Kompanije iz Rusije veoma zainteresovane za zamrznuto voće i povrće, sireve, konditorske, pekarske i začinske proizvode, nacionalna srpska pića, ribu i prerađevine.
"Smatramo da je ovo u poslednjih par godina najbolji nastup za sve firme... Videćemo koliko će biti posle toga sklopljenih ugovora i konkretnih dogovora, ali smo do sada prezadovoljni razvojem situacije", izjavio je Tanjugu direktor Predstavništva Privredne komore Srbije (PKS) u Moskvi Sveta Vasiljević.
On je podsetio da je u srpskom izvozu na tržište Rusije do sada na "mestu broj jedan" bilo voće, i to prvenstveno jabuke, maline, kupine...
"Međutim, sve više se probijaju i sve su traženije mesne prerađevine firmi koje imaju sertifikate, kao i prerađevine od mleka, konkretno - sir", ukazao je Vasiljević.
Sekretar Udruženja za poljoprivredu PKS Nenad Budimović takođe je kazao Tanjugu da je zadovoljan ovogodišnjim nastupom na "Prodekspu", istakavši da se polako "realizuje ono što je već godinama pripremano".
"Prošlogodišnji rod šljive, suve šljive, sve je plasirano na rusko tržište.. Lozove i sadnice voćaka idu izuzetno dobro, kao i sadnice ruža", naveo je Budimović.
On je ukazao da su kompanije iz Srbije veoma dobro informisane kako se posluje sa ruskim tržištem, ali da bi ruska strana trebalo da bude bolje upoznata sa mogućnostima saradnje sa Srbijom.
"Mnoge kompanije, veliki distributeri konditorskih proizvoda, vina i rakija uglavnom nisu upoznati sa dobrim trgovinskim ugovorom između Srbije i Rusije. To je ono na čemu bi trebalo da rade i Srbija i naša predstavništva u Ruskoj Federaciji", kazao je Budimović.
Rusija je izuzetno dobro tržište, i to treba iskoristiti na najbolji mogući način, zaključio je Budimović.
Velika Međunarodna izložba prehrambenih proizvoda u Moskvi "Prodekspo-2014" počela je 10. februara i trajaće do 14. februara. Na njoj svoj proizvodni program predstavlja i 12 srpskih kompanija.
Težeći intenziviranju ekonomske saradnje sa Ruskom Federacijom i poboljšanju strukture robne razmene, PKS je, pod pokroviteljstvom Ministarstva privrede Srbije, organizovala prezentaciju najraznovrsnijeg proizvodnog programa.
Na sajmu u Moskvi učestvuju kompanije: "Vitamin" Horgoš, "Banini" Kikinda, "Fruvela" Lajkovac, "Mini pani" Subotica, zatim "Frikom", "Art-ival", "Stara rakija", "Master Frigo" i "Fruvita" iz Beograda, kao i "ITN - Grup" Zemun, "Selekt milk" Inđija i "DTD Ribarstvo" Bački Jarak.
Izvoz prehrambenih proizvoda iz Srbije na rusko tržište, prošle godine povećan je 15 odsto i dostigao je 185 miliona dolara.
"Prodekspo" je najuticajnija međunarodna izložba prehrambenih proizvoda i kompanija, koje žele da plasiraju proizvode ne samo na tržištu Ruske Federacije već i celokupnog prostora Zajednice nezavisnih država.
U okviru te manifestacije ove godine svoj proizvodni kapacitet predstavlja više od 2.400 izlagača iz 63 zemlje na više od 100.000 metara kvadratnih izložbenog prostora.