• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Američke prevoznike boli glava i od Etihada

Izvor mondo.rs

Velike privatne američke aviokompanije sve teže podnose konkurenciju i žestoko lobiraju protiv državnih kompanija sa Bliskog istoka – Emirejtsa, Katar ervejza i Etihada.

Trio bogatih, državnih avioprevoznika iz Persijskog zaliva se veoma brzo širi po SAD. To izaziva sve oštriju reakciju nekoliko američkih suparnika od kojih uzimaju najplatežnije internacionalne mušterije, piše "Vol strit džurnal".

Dolazak arapskih kompanija, velikog Emirejts erlajna iz Dubaija i manjih Katar ervejza i Etihad ervejza iz Abu Dabija, došao je u trenutku kada su se američki prevoznici tek počeli da oporavljaju od desetogodišnjeg sušnog perioda obeleženog skupim gorivom, privrednom recesijom, bankrotima i preuzimanjima.

Takmaci sa Bliskog istoka iskoristili su situaciju i za pet godina su, gledano zajedno, svoje kapacitete u SAD povećali više nego trostruko, dok su se globalno udvostručili, podaci su Innovata LLC.

Samo Emirejts (osnovan 1985.) sa 200 širokotrupnih aviona (i još toliko naručenih) je postao po kapacitetu najveći međunarodni prevoznik i za trećinu veći od globalno drugoplasiranog, američke perjanice, Junajted Kontinentala.

Zalivska trojka sada nedeljno šalje 120 novih i raskošno opremljenih aviona u rastući broj američkih gradova, nudeći putnicima prevoz do prestižnih destinacija širom sveta, mimoilazeći tradicionalne rute prevoznika iz SAD i njihovih inostranih partnera.

Emirejts će, sa sletanjem u Boston na proleće, imati osam destinacija u SAD, Etihad je za sledeću jesen najavio i letove iz Los Anđelesa, kao četvrtog američkog grada, a Katar ervejz će dodavanjem Majamija i Filadelfije u svom "portfoliu" imati šest.

Dok su se Amerikanci trudili da isposluju sporazume o "otvorenom nebu" sa Japanom, Nemačkom i Britanijom, Arapi su pokrili SAD tržište a zauzvrat su dali samo pristup malim bliskoistočnim državama-gradovima.

"Zalivske države su bez sumnje nadigrale naše pregovaraće", priznaje Džef Smisek, izvršni direktor Junajteda.

Kada nisu više nisu mogli da podnesu konkurenciju, američki prevoznici su pokrenuli pravu baražnu vatru pravnih i političkih akcija protiv konkurencije iz Zaliva.

Junajted, Delta erlajns, trgovačka grupa Erlajns for Amerika i najveći sindikat pilota Erlajn pajlots asosiejšen internešenel, su lobirali u Kongresu da se ne otvara podružnica Carine SAD u Abu Dabiju, jer tamo ne voze avionic iz SAD, već korist imaju samo Etihadovi putnici za Ameriku.

Delta, Havajian erlajns i pilotski sindikat su dvaput "terali na sud" US Eksport import Banku, nebi li sprečili finansiranje prodaje Boingovih širokotrupnih aviona Emirejtsu i Etihadu jer navodno američke kompanije nemaju takvu (državnu) pomoć.

"U suštini oni nisu avioprevoznici, već vlade. Oni mogu da steknu prednost na tržištu jer za njih profitabilnost ne znači sve", jada se šef Delte Ričard Anderson, dok Smisek iz Junajteda kaže da zalivske kompanije imaju izvlače korist i od kapitalnih ulaganja njihovih vlada, ulaganja u infrastrukturu, poreskih olakšica i subvencionisanog goriva...

Delta erlajnz i protiv Er Srbije

Delta erlajnz je od vlasti SAD tražila da ne odobre letove nove akvizicije Etihada - Er Srbije, za Ameriku. Srpski vicepremijer Aleksandar Vučić najavio je nekoliko letova Er Srbije, kompanije u kojoj su partneri srpska Vlada i Etihad, za SAD ali se još ne zna na koje će se tačno lokacije leteti iz Beograda. Mlađan Dinkić, član komiteta za saradnju Srbije i Ujedinjenih Arapskih Emirata, je izrazio uverenje da će američke vlasti, uprkos pomenutom zahtevu njihove matične komapanije, ipak odobriti letove "Er Srbije" u SAD.

Delta i italijanska Alitalija početkom godine su tužili Vladu Italije da blokira Emirate na "pretrpanoj" liniji Njujork – Milano, navodno jer taj let ne odgovara ugovoru dve države.

Linija je ipak krenula u oktobru i – cene karata ekonomske klase su ozbiljno pale zbog veće konkurencije.

Korist bi mogli da imaju i američki građani kod kuće, jer je konkurencija naterala avioprevoznike u SAD da pritiskaju Kongres da usvoji "nacionalnu vazduhoplovnu politiku", sa smanjenim federalnim taksama na karte, manje administriranja i više para za "tržišta koja nisu potpuhno otvorena".

Međutim, nisu ni svi američki prevoznici jedinstveni u borbi protiv "bliskoistočne najezde". Ameriken erjalns ima zajedničku prodaju karata (kod-šering) sa Etihadom već pet godina, a donedavno i sa Katar ervejzom.

Predsednik Emirejtsa Tim Klark kaže da su američke optužbe smešne za svakog ko zna kako su tamošnjim kompanijama srezani dugovi i troškovi kroz bankrote i (državno pomognuta) restrukturisanja.

"Bolje bi bilo da prvo srede svoje dvorište i da se potrude da budu konkurentniji", kažu Klark ali i izvršni direktor Katara, Akbar al Baker.

Džejms Hogan, izvršni direktor Etihada, smatra da su sve kritike besmislene.

"Jedina prednost koju koju imam je da nisam 'tradicionalna' kompanija. Startovali smo od 'parčeta belog papira'... a i na tri sata leta smo od ogromnih rastućih tržišta", kaže Hogan.

Komentari 8

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Realno

Aha bas su srpski tu cim prodje prva generacija naslednici niti znaju srpski nit su ikad bili u srbiji samo eto iz zabave se predstavljaju kao u srbi a u sustini su amerikanci..Pricam zato sto zivim u Americi I od tih srba nema nista..!

Deki

Posle Beograda najveci srpski garad je Bec :-)

Al Capone

Chikago najveci srpski grad u SAD-u!

special image