Kako je za RTS večeras rekao generalni direktor Ikarbusa, Aleksandar Vićentić, šestomesečne pregovore dve kompanije privode kraju.

"'Mercedes nas je ocenio da smo sposobni da radimo sa njima. Započeli smo proizvodnju prvog prototipskog vozila. U pitanju je gradski autobus sa dizel motorom. Planiramo da ovo vozilo predstavimo na međunarodnom salonu automobila privrednih vozila u Beogradu krajem marta", najavio je Vićentić.

Autobusi bi trebalo da se prodaju po celom svetu, a u proizvodni proces biće uključeno nekoliko desetina manjih fabrika u Srbiji koje će praviti komponente za vozila.

Mercedes će proizvoditi autobuse za gradski, međugradski i linijski saobraćaj kao i kombi vozila, a pored bezbednosnih sistema, autobusi će imati i ekološke motore Euro 5 i najsavremenije sisteme za kontrolu vožnje i kočenja.

Šasije će dolaziti iz Nemačke i u njima će biti motori, menjači i instalacije, a projekti i tehnologija, takođe, su iz Štutgarta.

Posle Fijata, ovo je druga velika fabrika automobila koja stiže u Srbiju.

Prvi autobus Ikarbus je proizveo 1954. godine i do sada je iz pogona izašlo više od 20.000 autobusa, od kojih je znatan deo izvezen.

Ikarbus je proteklih nekoliko godina sam proizveo nekoliko najsavremenijih niskopodnih autobusa, od kojih neki kao gorivo koriste prirodni gas.

Stručnjaci ocenjuju da je ovo početak obnove, ne samo Ikarbusa, već i poslovnog odnosa s Mercedesom, a buduća fabrika mogla bi da bude osnova i za nove dogovore sa pribojskom fabrikom komercijalnih vozila FAP.