"Odnos države prema 'Lasti' je ključna stvar. Država je većInski vlasnik tog predzeća i mora podržati "Lastu", rekao je Antić novinarima nakon sastanka s poslovodstvom i sindikatima tog auto transportnog preduzeća.

Ministar je ukazao da to saobraćajno preduzeće ima ozbiljne kreditne obaveze, pa su danas teme razgovora bili modaliteti podrške u rešavanju tog problema.

Prema njegovim rečima, razmatra se mogućnost da država da neophodne garancije kako bi "Lasta" uzela dugoročan kredit i dobila priliku "da prodiše".

Ukoliko nema takvih mogućnosti, razgovaramo o opciji za traženje strateškog partnera, kazao je Antić.

Ministar u tehničkoj vladi je istakao da su se svi složili da u "Lastu", koja zapošljava gotovo  4.000 radnika, kao stateški partner ili većinski vlasnik može da uđe jedino ozbiljan igrač iz tog biznisa.

"Privatizacija 'Laste' na način da neko dođe sa torbom para i kupi 'Lastu' zato što misli da će da napravi još više para a da ne zna ništa o ovom poslu - je opcija koja ne dolazi u obzir", poručio je on.

Drugi set pitanja koja su razmatrana, kako je naveo, odnosila su se na zakonsku  regulativu, jer "Lasta", dodao je, ima dosta problema u poslovanju koje su posledica nelojalne konkurencije i sivog tržišta.

"Očekujem da će već za novu vladi i skupštinu biti spreman novi zakon o drumskom prevozu koji će stvoriti mogućnosti da daleko kvalitetnije vršimo tu kontrolu", istakao je Antić.

Prema njegovim rečima, firme koje legalno posluju i ispunjavaju sve obaveze prema zaposlenima, kao što je to "Lasta", trenutno ne mogu da izađu na kraj sa onima koji rade u sivoj zoni.

Ministar je kazao i da je formirana međuresorska komisija Ministarstva saobraćaja, Ministarstva unutrašnjih poslova, Ministarstva finansija i Ministarstva rada koja se upravo bavi tim pitanjima.

Kako je precizirao, "Lasta" ima ukupno milijardu dinara nenaplaćenih obaveza i potraživanja od svih svojih partnera, pri čemu grad Beograd najznačajniji, tako da će se raditi i na rešavanju tog problema.

Generalni direktor "Laste", Velibor Sovrović, takođe je kazao da je sa resornim ministrom bilo reči o više tema, dodajući da je za radnike i poslovodstvo tog preduzeća najvažnija uloga države i to da li će ona odlučiti da "Lasta" bude u situaciji da nađe strateškog partnera ili iznaći mogućnost da pomogne putem garancija.

On je podsetio na značaj tog preduzeća ne samo na saobraćajnom tržištu u Beogradu gde obavlja gradski, prigradski i lokalni saobraćaj, već i na čitavoj teritoriji Srbije, gde "Lasta" ima 11 poslovnih jedinica.

Bilo je reči i o međunarodnom saobraćaju i novim redovima vožnje, dodao je Sovrović, zaključujući da takvo preduzeće mora opstati.

Predsednik Nezavisnog sindikata Rade Milosavljević rekao je da im je u interesu da 3.700 radnika u preduzeću nastavi da radi i prima redovno zarade, i izrazio nadu da će to preduzeće uz podršku države prevazići poteškoće.