• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Vlada menja plan, Južni tok dobija dozvolu

Izvor Tanjug

Vlada usvojila izmene prostornog plana a ministar građevinarstva Velimir Ilić najavljuje izdavanje lokacijske dozvole za gasovod Južni tok "najverovatnije sledeće nedelje".

Vlada Srbije je danas utvrdila izmene i dopune Prostornog plana područja posebne namene transnacionalnog gasovoda Južni tok, saopšteno je iz Nemanjine 11.

Usvojen je i Prostorni plan područja posebne namene koridora autoputa E-761, deonice Pojate-Preljina, koji sadrži osnove organizacije, korišćenja, uređenja i zaštite ovog područja na delovima teritorije Kraljeva, Kruševca, Čačka, Varvarina, Vrnjačke Banje, Trstenika i Ćićevca.

Ministar Ilić obećava da će i građevinska dozvola za Južni tok biti izdata u najkraćem roku da bi radovi, kako je najavljeno, mogli da počnu između 20. novembra i 20. decembra, "u zavisnosti od obaveza predsednika Srbije i Rusije, čije se prisustvo očekuje na otvaranju gradilišta".

Južni tok je trenutno najveća investicija i sve što je u nadležnosti Ministarstva koje vodim odrađeno je na vreme. U poslednjih godinu dana nijedan projekat nije čekao zbog nas. Naprotiv, sve dozvole za koje smo nadležni izdate su najkasnije u roku do 30 dana", rekao je Ilić za "Novosti".

Mihajlović: Srbija uradila svoj deo posla

Ministarka energetike Zorana Mihajlović izjavila je sinoć da je Srbija svoj deo posla oko izgradnje Južnog toka završila i da očekuje početak gradnje do kraja godine. Srpska strana je sve završila i sada čekamo datum početka radova i čekamo Srbijagas da kaže da li ima sve lokacijske dozvole i da čujemo kada počinje izgradnja, istakla je Mihajlović, učestvujući u emisiji jagodinske televizije Palma plus. "Što se Ministarstva energetike i države tiče, mi smo za godinu i po dana uradili više, što nijedno ministarstvo, nijedna Vlada nije do sada. Mislim na zakone, pravilnike i drugo što treba da bi izgradnja uopšte mogla početi", rekla je MIhajlović.

Na konstataciju da se Srbija za godinu dana nije pomerila sa začelja svetske liste po izdavanju građevinskih dozvola, Ilić je naglasio da "Ministarstvo izdaje dozvole samo za velike infrastrukturne objekte, a sve ostalo je nadležnost lokalnih samouprava i to je pitanje za njih".

"Novi zakon o planiranju i izgradnji, koji je u proceduri, predviđa da se građevinska dozvola dobija na jednom šalteru, najkasnije u roku od 30 dana i da je startu besplatna. Ako taj rok lokalne samouprave ne ispoštuju, investitor ima pravo da se žali Ministarstvu i ministar može da izda dozvolu odmah", rekao je on.

Na pitanje kada će početi izgradnja deonica Koridora 11 od Obrenovca do Uba i od Lajkovca do Ljiga, za koje je zadužen kineski Šandong, Ilić je napomenuo da je vrednost tog posla koji se finansira iz kineskog kredita oko 340 miliona dolara, a obaveza Srbije je učešće od 10 odsto.

"Ugovor o zajmu trebalo bi u Skupštini da bude ratifikovan 19. novembra. Tih 10 odsto učešća je predviđeno budžetom za narednu godinu, ali su Kinezi spremni da počnu radove i pre nego što se uplati avans. Projektna dokumentacija je završena, dozvole su spremne i izgradnja prvog tunela može da počne do kraja ove godine, a radovi bi punom parom krenuli na proleće", rekao je ministar građevinarstva i urbanizma.

Ilić je kazao da je prezadovoljan kao napreduju radovi od Ljiga do Preljine.

"Mesečno se izvedu radovi za oko 10 miliona evra, tačnije u ovoj godini biće odrađeno 50 odsto više posla od planiranog. Ova deonica, za koju su zaduženi Azerbejdžanci, sigurno će biti izgrađena pre roka", rekao je Ilić.

Na navode da ga kritikuju zbog predloga da se izda koncesija za auto-put Beograd - Požega, jer se koncesionaru za izgrađenih 50 kilometara ustupa pravo naplate putarine i na delu od 103 kilometra koje gradimo iz kredita, ministar je rekao da "država ne može više kreditno da se zadužuje, a auto-put mora da se izgradi".

"Vrednost posla je oko 600 miliona evra. Na delu od Surčina do Obrenovca treba da se urade most na Savi i petlje. Na toj deonici od 17 kilometara sa skupim objektima, od naplate putarine ne može da se isplati investicija. Deo od Preljine do Požege u dužini nešto više od 30 kilometara, najskuplji je, jer ima 3.700 metara tunela i 3.500 metara nadvožnjaka. Ako saobraćaj raste, što očekujemo, može da se smanji broj godina koncesije ili da se od tog viška otplaćuju krediti", rekao je Ilić.

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image