Gradska uprava Kragujevca će već sutra raskinuti ugovor sa Autosaobraćajem, a poslove prevoza putnika u lokalnom i prigradskom saobraćaju privremeno poveriti Lasti i Vulović transportu.
On je naglasio da će Lasta i Vulović transport obavljati privremeno poslove prevoza putnika, odnosno do okončanja postupka za odabir prevoznika. Prema njegovim rečima, grad će insistirati da deo zaposlenih u Autosaobraćaju pređe kod novih prevoznika.
S druge strane, direktor Autosaobraćaja Slobodan Sretenović tvrdi da ta odluka gradske uprave nije definitivna i da će najstariji šumadijski prevoznik, čiji radnici od juče štrajkuju tražeći devet plata, učiniti sve na normalizaciji autobuskog prevoza.
Direktor Sretenović tvrdi da odluka o raskidu ugovora nije definitivna i da grad takvu odluku neće doneti bez dogovora s tim preduzećem.
Prema njegovim rečima "ključni problem preduzeća je premostiti narednih mesec i po dana, kada bi trebalo da se pronađe definitivno rešenje za to preduzeće.
"Da smo ovo rešili u martu sada bi imali preduzeće koje bolje funkcioniše", rekao je Sretenović i naveo da se brojni strateški partneri interesuju za Autosaobraćaj, ali i traže da se reši socijalni program i dugovanja prema radnicima.
"Autosaobraćaj" prekinuo štrajk
Zaposleni u "Autosaobraćaju" prekinuli su večeras, nešto posle 18 časova, štrajk kojim su tražili isplatu zaostalih plata, potvrdio je Tanjugu predsednik Samostalnog sindikata Milivoje Bulatović.
"Radnicima je danas isplaćeno po 3.000 dinara, a sutra, uz posredovanje gradske uprave, idemo u Beograd na sastanak u ministarstvu saobraćaja, zbog čega je doneta odluka da prekinemo štrajk", rekao je Bulatović.
Član gradskog veća za komunalnu delatnost Zoran Jovanović veruje da će se gradski i prigradski saobraćaj normalizovati najkasnije do ponedeljka, kao i da će grad insistirati da deo zaposlenih u "Autosaobraćaju" pređe kod novog prevoznika.
U preduzeću "Autosaobraćaj" nadaju se da će im Vlada Srbije odobriti sredstva za realizaciju socijalnog programa jer se polovina od oko 500 zaposlenih izjasnila za dobrovoljni odlazak iz fabrike, a nameravaju i da podignu kredit kako bi isplatili zaostale plate ali i obnovili obrtna sredstva, čime bi, kako ocenjuju u tom preduzeću, bili u povoljnijoj situaciji.
Kako kažu u preduzeću najveći prihod ostvaruju u međugradskom prevozu, ali i na glavnoj stanici od naplate staničnih usluga.