Bar tako proizilazi iz danas objavljenih rezultata istraživanja koje je sprovela svetska istraživačka kompanija Nilsen.

Nilsenov indeks globalnog poverenja potrošača je u trećem kvartalu ostao na istom nivou kao i u prethodna tri meseca, odnosno na 94 poena, što je, ipak, za dva poena više u odnosu na isti period lani, prenosi Rojters.

Podaci ispod 100 poena govore da su potrošači pesimistični u vezi potrošnje.

Indonezija je ostala najoptimističnije potrošačko tržište u svetu sa 120 poena, a slede Filipini (118) i Indija (112).

Među evropskim zemljama najoptimističniji su potrošači u Danskoj (103 poena) i u Švajcarskoj (98 poena), dok je Mađarska među najpesimističnijim tržištima na svetu, iako je u trećem kvartalu ostvarila izvestan napredak od 4 poena na 45 poena.

Poverenje potrošača u Srbiji, koja je prvi put uvrštena u ovo istraživanje, veće je nego u zemljama regiona, i iznosi 56 poena, dok je u Hrvatskoj 48 poena, a u Sloveniji 47 poena.

Portugalija je u trećem kvartalu zabeležila najveći rast potrošačkog poverenja na svetu, uz skok od 22 poena na 55 poena, dok je Ukrajina imala najveći pad od 13 poena, na 59 poena.

Poverenje u SAD skočilo je u trećem kvartalu na najviši nivo za poslednjih šest godina, zbog pozitivnijeg stava Amerikanaca prema zaposlenju i ličnoj finansijskoj situaciji.

Prema istraživanju Nilsena, Amerikanci su se našli među najoptimističnijim potrošacima, sa 98 poena, uz očekivanja da je najveća svetska ekonomija na putu održivog rasta.

Ovo istraživanje u stvari je sprovedeno pre 16-dnevne blokade vlade u SAD, koja je krenula početkom oktobra, a za koju ekonomisti predviđaju da će ugroziti privredni rast SAD u čcetvrtom kvartalu.

Istraživanje kompanije Nilsen sprovedeno je između 14. avgusta i 6. septembra, a u njemu je učestovavalo preko 30.000 ispitanika na 60 tržišta.