Planirano je da nakon obnove vozovi idu 160 kilometara na sat.

"Šta će se konkretno raditi na pruzi još nije definisano, a projekat će svakako biti usaglašen sa realnošću", rekao je za "Novosti" ministar saobraćaja Aleksandar Antić.

On je rekao da će se po dolasku ekipe iz Kine raditi razrada projekta, ne samo u tehničkom nego i u finansijskom delu.

"Nama je potrebna pruga za normalne brzine zbog teretnog saobraćaja. To znači modernizaciju, koja podrazumeva da se teretni saobraćaj na pruzi odvija brzinom od 120 kilometara na sat, a putnički 160 kilometara. Prema grubim procenama vrednost investicije je 2,4 milijarde evra, od kojih je za srpski deo pruge potrebno manje od 900 miliona. Taj novac biće potrošen na obnovu potojećeg i izgradnju drugog koloseka. Treba imati u vidu i to da će se deo od Stare Pazove do Novog Sada u dužini od 43 kilometra modernizovati iz ruskog kredita. Projektna dokumentacija za taj deo pruge se radi i biće završena tokom sledeće godine. Iz IPA fonda obezbeđeno je 3,95 miliona evra za izradu projektne dokumentacije od Novog Sada do Subotice i to se takođe rad", rekao je Antić.

Modernizacija međunarodne pruge Beograd - Novi Sad - Subotica - Budimpešta prioritetan je projekat "Železnica Srbije" i od izuzetnog značaja za funkcionisanje putničkog i teretnog saobraćaja.

Srpske železnice pripremaju svu neophodnu dokumentaciju i spremne su da brzo i efikasno daju svoj maksimalan doprinos realizaciji projekta, koji bi se finansirao iz kineskog kredita, navodi Dragoljub Simonović, generalni direktor "Železnica".

Prema procenama "Železnica", obnova i izgradnja na našoj teritoriji koštaće oko 870 miliona evra i kroz Srbiju će biti remontovano i modernizovano oko 200 kilometara pruge.

Idejni projekat je već urađen, a Saobraćajni institut CIP radi pojedinačnu projektnu  okumentaciju za modernizaciju ove pruge po fazama.

Prvo kreće modernizacija pruge Stara Pazova - Novi Sad i taj deo se finansira iz ruskog kredita, a početak radova očekuje se sredinom naredne godine. Za završetak posla potrebno je oko tri godine, pa se puštanje u saobraćaj može očekivati polovinom 2017. godine.

Procenjena vrednost tog posla je oko 300-350 miliona evra, pišu "Novosti".