• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Mercedes na korak do ulaska u Ikarbus

Izvor Tanjug

Pregovori između Mercedesa Benca i Ikarbusa nakon šest meseci se privode kraju i kada se zaključe u zemunskoj fabrici će se proizvoditi oko 250 autobusa godišnje.

Kako je za RTS večeras rekao generalni direktor Ikarbusa, Aleksandar Vićentić, šestomesečne pregovore dve kompanije privode kraju.

"'Mercedes nas je ocenio da smo sposobni da radimo sa njima. Započeli smo proizvodnju prvog prototipskog vozila. U pitanju je gradski autobus sa dizel motorom. Planiramo da ovo vozilo predstavimo na međunarodnom salonu automobila privrednih vozila u Beogradu krajem marta", najavio je Vićentić.

Autobusi bi trebalo da se prodaju po celom svetu, a u proizvodni proces biće uključeno nekoliko desetina manjih fabrika u Srbiji koje će praviti komponente za vozila.

Mercedes će proizvoditi autobuse za gradski, međugradski i linijski saobraćaj kao i kombi vozila, a pored bezbednosnih sistema, autobusi će imati i ekološke motore Euro 5 i najsavremenije sisteme za kontrolu vožnje i kočenja.

Šasije će dolaziti iz Nemačke i u njima će biti motori, menjači i instalacije, a projekti i tehnologija, takođe, su iz Štutgarta.

Posle Fijata, ovo je druga velika fabrika automobila koja stiže u Srbiju.

Prvi autobus Ikarbus je proizveo 1954. godine i do sada je iz pogona izašlo više od 20.000 autobusa, od kojih je znatan deo izvezen.

Ikarbus je proteklih nekoliko godina sam proizveo nekoliko najsavremenijih niskopodnih autobusa, od kojih neki kao gorivo koriste prirodni gas.

Stručnjaci ocenjuju da je ovo početak obnove, ne samo Ikarbusa, već i poslovnog odnosa s Mercedesom, a buduća fabrika mogla bi da bude osnova i za nove dogovore sa pribojskom fabrikom komercijalnih vozila FAP.

Komentari 4

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Predrag 67

Pa, otvorite kapiju da udju!

Nenad

Šasije,motori,menjači,instalacije i tehnologija iz Nemačke a ostalo je sve domaće. To kao Šojićeve pihtije,nogice iz Brazila,beli luk iz Kine,biber iz Indije a sve ostalo domaće.

PEĐA IRONIK

Ma, jbš Mercedes. To je smeće. Ladu, Moskvič, ZIL, Kamaz i ostale čuvene ruske brendove treba da proizvodimo. To su prava vozila. Tu leži lova.

special image