Predsednik Srbije Tomislav Nikolić otvorio je danas radove na gradnji i elektrifikaciji drugog železničkog koloseka od Pančevačkog mosta do Pančeva i tom prilikom poručio da zahvaljujući ovom i sličnim projektima Srbija nastavlja da se podiže iz pepela decenijskog zaostajanja.
"Srbija nastavlja da se podiže iz pepela decenijskog zaostajanja zahvaljujući prijateljstvu sa skoro svim svetskim državama i narodima. Pozivamo sve investitore da ulažu u jednu od najsigurnijih destinacija za oplodnju njihovog kapitala. Pozivamo sve one koji vode države da slede primer Rusije, Kine, Emirata, EU, SAD i mnogih drugih i omoguće Srbiji da se svrsta u red država u kojima narod ne pati u siromaštvu već radi", rekao je Nikolić.
Nikolić je naglasio da Srbija danas neguje prijateljstva sa svima i da ne žele da bude ničiji neprijatelj.
"Srbija nikome ne duguje i nikome nije ostala dužna, kako god da se on poneo prema našim građanima. Mi nudimo prijateljstvo, a neprijatelje neka traže na drugoj strani, lako će ih naći", rekao je Nikolić.
Projekti pred kojima je Srbija su velika šansa za domaću građevinsku operativu, ocenjeno je u razgovorima prvog potpredsednika Vlade Srbije Aleksandra Vučića sa ruskim ministrom saobraćaja Maksimom Sokolovim i predsednikom Ruske Železnice Vladimirom Jakunjinom. Vučić je istakao značaj razvoja srpske železnice i infrastrukture posle višedecenijskog propadanja i zahvalio ruskoj strani na saradnji na tom projektu, saopšteno je iz Kabineta prvog potredsednika vlade.
Predsednik Nikolić je objasnio da je modernizacija železničke infrastrukture jedan od prioriteta Vlade Srbije zbog razvojnog potencijala koji ona donosi čitavoj srpskoj privredi.
Nikolić je, na ceremoniji u Pančevu, naglasio da će modernizacija železničke infrastrukture sredstvima iz namenskog ruskog kredita biti razvojna šansa samo ako na radovima budu angažovana domaća preduzeća, zbog čega je neophodno da tenderske procedure budu potpuno lišene favorizaovanja i protekcije.
"Da li ikome treba dokazivati da saobraćaj i infrastruktura spadaju u jednu od najvažnijih privrednih grana i da ulaganje u njih ima direktan i indirektan uticaj na razvoj Srbije? Direktan uticaj ogleda se u učešću oko 160 hiljada ljudi u saobraćajnim delatnostima, ili, šire gledano, činjenici da blizu 500 hiljada građana Srbije živi od saobraćajne delatnosti", kazao je Nikolić.
Sporazum o ruskom kreditu potpisan je januara 2013. godine u Moskvi i njime će biti finansirano 85 odsto vrednosti radova.
Dobijen je sa rokom otplate na 10 godina, grejs periodom od četiri godine i godišnjom kamatom od 4,1 odsto.
Ruskim kreditom biće finansirano ukupno pet projekata: Beograd - Pančevo, rekonstrukcija i modernizacija šest deonica na Koridoru 10 u dužini od 112 km, izgradnja drugog koloseka i rekonstrukcija postojećeg na deonici Stara Pazova- Novi Sad u dužini 44 km na Koridoru 10, obnova pruge Beograd - Bar kroz Srbiju u dužini od 200 km i nabavka novih dizel motornih garnitura iz Rusije u vrednosti od 100 miliona dolara.
Projekat za šest deonica na Koridoru 10 obuhvata pruge: Golubinci - Ruma (17,9 km), Sopot-Kosmajski Kovačevac (18,4 km) i Mala Krsna - Velika Plana (29 km), kao i južno od Niša: Vinarce-Đorđevo (15 km), Vranjska Banja-Ristovac (17,7 km) i Bujanovac - Bukarevac (13,8 km).
Na železničkom Koriodoru 10 brzine vozova biće povećane na 160 kilometara na čas.
U tim radovima učestvovaće veliki broj domaćih preduzeća i građevinska industrija Srbije, a generalni direktor Železnica Srbije Dragoljub Simonović je najavio da svi projekti iz ruskog kredita mogu da budu završeni za pet godina.
Generalni direktor "RŽD Internešenel", firme Ruskih državnih železnica, Sergej Pavlov je ranije izjavio Tanjugu da će Ruske državne železnice dovesti rusku tehnologiju i iskustvo, kao i najbolje ruske kompanije koje će se baviti izgradnjom tunela i mostova.
Prema njegovim rečima, Ruske državne železnice žele u Srbiji da se pokažu u najboljem svetlu.
Deonica Beograd - Pančevo, na kojoj sutra počinju prvi radovi finansirani ruskim kreditom, duga je 15 kilometara i njenom modernizacijom i elektrifikacijom će biti povećana propusna moć pruge, a brzine vozova će se povećati na 120 kilometara na čas, izjavio je ranije Tanjugu Simonović.
Projekat obuhvata rekonsturkciju postojećeg koloseka i izgradnju i elektrifikaciju novog odnosno drugog koloseka, ali i uređenje železničke infrastrukture u stanicama i na pruzi između Pančevačkog mosta i Pančevo glavne, a to su Krnjača, Ovča, Pančevački most, Krnjača most i Sebeš.
Vrednost prvog projekta za prugu od Beograda do Pančeva je oko 69 miliona evra, od čega će 60 miliona evra biti obezbeđeno ruskim kreditom, dok je ostatak obezbedila Srbija, rekao je Simonović.
Na modernizaciji pruge Beograd - Pančevo biće angažovana srpska kompanija "Energoprojekt Niskogradnja", a vrednost tog posla iznosi 15 miliona dolara.
Firma Ruskih državnih železnica "RŽD International", zadužena za realizaciju ovog projekta u našoj zemlji i srpska kompanija "Energoprojekt Niskogradnja" potpisali su u Beogradu podizvođački ugovor o izvođenju zemljanih radova, izgradnji malih veštačkih objekata i zgrada, na trasi pruge Beograd - Pančevo.
To je prvi podizvođački ugovor koji je potpisan u okviru železničkog aranžmana sa Rusijom.
Ministarstvo saobraćaja je najavilo da će sutrašnjoj svečanosti početka radova u Pančevu prisustvovati i direktor Ruskih državnih železnica Vladimir I. Jakunjin, kao i ministri saobraćaja Srbije i Rusije Aleksandar Antić i Maksim Sokolov.
Partizan razbio Zvezdu i odigrao najbolji meč sezone! Obradovićev tim dominirao, Grobari slavili pred Delijama
"Trebalo je da ubacim 30 poena, neće niko da nas sažaljeva": Petrušev o porazu od Partizana za otrežnjenje!
Nemačka se priprema za rat sa Rusijom! Napravljen tajni plan, evo kako će postupiti u slučaju eksalacije sukoba
Obradović izašao pred Grobare, pa čuo šta mu skandiraju: Podigao prst i tražio samo jedno, pogledajte
Uspavana Zvezda nije došla na derbi: Protiv Partizana ovakav nemaš šta da tražiš na terenu