Taj aranžman će biti realizovan zajedno sa Evropskom investicionom bankom i Evropskom bankom za obnovu i razvoj, koje će ga kreditirati sa po 100 miliona evra, dok će Svetska banka dati kredit od 100 miliona dolara, rekao je Antić novinarima u Agenciji za kontrolu letenja.

On je istakao da će i država Srbija, posredstvom Javnog preduzeća Putevi Srbije, uložiti 100 miliona evra za taj projekat rehabilitacije puteva i povećanja bezbednosti saobraćaja.

Antić je rekao da su postojeći putevi u Srbiji u veoma lošem stanju, s obzirom da je u prethodnom periodu veća pažnja poklanjana izgradnji novih puteva.

On je rekao da su Putevi Srbije do pre četiri-pet godina na raspolaganju za održavanje i za nove projekte imali više od 400 miliona evra, dok su sada ta sredstva smanjena na ispod 200 miliona evra.

Antić: Za održavanje puteva pet puta manje nego Slovenija

U Srbiji se godišnje izdvaja oko pet puta manje novca za održavanje puteva nego u Sloveniji, izjavio je Antić, ističući da će se boriti da se više novca izdvaja za tu namenu.

Govoreći o uzrocima lošeg stanja postojeće putne mreže, ministar je ukazao da u Srbiji šest godina nije menjana cena putarine, koja je najniža u regionu.

U Srbiji je, takođe, pre godinu i po dana ukinuta odredba zakona koja je predviđala odvajanje dela sredstava iz akcize za gorivo za održavanje puteva.

"To nije bilo dobro rešenje. Koliko znam, mi smo jedina zemlja u kojoj nijedan dinar akciza za gorivo ne ide u održavanje puteva", naglasio je Antić, dodajući da će se boriti da se to promeni.

Na pitanje novinara da li će u narednom periodu poskupeti putarine, Antić je rekao da se pravi analiza o ceni putarine, ali da Ministarstvo saobraćaja nije dobilo nikakve predloge od Puteva Srbije za povećanje cene putarine.

"Ako ih bude bilo (predloga), Ministarstvo saobraćaja će to razmotriti", rekao je Antić.

On je, takođe, napomenuo da se Ministarstvo saobraćaja i Ministarstvo regionalnog razvoja dogovaraju da se oko 6.000 km lokalnih puteva ponovo vrati u nadležnost Puteva Srbije, s obzirom da su u lošem stanju.

Prošle godine je oko 6.000 km puteva u nadležnosti države, za čije održavanje su bili nadležni Putevi Srbije, prebačeno u nadležnost lokalnih samouprava.

Antić je još dodao da većina putarskih preduzeća u Srbiji ima velike probleme, i pozvao ih da se na vreme pripreme, kako ih sneg ne bi iznenadio.