• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Drastičan pad kupovne moći u januaru

Izvor Tanjug

Kupovna moć merena odnosom prosečne neto zarade i prosečne, odnosno minimalne potrošačke korpe, u januaru je bila za četvrtinu manja zbog smanjenja prosečne zarade.

 Pad kupovne moći u januaru 2014. Izvor: Ilustracija MONDO

Izvor: Ilustracija MONDO

Kako pokazuje analiza Ministarstva trgovine, za pokriće prosečne korpe bilo je potrebno 1,73 prosečne zarade koja je iznosila 37.966 dinara, a za pokriće minimalne, bilo je dovoljno 0,90 prosečne zarade.

U decembru je za prosečnu korpu bilo potrebno 1,28 zarada, a za pokriće minimalne 0,67 prosečne zarade.

Posmatrano po gradovima, kupovnu moć iznad proseka Republike imali su Beograd, Pančevo, Užice, Šabac, Kragujevac i Smederevo.

U gradovima koji se statistički prate prosečna neto zarada je pokrila minimalnu korpu, osim u Novom Sadu, Nišu, Sremskoj Mitrovici, Zrenjaninu i Valjevu, ali nije bila dovoljna za pokriće prosečne potrošačke korpe.

Prosečna potrošačka korpa za januar iznosila je 65.718 dinara i veća je 1,07 odsto ili 693 dinara, u odnosu na decembar. Minimalna korpa za iznosila je 34.178 dinara i veća je  0,76 odsto ili 258 dinara, u odnosu na onu iz prethodnog meseca.

Prosečna neto zarada, isplaćena u januaru, nominalno je bila manja 3,1 odsto, a realno za šest odsto. U odnosu na januar 2013. godine, prosečna potrošačka korpa veća je 1,96 odsto, a minimalna 0,86 odsto.

Potrošačke cene proizvoda i usluga u januaru su odnosu na decembar, bile više 1,4 odsto. Rast cena zabeležen je u grupama: alkoholna pića i duvan 5,9 odsto, hrana i bezalkoholna pića 2,3, zdravstvo 1,2, transport jedan odsto, stan, voda, električna energija, gas i druga goriva 0,8 i restorani i hoteli 0,3 odsto.

Pad cena zabeležen je u grupama rekreacija i kultura 1,1 odsto, u grupama komunikacije i nameštaj, pokućstvo i tekuće održavanje stana  po 0,4 odsto.

Cene ostalih proizvoda i usluga nisu se bitnije menjale.

Komentari 1

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Nikola

Nije sad došlo do pada kupovine moći, nego su prošli izbori pa može da se kaže na glas. Uveli ste nove poreze, povećali PDV, neće sigurno standard da skoči. Pogledajte na cenoteka.rs koliko je potrebno za mesečnu kupovinu i shvatićete da je jako teško pregurati mesec sa prosečnim platama. Ali to nije od januara nego odavno...

special image