U Hrvatskoj Lidl ima 88 objekata, a potrošači hvale cene i kvalitet proizvoda.

Poslovna politika kompanije je da odjednom otvori više prodavnica. Tako, već tri godine  u Srbiji postoji samo predstavništvo "Lidla", u kome kažu da su za sada kupili zemljište u sedam gradova, piše RTS.

"Lidl" planira da za početak u Srbiji otvori bar 15 radnji. Zato duže od dve godine rastinje buja na Lidlovoj parceli u Zrenjaninu. Čelnike grada to ne brine, jer imaju čvrst dogovor.

Gradonačelnik Ivan Bošnjak je uveren da će se simultano otvoriti "Lidlovi" objekti širom Srbije. "U Zrenjaninu objekat će biti otvoren kada i na ostalih 14 lokacija širom Srbije", rekao je Bošnjak.

Kada će "Lidl" otvoriti vrata kupcima, zvanične potvrde nema. Optimisti procenjuju sledeće godine.

"Lidl" uglavnom prodaje svoju trgovačku marku i zbog toga su proizvodi i do 30 odsto jeftiniji. Udruženja potrošača brine da li će to, zbog visokih cena u drugim trgovinama, i kod nas zaživeti.

Goran Papović iz Udruženja očekuje da cene budu niže.

"Normalno da očekujemo da proizvodi budu kudi-kamo jeftiniji, ako znamo da je Srbija opterećena trgovinskim monopolom, ako znamo da je opterećena maržama kad je u pitanju roba široke potrošnje", rekao je Papović.

Profesor Ekonomskog Fakulteta Slobodan Aćimović smatra da bi bilo bolje da je "Lidl" u Srbiju došao ranije.

"Da je 'Lidl' došao ranije, verovatno bismo imali veći stepen konkurencije na tržištu, imali bismo korektnije odnose prema dobavljačima i mnogo toga što sada nemamo", objašnjava Aćimović.

Iako najavljuju širok asortiman proizvoda, ipak za Lidl je karakterističan uži izbor robe koja se proizvodi namenski, piše RTS.