"Uvođenje Registra zaposlenih u javnim službama je bitan segment strukturnih reformi javnog sektora, koje je u junu predložio ministar finansija i privrede Mlađan Dinkić, kroz izmene Zakona o budžetskom sistemu", saopštilo je danas to ministarstvo.

Istaknuto je da je uvođenje registra zaposlenih u javnim službama podržao i Fiskalni savet.

Registar će, po oceni Ministarstva finansija, "pomoći da se uspostavi red u državi i biće osnov da se od naredne godine uvede centralizovana isplata zarada svim zaposlenima u javnim službama preko Uprave za trezor.

Procenjuje se da bi time država ostvarila uštede u budžetu i do 10 odsto.

"Ministar finansija će putem registra moći da prati sve izdatke za zaposlene u javnim službama, kao što su zarade, plaćanja za prekovremeni i noćni rad, bonusi, što će stvoriti uslov da se eliminišu svi fiktivni i nepotrebni rashodi u koje ministarstvo sada nema uvid", naglasio je Dinkić.

Dodatno će, kako se očekuje, registar omogućiti da se napravi detaljna analiza optimalnog broja zaposlenih u javnom sektoru, kako bi se uspešnije sprovodile strukturne reforme.

Registar će voditi Uprava za trezor u elektronskom obliku, a svi budžetski korisnici, na svim nivoima, biće u obavezi da mesečno dostavljaju podatke o broju zaposlenih i angažovanih na radu po bilo kom osnovu, kao i o njihovim primanjima.

Uredbom je predviđeno da korisnicima javnih sredstava koji ne ispunjavaju obavezu dostavljanja podataka do sedmog u mesecu za prethodni mesec ili ne dostave tačne podatke, ministar finansija može privremeno da obustavi isplatu aproprijacija ili plata ili prenos transfernih sredstava, odnosno pripadajućeg dela poreza na zarade i poreza na dobit preduzeća jedinici lokalne vlasti dok ne ispune obaveze.