U Kragujevcu je danas svečano otvoreno savetovalište za potrošače gde građani, koji imaju problem, u kupoprodajnim odnosima, mogu da dobiju besplatan savet i pravnu pomoć.
Prema njegovim rečima, Savetovalište će pružati preventivne aktivnosti, tako što će potrošača upoznati sa tim šta mu je činiti kada ima problem i koja su njegova prava, ali i posredovati između dve strane, ukoliko je potrošač uložio žalbu a nije mu pozitivno odgovoreno.
Na otvaranju Savetovališta govorio je i Tijeri Burgoanji, vođa projekta "Jačanje zaštite potrošača u Srbiji" koji finansira Evropska Unija, koji je rekao da je problem potrošača u Srbiji što kada otkriju problem ne znaju gde treba da odu, jer su donedavno imali tržišnu inspekciju a sada potrošačke organizacije.
"Međutim, tu se sada javlja problem koji ne mogu da reše sami, pa mora da se ide na medijaciju ili na sud, a takav je problem i u zemljama Evrope i jedno od rešenja je otvaranje ovakvih centara u svakom gradu, gde će dobiti pravnu pomoć i savet", rekao je Burgoanji.
Prema rečima državnog sekretara ministarstva trgovine Dragovana Milićevića nacrt zakona o zaštiti potrošača predviđa poboljšanje u smislu rešavanje sporova.
"Prava potrošača su bitno drugačija nego što su bila, u smislu da sada neispravan proizvod možete da vratite i da zahtevate povraćaj novca, i postojaće zakonski rok za odgovor trgovca", rekao je Milićević.
Predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS) Goran Papović u izjavi Tanjugu rekao je da je za godinu dana podneto blizu 10.000 prijava potrošača.
"Prvo neslavno mesto zauzimaju odeća i obuća, na drugom su mobilni telefoni, a na trećem su javna i javno-komunalna preduzeća", rekao je Papović i dodao da u poslednje vreme ima i ozbiljnih prigovora na finansijske usluge, i to ne samo na banke, već i na osiguravajuća društva.
Prostorije Savetovalište za potrošača u Kragujevcu nalaze se u tržnom centru "Prostor" , a građani mogu da se jave i telefonom na broj 034/202020 ili putem mejla.