Antić je u Vladi Srbije rekao da postoje dve varijante. Prva, izvesnija varijanta je da se modrenizuje postojeća pruga od Beograda do Budimepšte, a druga - da se izgradi nova pruga za velike brzine vozova.

Reč je o delu železničkom evropskom Koridoru 10, koji treba da ima dva elektrificirana koloseka, za mešoviti saobraćaj i za brzine vozova od najmanje 160 do 200 kilometara na čas.

Srpski ministar je kazao da će Kina finansirati ulaganje u taj železnički pravac iz predviđenih deset milijardi dolara za investicije u 16 zemalja centralne i jugoistočne Evrope.

Antić je rekao da ne može u ovom trenutku da precizira koji će vid finansiranja biti u pitanju, ali da će svakako biti uzeta u obzir visina javnog duga Srbije, kao i da u regionu ne postoje iskustva sa koncesijama kada je reč o modernizaciji postojećih pruga za putnički i teretni saobraćaj.

Prema nekim procenama, kako je naveo, modernizacija pruge od Beograda do granice sa Mađarskom će koštati 885 miliona evra, a od mađarske granice do Budimepšte oko 1,5 milijardi evra.

Nakon dogovora premijera Srbije, Mađarske i Kine o tom projektu na samitu Kine i 16 zemalja centralne i jugoistočne Evrope, koji je održan u Bukureštu 25. i 26. novembra, kineska delegacije je posetila Srbiju kako bi započela aktivnosti u cilju realizacije, rekao je Antić.

Srpski ministar saobraćaja, koji je nacionalni koordinator za saradnju Kinom u okviru tog mehanizma, podsetio je da je ruskim kreditom već predviđeno finansiranje jedne deonice Stara Pazova - Novi Sad u vrednosti od 370 miliona evra.

Antić je naglasio da nema nikakvih prepreka za realizaciju tog projekta, kao i da kineske železnice imaju najveću ekspanziju u svetu.

Prema njegovim rečima, biće formiran tehnički tim čiji je zadatak da istraži koje je rešenje najbolje za prugu Beograd - Budimpešta, nakon čega će moći da se prave ozbiljnije procene.
Ministar je istakao da je upravo taj projekat na samitu u Bukureštu bio u prvom planu i ocenjen kao najkonkretniji.

Glavni inženjer Kineske železničke korporacije, He Huavu, rekao je da će, ukoliko bude prihvaćena ideja za modernizaciju pruge Beograd - Budimpešta, preliminarna i konačna studija izvodljivosti biti završena za oko šest meseci.

Ambasador Kine u Beogradu, Džang Vanšue, istakao je da je Srbija u pogledu saradnje sa Kinom najbolja u regionu, s obzirom da Kinezi prave prvi evropski most u Beogradu između Zemuna i Borče, rade na prvoj termoeletrani u Evropi, Kostolac u Srbiji, i uskoro će započeti gradnju prvog autoputa od Obrenovca do Ljiga na Koridoru 11.

Vanšue je dodao da će i prvu prugu u Evropi Kinezi graditi u Srbiji.