• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Beograd: Tri domaće firme dale ponude za Prokop

Izvor Tanjug

Na tenderu za završetak izgradnje buduće glavne železničke stanice Beograd centar u Prokopu ponude su dale tri domaće kompanije.

Ugovor sa jednom od njih bi trebalo da bude potpisan do 25. marta, izjavio je danas Tanjugu generalni direktor Železnica Srbije Dragoljub Simonović.

Ponudu su dali "Fau vesen" u Lazarevcu, zemunski "Siti mont" i konzorcijum tri firme Energoprojekta: Energoprojekt -niskogradnja, Energoprojekt -visokogradnja i Energoprojek -oprema, rekao je Simonović posle današnjeg otvaranja tenderskih ponuda.

Radovi na Prokopu bi trebalo da počnu početkom aprila i Železnice Srbije su spremne da odmah krenu u realizaciju tog posla, rekao je Simonović prilikom obilaska štanda Železnica Srbije na Sajmu turizma. On je dodao da će tačan datum početka radova zavisiti od spremnosti kompanije koja na tenderu bude izabrana.

Danas je istekao rok za odnošenje ponuda za prvu fazu radova na železničkoj stanici Beograd centar u Prokopu, na koji se javilo više od 30 domaćih i inostranih kompanija.

Taj posao će biti finansiran kreditom kuvajtskog Fonda za arapski ekonomski razvoj, vrednog nešto manje od 26 miliona evra, a srpske železnice su raspisale tender 15. januara.

Izgradnja Prokopa je počela 1977. godine, ali je ubrzo prekinuta zbog nedostatka novca. Radovi su nastavljeni 1990-ih godina, a ponovo su prekinuti 2000. godine.

Na tenderu 2005. je pobedio mađarski "Trigranit" sa kojim su pregovori prekinuti, jer je između ostalog, tražio da mu bude ustupljeno pravo izgradnje na mestu sadašnje železnicke stanice u "Savskom amfiteatru".

Simonović je podsetio da je 24. februar bio prvobitni rok za podnošenje ponuda, ali da je rok produžen za četiri dana kako niko od velikog broja zainteresovanih ponuđača ne bi bio oštećen.

Rok je produžen zbog izuzetno velikog broja pitanja koji je pristigao u okviru tenderske procedure i zakonske obaveze da se na njih odgovori u roku od tri dana.

"Javnim pozivom je predviđeno da maksimalan rok za izvođenje radova na rekonstrukciji saobraćajnih kapaciteta u železničkoj stanici Beograd centar u Prokopu bude 420 dana, a kriterijum za ocenjivanje ponuda biće najniža ponuđena cena", rekao je ranije Simonović.

Na taj način Železnice Srbije intenziviraju aktivnosti na završetku izgradnje beogradskog železničkog čvora i stvaraju pretpostavke za uspešnu realizaciju projekta Beograd na vodi, koji je od izuzetnog značaja za celu Srbiju, a domaća građevinska operativa dobija šansu za posao i potvrdu svog kvaliteta i mogućnosti, naglasio je on.

Ministar građevinarstva Velimir Ilić je izjavio da je za projekat Beograd na vodi važno završiti izgradnju nove želeničke stanice u Prokopu, kao i da se sada rade projekti za ono što je najneophodnije odnosno da se odustalo od prvobitnog plana da se tu izgradi dosta komercijalnog sadržaja, stanovi, hotel... , što bi tu investiciju poskupelo za četiri puta.

Tek kada bude profunkcionisala ta železnička stanica u punom kapacitetu razmišćaće se i o komercijalnim sadržajima na njenoj ploči, rekao je ministar dodajući da se na jesen očekuju intenzivni radovi na Prokopu.

Ministar saobraćaja Aleksandar Antić je najavio da bi prva faza tog projekata mogla da bude završena u naredna 24 meseca.

Prema njegovim rečima, od ovog projekta zavisi da li će se Beograd razvijati, da li će se raditi projekat "Beograd na vodi", da li će Beograd ispuniti sve pretpostavke da sutra ozbiljno započne projekat izgradnje beogradskog metroa.

Tenderom za Prokop su obuhvaćeni kapaciteti za prijem, otpremu i upravljanje saobraćajem vozova u Beograd centru, odnosno kompletno sređivanje građevinske i elektrotehničke infrastrukture u Prokopu.

Pozivom za podnošenje ponuda u otvorenom postupku obuhvaćeni su radovi na rekonstrukciji kapaciteta za prijem, otpremu i upravljanje saobraćajem vozova u železničkoj stanici Beograd centar-prva faza, i to: izgradnja koloseka 3,4,7 i 8, rekonstrukcija postojećih koloseka 9 i 10, nabavka materijala gornjeg stroja za prvi i drugi kolosek, završni i zanatski radovi na podhodnicima i na peronima, izrada i montaža informativnog sistema za obaveštavanje i usmeravanje kretanja putnika.

Radovi obuhvataju i sanaciju hidroizolacije na koti 105, kontaktnu mrežu i izgradnju četiri trafo stanice, elektroenergetske i telekomunikacione instalacije i sisteme u podhodnicima i na peronima, dispečerske uređaje i lokalnu kablovsku mrežu, osiguranje stanice Beograd centar i rasputnice Karađorđev park i Dedinje elektronskim signalno-sigurnosnim uređajima i rekonstrukcija stanične postavnice.

Ugovor o kreditu sa kuvajtskim Fondom za arapski ekonomski razvoj potpisan je 10. decembra 2012.

Konkursna dokumentacija za taj posao je krajem 2013. usaglašena sa kuvajtskim partnerima.

Prokop trenutno koriste samo vozovi gradske železnice BG voza, a realizacija tog posla omogućiće da kroz stanicu funkcionišu i lokalni, regionalni i međunarodni putnički vozovi.

Tagovi

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image