za pozicije u novoj organizaciji.

Dodali su i da se zaposleni mogu prijaviti za najviše tri radna mesta u novoj planiranoj organizacionoj strukturi, za koja moraju imati odgovarajuće kvalifikacije.

"Ne postoji tačan broj zaposlenih koji će morati da napuste kompaniju, ali, nova kompanija će imati manje zaposlenih nego što je to slučaj danas", kazali su u Etihad ervezju.

Precizirali su da će se broj zaposlenih u administrativnim poslovima značajno smanjiti, dok će nova flota i planiran broj destinacija doneti povećanje broja zaposlenih u sektoru kabinskog osoblja i zemaljskih poslova.

"Veličina i oblik Er Srbije biće formirane tako da se osiguraju bezbednost i profitabilnost u radu, uz pružanje vrhunskih usluga i servisa u svim sektorima poslovanja", naveli su u Etihad ervejzu.

Navodi se i da Jatovi piloti moraju da idu na dodatno školovanje, ako žele dozvolu za pilotiranje Erbasovim avionom.

Pilot koji želi na dodatnu obuku, dodaje se, treba da se odluči za to u zavisnosti od svojih godina starosti, jer mora ispuniti obaveze prema aviokompaniji i leteti određeni period za nju.

"Obuka traje od četiri do pet meseci, i podrazumeva određeno ulaganje i investicije, ali i očekivanje od strane aviokompanije da će pilot određeno vreme leteti upravo za nju", kazali su u Etihad ervejzu.

Jat ervejz sada ima 1.250 zaposlenih, od kojih su oko 170 piloti i oko 200 kabinsko osoblje, a poseduje flotu od 10 aviona tipa "boing 373-300" i četiri ATR-a 72.

Srpska aviokompanija s Etihadom kao strateškim partnerom imaće flotu od 10 novih Erbasovih (Airbus) aviona. Er Srbija će imati i linijsko održavanje aviona.

Vlada Srbije i Etihad ervejz će obezediti po 100 miliona dolara za Er Srbiju.

Sa Jat ervejzom u partnerstvo idu i ćerke-firme Jat ketering i Suport i u te firme u naredne tri godine Etihad i država Srbija bi trebalo da ulože po 20 miliona dolara.

Etihad, najbrže rastuća aviokompanija u svetu, osnovana je 2003. godina u Ujedinjenim Arapskim Emiratima. Suvlasnik je aviokompanija Er Berlin, Er Sejšeli, Virdžin Australija, Er Lingus, a u toku je preuzimanje i manjinskog udela u indijskom Džet ervejzu.