"Lasta" je strateški važno preduzeće za Beograd, Srbiju i ukupnu privredu, i za državu je od najvišeg prioriteta da se stabilizuje tekuća likvidnost tog preduzeća, izjavio je danas ministar saobraćaja Aleksandar Antić.
Ministar je ukazao da to saobraćajno preduzeće ima ozbiljne kreditne obaveze, pa su danas teme razgovora bili modaliteti podrške u rešavanju tog problema.
Prema njegovim rečima, razmatra se mogućnost da država da neophodne garancije kako bi "Lasta" uzela dugoročan kredit i dobila priliku "da prodiše".
Ukoliko nema takvih mogućnosti, razgovaramo o opciji za traženje strateškog partnera, kazao je Antić.
Ministar u tehničkoj vladi je istakao da su se svi složili da u "Lastu", koja zapošljava gotovo 4.000 radnika, kao stateški partner ili većinski vlasnik može da uđe jedino ozbiljan igrač iz tog biznisa.
"Privatizacija 'Laste' na način da neko dođe sa torbom para i kupi 'Lastu' zato što misli da će da napravi još više para a da ne zna ništa o ovom poslu - je opcija koja ne dolazi u obzir", poručio je on.
Drugi set pitanja koja su razmatrana, kako je naveo, odnosila su se na zakonsku regulativu, jer "Lasta", dodao je, ima dosta problema u poslovanju koje su posledica nelojalne konkurencije i sivog tržišta.
"Očekujem da će već za novu vladi i skupštinu biti spreman novi zakon o drumskom prevozu koji će stvoriti mogućnosti da daleko kvalitetnije vršimo tu kontrolu", istakao je Antić.
Prema njegovim rečima, firme koje legalno posluju i ispunjavaju sve obaveze prema zaposlenima, kao što je to "Lasta", trenutno ne mogu da izađu na kraj sa onima koji rade u sivoj zoni.
Ministar je kazao i da je formirana međuresorska komisija Ministarstva saobraćaja, Ministarstva unutrašnjih poslova, Ministarstva finansija i Ministarstva rada koja se upravo bavi tim pitanjima.
Kako je precizirao, "Lasta" ima ukupno milijardu dinara nenaplaćenih obaveza i potraživanja od svih svojih partnera, pri čemu grad Beograd najznačajniji, tako da će se raditi i na rešavanju tog problema.
Generalni direktor "Laste", Velibor Sovrović, takođe je kazao da je sa resornim ministrom bilo reči o više tema, dodajući da je za radnike i poslovodstvo tog preduzeća najvažnija uloga države i to da li će ona odlučiti da "Lasta" bude u situaciji da nađe strateškog partnera ili iznaći mogućnost da pomogne putem garancija.
On je podsetio na značaj tog preduzeća ne samo na saobraćajnom tržištu u Beogradu gde obavlja gradski, prigradski i lokalni saobraćaj, već i na čitavoj teritoriji Srbije, gde "Lasta" ima 11 poslovnih jedinica.
Bilo je reči i o međunarodnom saobraćaju i novim redovima vožnje, dodao je Sovrović, zaključujući da takvo preduzeće mora opstati.
Predsednik Nezavisnog sindikata Rade Milosavljević rekao je da im je u interesu da 3.700 radnika u preduzeću nastavi da radi i prima redovno zarade, i izrazio nadu da će to preduzeće uz podršku države prevazići poteškoće.