Sajn spining, u najkraćem, predstavlja kombinaciju ekstremnih sportova i gerila marketinga, i skup je trikova koji, uz bacanje, okretanje i hvatanje brendiranog znaka, direktno komuniciraju sa svakim potencijalnim klijentom.

Kako je Tanjugu rekao idejni tvorac ovog revolucionarnog načina oglašavanja, Maks Durović, suština je u tome da i velike korporacije i samostalne zanatske radnje mogu da koriste ovaj vid reklamiranja i masovne komunikacije, jer je svima dostupan i, po rezultatima i krajnjem efektu - isplativ.

Osnivajući firmu "AArrow" 2002. godine, čije je sedište u Los Anđelesu, hteo je, kaže, da napravi nešto specifično, što može postati brend.

"Svi jaki brendovi imaju prepoznatljive oblike - pogledajte Mekdonalds, ili Najk (Nike) ... Njihovi logoi prerastaju kulturne, jezičke barijere. Strela, koju sam izabrao kao znak, po meni je vrlo jak oblik. I što je važnije, svuda, na svim kontinentima, strela znači isto: 'idi tamo, i uradi to i to'", objašnjava Durović.

I koncept je uspeo - već tri godine nakon osnivanja firme, otvorio je prvu međunarodu franšizu u Južnoj Koreji. Usledile su Australija, Južna Afrika, Peru, Francuska, Hrvatska, Poljska, Meksiko, Kanada, Portoriko... I sada Srbija.

Klijenti su mu svi - od IT kompanija i velikih sportskih firmi, do lanaca restorana brze hrane i organizatora kongresa. Durović kaže da su njegovi najbolji klijenti oni kojima trebaju konstantno.

Na pitanje gde je ovaj koncept advertajzinga u odnosu na bilborde, kojima su gradovi zatrpani, ili druge, klasične oblike oglašavanja, Tanjugov sagovornik kaže da za sve i dalje ima mesta. Napominje, ipak, da je "sajn spining", za razliku od svih ostalih, interaktivan, da nema limita kada i gde može biti upotrbljen, i izuzetno je fleksibilan.

"Dok spinujete, ostvarujete kontakt očima, osmehom. Direktno komunicirate poruku, i to je najvažnija razlika", kaže Durović.

Reklamu na bilbordu će videti 10.000 ljudi, ali pitanje je koliko će je njih zapamtiti. Spineri rade sat ili dva, mozda tri, na kongresima, pred utakmice, na terenima, u muzičkim spotovima, na Tajms skveru, pred restoranima...Najčešće su na ulici, jer tu je i najviše onih kojima se oglašavač obraća.

Durović je krajem avgusta boravio u Beogradu, na poslednjim pripremama za otvaranje franžize. Tokom celog razgovora bio je na ivici da otkrije ko će biti njegovi prvi klijenti u Srbiji, ali je tu tajnu ipak sačuvao za sebe, i rekao da su probna spinovanja već urađena sa dve veće kompanije.

"Imamo zaista dobar tim ovde. Nameravamo da sarađujemo sa Fakultetom za sport i fizičko vaspitanje, gde ćemo pronaći spinere, i krenuti u bizniz. Moj cilj je da zaposlimo mlade ljude, pre svega od 16 do 25 godina, da im omogućimo stalno zaposlenje ili (studentima) džeparac - 10 ili 30 sati garantovanog posla nedeljno".

Pre dve godine, Durović je otvorio firmu u Hrvatskoj. Njegov prepoznatljiv "Aarrow" advertajzing tamo koriste supermarket Konzum, tržni centri, restorani, pekare...Radili su medijsku kampanju za Lufthanzu u Zagrebu. Kaže da su neki od njegovih najboljih spinera iz Hrvatske. Unapred se raduje radu sa momcima iz Srbije.

"Postoje svuda kulturološke razlike i prilagođavanja, ali dopada mi se da radim u ovom delu Evrope, zbog radne etike. Postoje mnogi stereotipi, kako mi samo sedimo i pijemo kafu, a to nije tačno", kaže Durović koji je rođen u SAD, ali je poreklom iz Srbije (baba mu je bila Zemunka, a deda Beograđanin).

"Kada ovde date ljudima izazov i mogucnost da budu kreativni, oni to zaista iskoriste", dodaje i kaže da je njegov skup advertajzing trikova zahteva od izvođača i određene atletske veštine, i prirodnu lakoću prenošenja poruke.

"'Lako je naučiti, ali je jako teško usavršiti ove veštine. Osnovne trikove ćete naučiti za jedan dan, ali je potrebno mnogo vežbe da bi spiner bio uspešan. Ja spinujem već 12 godina, i svake godine na takmičenju izgubim od nekog novog klinca koji ima neke nove veštine", kaže Durović.