Za optimalno održavanje puteva u Srbiji do kraja godine potrebno je po procenama stručnjaka oko sedam milijardi dinara, a putari tvrde da bi osnovni standardi bezbednosti saobraćaja bili ispunjeni i sa dve milijarde, međutim novca nema ni za osnovne potrebe, saopštila je SKGO.

Jasno je da su gradovima i opštinama potrebne investicije i stabilan privredni rast, ali njih nije moguće obezbediti bez kvalitetne putne infrastrukture, zbog toga ponovo tražimo da se drugačije uredi oblast finansiranja održavanja puteva i prepusti opštinama da u skladu sa svojim ekonomskim prioritetima planiraju ulaganja i razvoj saobraćajne mreže, navodi se u saopštenju.

Problem je počeo prestankom izdvajanja novca za održavanje puteva iz akcize na gorivo, a prebacivanjem nadležnosti za održavanje oko 6.000 kilometara regionalnih puteva na lokalne samouprave problem je produbljen, jer gradovima i opštinama novac za to nije prebačen.

Iako je Ministarstvo finansija obećalo pomoć od 500.000 dinara po kilometru puta, rebalansom budžeta je taj iznos smanjen na oko 1,5 milijardu dinara, u odnosu na obećanih tri milijarde, navedeno je u saopštenju.

Takođe se navodi da je "neopravdanim proglašenjem" pojedinih lokalnih taksi za "parafiskalne namete", njihovim smanjivanjem ili ukidanjem, lokalne samouprave su izgubile više od tri milijarde dinara koje su se koristile upravo za održavanje lokalnih puteva.