List prenosi da je ugovorom o strateškom partnerstvu Etihada sa srpskom vladom, kojim kompanija iz Emirata dobija 49 odsto vlasništva, dok će srpskoj vladi ostati 51 odsto, označeno pokretanje novog nacionalnog prevoznika i istovremeno kraj gubitaša Jata.
Taj sporazum predstavlja poslednje partnerstvo Etihada, koji beleži brzi rast, i koji je već je investirao u evropske prevoznike Er Berlin i Er Lingus iz Irske.
"Ju-Es-Ej tudej" podseća da je Jat ervejz, nekada jedna od najvećih evropskih avio-kompanija, počela da propada devedesetih usled ratova i uvođenja sankcija Srbiji, kada je većina flote bila prizemljena, a preživljavali su samo zahvaljujući velikim državnim subvencijama.
List citira prvog potpredsednika Vlade Srbije Aleksandra Vučića, da je Srbija napravila nešto na šta će biti ponosna i što će označiti novi početak za zemlju, kao i Hogana, da je cilj da se Er Srbija pretvori u vodećeg prvoznika u regionu.
Ovakva partnerstva nisu novina za Etihad, jer već imaju sličan dogovor sa Er Sejšelima.
Etihad i Srbija će odmah investirati po 40 miliona dolara u novu kompaniju, a dodatnih 60 miliona obe strane će obezbediti u budućnosti.
Prema sporazumu, Etihad će upravljati novom kompanijom u narednih pet godina.
Očekuje se da Er Srbija preuzme 30 ruta JAT-a u Evropi i Srednjem Istoku, ali i da doda nekoliko novih, navodi "Ju-Es-Ej tudej".
"Neka me streljaju, okrenuću se ka zidu, ni 'a' neću reći": Blažić opet šokirao na suđenju - Znam šta me čeka u zatvoru
Tuča u Skupštini Srbije! Guranje, čupanje, prskanje, a Ana Brnabić pozvala obezbeđenje (Foto, video)
Primim 160€ penziju, a samo ugalj i drva koštaju 355: Težak život Ukrajinaca, mnogi uzeli rusko državljanstvo
"Dali smo sve da ubedimo Pešića da ostane": Petrušev objasnio šta je najveća razlika u reprezentaciji
Pretučena Sloboda Mićalović: Poznata glumica se nalazi u Urgentnom centru