U tom javnom preduzeću navode da je "povećana potrošnja" u decembru u odnosu na novembar, o kojoj se u javnosti ovih dana često govori, potpuno normalna i očekivana, s obzirom na spoljne temperature vazduha u tom periodu.

Kako preciziraju u tom javnom preduzeću, izmerena prosečna dnevna temperatura vazduha za novembar 2013. godine bila je 9,2 stepeni Celzijusovih, dok je za decembar iste godine prosečna dnevna temperatura iznosila 3,8 stepeni Celzijusa.

Oko 400 nezadovoljnih potrošača gasa protestovalo je juče ispred sedišta Srbijagasa u Novom Sadu zbog velikih računa za utrošeni gas u decembru, a Ministarstvo energetike Srbije formiralo je komisiju koja će ispitati pitanje kvaliteta isporučenog gasa.

Kako je rečeno u Srbijagasu, sastav prirodnog gas prati se procesnim gasnim hromatografima non-stop 24 sata na svaka četiri minuta tokom cele godine, kao i uzorkovanjem na svim ulaznim tačkama.

Ističe se da nadzor nad radom i rezultatima rada hromatografa, raspoređenih na čvornim tačkama gasovodnog transportnog sistema, vrši akreditovana Laboratorija za gasnu tehniku.

U Srbijagasu kažu da je telefonskim putem to preduzeće primilo 1.537 usmenih reklamacija računa za isporučeni prirodni gas u decembru 2013. godine, dok su evidentirane 83 pisane reklamacije računa za decembar 2013. godine.

Ukupan broj reklamacija za novembar iznosio je 632 reklamacije, navode u Srbijagasu.

Kako se dodaje, Srbijagas je, u vezi sa obavezom o informisanju kupca o vrednostima koje su iskazane na računu, zbog uvođenja Tarifnog sistema, blagovremeno, odmah kada je novi sistem obračuna uveden, svim svojim kupcima poslao Objašnjenje sadržaja računa za isporučeni prirodni gas.

Račun za isporučeni prirodni gas, kao bitnu informaciju sadrži i brojeve telefona na kojima je moguće dobiti sve informacije o sadržaju računa i uputiti reklamacije na dobijene račune za utrošeni prirodni gas, kažu u Javnom preduzeću Srbijagas.