• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Ruski kredit za železnicu "kreće" u 2014.

Izvor Tanjug

Država je obezbedila novac za učešće u realizaciji ruskog kredita od 800 miliona dolara za srpsku železnicu, izjavio je ministar saobraćaja Aleksandar Antić.

Generalni direktor Železnica Srbije Dragoljub Simonović je najavio početak radova u martu, na pruzi Beograd - Pančevo.

Antić je rekao Tanjugu da je Ministarstvo saobraćaja zajedno sa Ministarstvom finansija iz budžetske rezerve obezbedilo učešće Srbije (od 15 odsto) za aktiviranje kredita, koje će omogućiti početak radova na izgradnji drugog koloseka od Beograda do Pančeva, uključujući rekonstrukciju postojećeg, kao i Pančevačkog mosta.

"Činimo maksimalne napore i to će obezbediti da vrlo brzo počnemo sa građevinskim radovima koji u ovom periodu mogu da se rade. Mislim da vrlo brzo može da počne nešto da se radi na samom Pančevačkom mostu", kazao je ministar.

Antić je naveo da se kod ostalih projekata predviđenih za finansiranje ruskim kreditom suočavamo sa tipičnim problemom u Srbiji, a to je nedostatak odgovarajuće projektne dokumentacije.

"Ubrzano radimo, Saobraćajni institut CIP, na završetku projektne dokumentacije, a pre svega za rehabilitaciju pruge Beograd-Vrbnica, to jest srpskog dela pruge Beograd - Bar, kao i za deo od Stare Pazove do Novog Sada na železničkom Koridoru 10", naglasio je on i izrazio uverenje da će izrada ta dva projekta biti završena u 2014.

"Znam da je javnost nervozna i da je teško da se shvati - kako je moguće da imamo kredit i da se na njemu ništa neradi", naveo je ministar.

Prema njegovim rečima, u pitanju je zaista ozbiljna projektna dokumentaciji koja zahteva vreme i angažovanje velikog broja stručnjaka.

Antić očekuje da 2015. može biti godina u kojoj će Srbija imati ozbiljne projekte i ozbiljne poslove na srpskim prugama.

Simonović je rekao Tanjugu da problem što još nisu počeli radovi nije u Železnicama Srbije, koje su spremne u bilo kom trenutku da započnu posao.
"Mi smo dobili građevinsku dozvolu i spremni smo da radimo istog momenta kada ruska strana kaže", kazao je Simonović dodajući da je država obezbedila sredstva za aktiviranje kredita odnosno učešće sa 15 odsto od vrednosti kredita, za šta je rok do 3. januara.

Železnicama ostaje da do kraja januara, kako je rekao, preda trasu ruskoj strani odnosno parcele za izgradnju drugog koloseka od Beograda do Pančeva i trasu za rekonstrukciju postojećeg koloseka.

"Posle januara će postojati svi preduslovi da se krene sa radovima", kazao je Simonović i dodao da je u pitanju papirologija.

Prema njegovim rečima, ruska strana je već napravila uži krug firmi koje će biti angažovane, a učestvovaće i veliki broj srpskih firmi.

"Radovi će trajati 820 dana i tu ne bi trebalo da bude većih problema", kazao je Simonović istakavši da će železnice u 2014. "žestoko" započeti realizaciju projekta.

Početak prvih radova u martu je potvrdio Tanjugu i generalni direktor kompanije "RŽD Internešnal" Sergej Pavlov.

Vrednost posla na prvoj deonici Pančevački most - Pančevo glavna je 69 miliona evra, a Srbija će uplatiti avans od devet miliona evra.

Reč je o deonici dugoj 15 kilometara čijom modernizacijom i elektrifikacijom će biti povećana brzina vozova na 120 kilometara na sat.

Projekat obuhvata i uređenje železničke infrastrukture na pruzi i u stanicama Krnjača, Ovča, Pančevački most, Krnjača most i Sebeš.

Do kraja januara predviđeno je i potpisivanje "Aneksa 2" između Železnica Srbije i kompanije ruskih državnih železnica "RŽD internešnal" za modernizaciju šest deonica na Koridoru 10, ukupne dužine 112 kilometara.

Železnice su najavile da će u proleće početi radovi na tri deonice duge 66 kilometara na Koridoru 10 i to: Ruma-Golubinci, Sopot Kosmajski - Kovačevac i Mala Krsna - Velika Plana.

Tokom 2014. počeće radovi i na preostale tri deonice na Koridoru 10, čiji će se remont finansirati iz ruskog kredita, a to su Vinarci - Đorđevo, Vranjska Banja - Ristovac i Bujanovac - Bukarevac.

Ruskim kreditom biće finansirana i obnova pruge Beograd - Bar kroz Srbiju, pruga Stara Pazova - Novi Sad i nabavka novih dizel-motornih vozova iz Rusije.

Tagovi

Komentari 3

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Aleksandar

Radovi na pruzi Ruma-Golubinci se vec pripremaju, s obzirom da su sine u duzini od otprilike 500m montirane na betonske pragove, pa je ostalo samo da se povade stare sine, a postave nove. Mislio sam da to nikad necu doziveti, ali se to definitivno dogadja.

Pera Zevzek

@Aleksandar Jaka stvar! Bravo...

Radenko Radenik

@Aleksandar Si, šefe...samo kaži kad da pljunemo u šake.

special image