Elektroprivreda Srbije će ojačiti sistem unutrašnje kontrole rada kako bi mogla sama, ne čekajući prigovore, da identifikuje sve eventualne greške u snabdevanju i naplati električne energije.
Na sastanku održanom kod Zaštitinika građana, dogovoreno je da se pojačanom pažnjom i brzinom proveravaju svi prigovori građana, sankcionišu eventualan nesavestan rad službenika i standardizuje i unapredi sistem naplate, kako bi svaki kupac električne energije imao najveću zaštitu svojih prava u celoj Srbiji, saopšteno je iz EPS-a.
U slučaju potrebe, direktor EPS-a i zaštitnik građana lično će, kako se dodaje, proveravati odnos prema građanima na mestima gde su pritužbe učestale.
Sistem naplate zasniva se na terenskom očitavanju za šta EPS koristi 7.000 spoljnih saradnika, te je mali procenat greške izazvane ljudskim faktorom neminovan.
"Međutim i kada se takva greška desi, garantujemo da neće biti zanemarena već će biti rešena u korist građanina - našeg kupca", rekao je Obradović republičkom ombudsmanu.
On je kao problem istakao nedovoljnu integrisanost sistema elektroprivrede, zbog koje u različitim teritorijalno-organizacionim jedinicama ne postoje identični standardi i procedure, a direkcija EPS-a, po sadašnjim propisima, nema dovoljno mogućnosti da utiče na njihov rad.
"Dešava se da pojedini regionalni direktori postupe i suprotno izričitim uputstvima generalnog direktora, zbog čega smo u pojedinim slučajevima aktivirali sistem interne revizije, o čijim nalazima ćemo obavestiti Zaštitnika građana", rekao je Obradović.
Direktor EPS-a je dodao i da je broj prigovora građana na decembarske račune povećan, pa je zbog toga naložio smene odgovornih i niz mera kako bi se otklonila i najmanja sumnja u tačnost računa za struju.
Do sastanka je došlo na predlog v.d. direktora EPS-a, nakon što je Ministarstvo energetike i zaštite životne sredine tom javnom preduzeću dostavilo nacrt posebnog izveštaja Zaštitnika građana i zatražilo izjašnjenje o rokovima za otklanjanje uočenih problema u snabdevanju i naplati električne energije.